GRIP 2 zeer grote HV (gesprongen waterleiding) VUMC De Boelelaan - Amsterdam 08-09-2015

Auteur Topic: GRIP 2 zeer grote HV (gesprongen waterleiding) VUMC De Boelelaan - Amsterdam 08-09-2015  (gelezen 47397 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Als we toch al discussies hebben over helikopters, vrachtwagens en drollen die door het ziekenhuis drijven....

Ik had voor dit incident wel GRIP 3 verwacht.
Mighty fine only gets you somewhere half the time.


Panigale

  • Underthekuffer......
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 184
  • Team ABC
Citaat van: RemRoof link=msg=1371266 date=1441724959
Vitale infrastructuur van een ziekenhuis behoort niet in een kelder te staan. Gehele domme pech is het niet in een land dat voor het grootste deel onder de zeespiegel ligt...

RemRoof

Dit vindt ik veel te gemakkelijk, natuurlijk kan je alles zo bouwen dat het in een bunker staat, al dan niet ruim boven NAP, maar dit gaat simpel weg niet in een stad als Amsterdam, de kosten zijn dom weg te hoog t.o.v. het risico.

De ketelruimte wil je dicht bij de plaats hebben waar je het nodig hebt, daar we het hier niet over kleine huis ketels hebben is het ook nog eens constructie technisch een gedoe om dit bijvoorbeeld in een van de hogere etages te plaatsen. (ik hoor veel mensen al roepen, waarom geen ketelruimtes op het dak?) Dit is gewoon niet constructie technisch mogelijk, maar financieel niet haalbaar.

Dus calculeer je dit risico in, feitelijk is er vandaag iets gebeurd wat extreem vervelend is voor de betrokkenden, maar de veiligheid is niet in het gedrang gekomen. Het systeem zoals vandaag is gestart werkt dus blijkbaar. Laten we het daarom niet moeilijker maken dan dat het is.


Frankieboy001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,476
Citaat van: honderd link=msg=1371271 date=1441726259
Ik had voor dit incident wel GRIP 3 verwacht.
Waarom? Ik ben wel benieuwd naar je redenatie....


bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
Waternet ‏@Waternet  3 uur geleden
Het water bij de #Boelelaan is weg. De herstelwerkzaamheden duren langer dan gedacht: ongeveer 5-6 dagen.
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Rond vijf uur hadden 63 van de 339 patiënten  het ziekenhuis verlaten.
Liftcapaciteit het grootste knelpunt. Het is wel te hopen bij brand etc.dit niet de bottleneck zal vormen.


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Citaat van: Panigale link=msg=1371273 date=1441726430

De ketelruimte wil je dicht bij de plaats hebben waar je het nodig hebt, daar we het hier niet over kleine huis ketels hebben is het ook nog eens constructie technisch een gedoe om dit bijvoorbeeld in een van de hogere etages te plaatsen. (ik hoor veel mensen al roepen, waarom geen ketelruimtes op het dak?) Dit is gewoon niet constructie technisch mogelijk, maar financieel niet haalbaar.


Even voor jou beeld vorming, het Ketelhuis van het Gemini in Den Helder staat wel degelijk op een van de hoogste verdiepingen en ik weet ook verschillende andere ketelhuizen die op hoger gelegen vloeren staan, sterker nog Cargill Amsterdam staat zelfs een ketel buiten op een staalconstructie op zo'n 15 meter boven het maaiveld. Constructie technisch dus zeer zeker wel mogelijk en financieel ook zeker haalbaar. Sterker nog er zijn zelfs bedrijven waar het een wel overwogen keuze is geweest omdat het plaatsen van de ketel op een verdieping goedkoper uitvoerbaar was dan op de BG.
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


jasir

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 556
  • veiligheidsregio drenthe 03
Is er al bekend naar welke ziekenhuizen de patiënten gaan ?


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1371267 date=1441725206
Waarom niet? Over het algemeen is de kelder toch juist 1 van de veiligste plekken?

Zeker in de buurt van een drukke aanvliegroute naar Schiphol


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Citaat van: jasir link=msg=1371282 date=1441727689
Is er al bekend naar welke ziekenhuizen de patiënten gaan ?

Zie at5,

de hoofdmoot naar het AMC en verder veel naar Utrecht maar dat zal allemaal tot diep in de nacht duren met dit lifttempo.


Appie256

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 111
Citaat van: Thor link=msg=1371285 date=1441727897
Zie at5,

de hoofdmoot naar het AMC en verder veel naar Utrecht maar dat zal allemaal tot diep in de nacht duren met dit lifttempo.


Diversen Ambu's met spoed en begeleiding gezien richting Rode Kruis Ziekenhuis Beverwijk,
Kijk maar even,