Groen voorrangsvoertuig voor Veiligheidsregio’s

Auteur Topic: Groen voorrangsvoertuig voor Veiligheidsregio’s  (gelezen 62833 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

mauster

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 59
Reactie #10 Gepost op: 5 september 2015, 14:45:39
Citaat van: jeffrey010 link=msg=1370582 date=1441444481
Wat voor dringende taak heeft de veiligheidsregio dat ze met toeters en bellen moeten rijden ?
En voor de burger wordt het steeds onduidelijker  :o  

Bekruipt mij toch het gevoel dat hier iemand heeft gewerkt met een hoog K3 gehalte ( Alle kleuren van de regenboog ) of voorbereidingen treft voor een kwartetspel van hulpverleningsvoertuigen. 098uo


Vroemvroem

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Reactie #11 Gepost op: 5 september 2015, 15:01:55
Leuke kleur... Boswachter


Piecke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 597
Reactie #12 Gepost op: 5 september 2015, 15:28:16
Citaat van: jeffrey010 link=msg=1370582 date=1441444481
Wat voor dringende taak heeft de veiligheidsregio dat ze met toeters en bellen moeten rijden ?

Misschien voor een OVD-BZ?


mauster

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 59
Reactie #13 Gepost op: 5 september 2015, 15:44:20
Citaat van: Piecke link=msg=1370613 date=1441459696
Misschien voor een OVD-BZ?

Deze is volgens mij in dienst bij de gemeente en niet bij de veiligheidsregio.


Piecke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 597
Reactie #14 Gepost op: 5 september 2015, 15:54:09
Citaat van: mauster link=msg=1370615 date=1441460660
Deze is volgens mij in dienst bij de gemeente en niet bij de veiligheidsregio.

Wordt bij ons (Twente) opgepiept als zijnde onderdeel vd veiligheidsregio en rijdt in een zelfde auto (Ook de volkwagen), alleen dan rood secundair gestriped en zonder OGS.


mauster

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 59
Reactie #15 Gepost op: 5 september 2015, 16:10:41
Citaat van: Piecke link=msg=1370617 date=1441461249
Wordt bij ons (Twente) opgepiept als zijnde onderdeel vd veiligheidsregio en rijdt in een zelfde auto (Ook de volkwagen), alleen dan rood secundair gestriped en zonder OGS.

Blijft nog steeds de vraag waarom dan nu wel OGS? En als hij word opgepiept en op kantoor zit bij de veiligheidsregio, zal er heus ook wel een rood voertuig (CVD of iets dergelijks) vanuit kantoor naar die melding gaan. Dus dan is carpoolen gewoon een betere optie. Als je dan toch zo graag iets "groens" wilt doen.


Piecke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 597
Reactie #16 Gepost op: 5 september 2015, 16:54:19
Citaat van: mauster link=msg=1370621 date=1441462241

Blijft nog steeds de vraag waarom dan nu wel OGS? En als hij word opgepiept en op kantoor zit bij de veiligheidsregio, zal er heus ook wel een rood voertuig (CVD of iets dergelijks) vanuit kantoor naar die melding gaan. Dus dan is carpoolen gewoon een betere optie. Als je dan toch zo graag iets "groens" wilt doen.

Omdat een OVD-BZ niet alleen maar op kantoor zit. Tijdens Piket naar een incident zonder OGS neemt toch wel tijd in beslag


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #17 Gepost op: 5 september 2015, 17:01:57
Met alle respect, maar waarom introduceren we nu nog een kleur?
Voor mensen bekend met de wereld en organisatie van de hulpdiensten is veiligheidsregio een begrip. Maar snapt de gewone burger ook wat een veiligheidsregio is?

Ovd-G snap ik, OVD-P snap ik, OVD-B snap ik en hebben ook daartoe bestemde voertuigen.
AOV heeft bij piket geen verplichte tijd, binnen 10 min ter plaatse.....


mauster

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 59
Reactie #18 Gepost op: 5 september 2015, 17:20:13
Citaat van: Piecke link=msg=1370629 date=1441464859
Omdat een OVD-BZ niet alleen maar op kantoor zit. Tijdens Piket naar een incident zonder OGS neemt toch wel tijd in beslag
Ik snap je redenering wel , alleen ben ik er niet mee eens.
Laat ik de vraag anders stellen :

Is er in het verleden gewonden cq doden gevallen ,omdat de OVD-BZ niet tijdig aanwezig was bij de copi?

Is er OGS nodig voor een OVD-BZ en neemt hij besluiten waardoor levens of gewonden kunnen worden bespaart cq vermindert?

En dan neem ik even in mijn achterhoofd een geval van gas lekkage. Hogere rangen van politie / brandweer / Ambulance en Gemeente komen met OGS aan... Overleggen en besluiten dat het toch wel makkelijk zal zijn dat er een monteur Gas komt ...... En we wachten.......................... ( monteur Gas en leidinggevende nutsbedrijf hebben geen OGS ) ... leidinggevende van Hulpdiensten hebben geen KLIC info... en wachten nog steeds.... Wat is het nut van de groene (koffie zetten) ????  Politie verzorgd afzetting, Brandweer waterdeken, Ambulance voor evt. gewonden. OVD-BZ zal opvang regelen voor bewoners...Oké. Maar als die van de nutsbedrijven er nu eens eerder waren? Zou die opvang dan nodig zijn??? Mijn inziens kan beter eerst het probleem verhelpen en dan de gevolgen. En niet eerst de gevolgen en dan het probleem. Brandweer gaat ook niet eerst opvang van bluswater regelen en dan blussen. Politie gaat niet eerst arresteren en dan vragen wat heb je gedaan. Ambulance gaat niet eerst pleisters plakken en dan kijken waar de snee zit.

Mijn mening is dat er ervaring genoeg is bij de andere hulpdiensten om in te zien wat urgent is en wat niet. Ik zie voor een OVD-BZ geen urgentie.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #19 Gepost op: 5 september 2015, 17:23:40


Ik denk dat je, zeker in het drukke verkeer van Rotterdam, je winst voornamelijk haalt uit de O&G en niet zozeer uit de hoeveelheid PK's. Of denk ik verkeerd?

Ja dat denk je verkeerd.

Anders zou elke hulpdienst wel met ogs in polootjes slowmotion kunnen rijden... als het volgens jou toch grotendeels alleen maar om de ogs gaat... ;)