Verdekt holster tijdens forens

Auteur Topic: Verdekt holster tijdens forens  (gelezen 3981 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

BBNL

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
Gepost op: 5 september 2015, 21:01:22
Dag allemaal. Ik ben een eerste jaars student Reku LE. Ik heb een vraag mbt. het woon werk verkeer, specifiek het vuurwapen vervoer.
Bij LE is het gebruikelijk het dienstwapen mee naar huis te nemen en het in een wapenkluis op te bergen. Ik heb al wat nagevraagd over hoe dit in zijn werk gaat. Het is gebruikelijk het wapen ongeladen in de verdekte holster te dragen en de munitie in je tas.

Maar de vraag die bij mij opkwam was, wat nou als ik bv. moet tanken? Ga ik dan buiten lopen met een wapen op mijn heup? Of moet ik het gaan verbergen met een lange jas.
Ik kan mij voorstellen dat de gemiddelde burger, op zijn zachts gezegd, zenuwachtig zal worden wanneer hij het wapen ziet.
Op deze vraag had mijn begeleider geen antwoord.
Vandaar dit topic.

Is er iemand die zelf in grijs werkt en ervaring heeft hiermee?

Bvd




Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #1 Gepost op: 5 september 2015, 21:06:30
Ik zou het wapen nooit! ongeladen dragen. Als je hem draagt, zorg dan tenminste dat je het wapen ook onmiddellijk kan gebruiken als het nodig is.

En tenzij je graag wekelijks middels een autoprocedure uit je auto gepraat wil worden, dan is een lange jas wel handig.

Beide punten staan eigenlijk los van het in grijs werken.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Matth

  • Hoofdagent Eenheid OOB
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 457
Reactie #2 Gepost op: 5 september 2015, 21:11:12
Dragen betekend dat je hem moet kunnen gebruiken, anders kan hij ook gewoon in je tas.
Wel vaag dat je coach je geen antwoord kan geven.


Cabo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615
Reactie #3 Gepost op: 5 september 2015, 22:57:55