GRIP 2 zeer grote HV (gesprongen waterleiding) VUMC De Boelelaan - Amsterdam 08-09-2015

Auteur Topic: GRIP 2 zeer grote HV (gesprongen waterleiding) VUMC De Boelelaan - Amsterdam 08-09-2015  (gelezen 47024 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Highfield

  • Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,016
Bijdragen op persoonlijke titel.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Bij een uitval van de normale elektriciteitsvoorziening zijn er verschillende mogelijkheden om liften naar boven en beneden te krijgen.

- de standaard handbediening, vergt wel wat zwengelen, standaard procedure bij liftopsluitingen, er zijn inmiddels een stuk of zestien mariniers voor het werk aan de zwengels
- een luchtmotor of elektromotor te koppelen op de as van de handbediening
en
- een directe elektrische aansluiting op de liftmotor etc. van een aggregaat buiten met een kabel naar boven

Het is even improviseren.

Verticaal en verder transport van de patienten in bed lijkt mij wel wat aangenamer voor de patienten en ook wat sneller dan de route via de trap etc.


bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
Update 20.00:
De evacuatie van de patienten verloopt gestaag. Inmiddels zijn er 200 patienten verplaatst.
Bron: http://www.vumc.nl/afdelingen/over-vumc/nieuws/wateroverlast-vumc/
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Citaat van: bart007 link=msg=1371337 date=1441735584
Update 20.00:
De evacuatie van de patienten verloopt gestaag. Inmiddels zijn er 200 patienten verplaatst.
Bron: http://www.vumc.nl/afdelingen/over-vumc/nieuws/wateroverlast-vumc/

Komt dus neer op ca 45 patienten per uur. Bij dit tempo dus nog iets van drie uur te gaan.

Neem aan dat de noodverlichting nog werkt of dat er middels generatoren buiten en kabels tijdig wordt voorzien in de nodige verlichting.


bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
Update 21.00:
Inmiddels zijn er 235 patiënten verplaatst.
Bron: http://www.vumc.nl/afdelingen/over-vumc/nieuws/wateroverlast-vumc/
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet


bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
Update 22.20:
Er zijn op dit moment nog 49 patiënten aanwezig in VUmc.
Bron: http://www.vumc.nl/afdelingen/over-vumc/nieuws/wateroverlast-vumc/
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Citaat van: -Volvo-34- link=msg=1371331 date=1441733647
Het is schijnbaar zo ernstig,  dat B-ambulances spoed transporten doen. Net de 13-401 met oranje-oranje  & onder politie begeleiding tegen gekomen op de A1.

Dat heeft niets met ernstig te maken. Veel patienten hebben geen dringende zorg nodig, dus hebben geen volledige ALS auto nodig. Dan is het verstandiger om daar een Bwagen voor te gebruiken. Op die manier kan de A ambulance vrij gehouden worden voor andere incdenten.

Waarschijnlijk heeft Ambulance Amsterdam vanmorgen al besloten het bestelde vervoer zo veel mogelijk op te schorten om meer mensen en wagens vrij te maken voor het VUmc. Dat lijkt me geen vreemde keuze.

De Amsterdamse Bwagens hebben geen Blauw meer, dus zullen ze het met geel en spoedbegeleiding moeten doen.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Zeeuw123

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 113
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1371378 date=1441744253
Dat heeft niets met ernstig te maken. Veel patienten hebben geen dringende zorg nodig, dus hebben geen volledige ALS auto nodig. Dan is het verstandiger om daar een Bwagen voor te gebruiken. Op die manier kan de A ambulance vrij gehouden worden voor andere incdenten.

Waarschijnlijk heeft Ambulance Amsterdam vanmorgen al besloten het bestelde vervoer zo veel mogelijk op te schorten om meer mensen en wagens vrij te maken voor het VUmc. Dat lijkt me geen vreemde keuze.

De Amsterdamse Bwagens hebben geen Blauw meer, dus zullen ze het met geel en spoedbegeleiding moeten doen.

Recent zijn een aantal Amsterdamse B-wagens vervangen las ik, en volgens mij hebben die weer gewoon blauwblauw, en de BZK striping


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Citaat van: Zeeuw123 link=msg=1371381 date=1441745379
Recent zijn een aantal Amsterdamse B-wagens vervangen las ik, en volgens mij hebben die weer gewoon blauwblauw, en de BZK striping

Daar was ik niet van op de hoogte. Diverse regio's hebben al hun B-wagens uitgerust met blauw en sirenes. Niet erg nuttig voor de dagelijkse werkzaamheden. Maar puur voor het grootschalig en bijzonder optreden. Zoals vandaag bijvoorbeeld. Op dit soort dagen is dat bijzonder nuttig.
Hoewel het zo onder motorbegeleiding ook prima gaat natuurlijk.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


jasir

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 556
  • veiligheidsregio drenthe 03
Volgens mij heeft dat met een belasting voor deel te maken. Ik meende namelijk dat voertuigen mer BZK stripping en OGS geen wegenbelasting hoeven te betalen.