GRIP 2 zeer grote HV (gesprongen waterleiding) VUMC De Boelelaan - Amsterdam 08-09-2015

Auteur Topic: GRIP 2 zeer grote HV (gesprongen waterleiding) VUMC De Boelelaan - Amsterdam 08-09-2015  (gelezen 47012 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Dunedain

  • Ambu CH, Verpleegkundige op SEH, MKA centralist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 225
livep2000
23:38:27 08-09-20GROUP-1   Bericht Voor alle eenheden!! Het VUMC is leeg!! Onder dankzegging. Als u klaar bent mag u retour eigen regio en post!!
0126999MKA Veiligheidsregio Kennemerland (Monitorcode)
0126185Ambu 12-185 (Ambulance Amsterdam Kennemerland)
0126184Ambu 12-184 (Ambulance Amsterdam Kennemerland)
0126146Ambu 12-146 (GGD Kennemerland)
0126181Ambu 12-181 (Ambulance Amsterdam Kennemerland)
0126183Ambu 12-183 (Ambulance Amsterdam Kennemerland)
0126151Ambu 12-151 (Witte Kruis Kennemerland)


 098uo 098uo  O0 O0


bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
VUmc ‏@VUmcAmsterdam  6 minuten geleden
Update wateroverlast 23.30: Alle patiënten zijn overgeplaatst. In de loop van de week zal duidelijk worden wanneer VUmc weer open kan gaan.

Site van VUmc lijkt even uit de lucht ?!
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet


Bollie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 408
Citaat van: jasir link=msg=1371388 date=1441746884
Volgens mij heeft dat met een belasting voor deel te maken. Ik meende namelijk dat voertuigen mer BZK stripping en OGS geen wegenbelasting hoeven te betalen.

Dat klopt. Voertuigen die herkenbaar zijn als een van de 34 parate diensten (Ambulance, Brandweer en Politie(KMAR)) en ook blauw verlichting hebben zijn vrijgesteld van belastingen. Daarom voert met alles in bzk-stripping en blauw uit. Zelfs de VR's gaan er ook naar over....


honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Citaat van: bart007 link=msg=1371392 date=1441748846
VUmc ‏@VUmcAmsterdam  6 minuten geleden
Update wateroverlast 23.30: Alle patiënten zijn overgeplaatst. In de loop van de week zal duidelijk worden wanneer VUmc weer open kan gaan.

Site van VUmc lijkt even uit de lucht ?!

VUmc is zelf voorlopig ook nog een tijdje uit de lucht...
Mighty fine only gets you somewhere half the time.


arkowe

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 12
Volgens mij heeft de striping of lampen geen enkel belang in relatie tot belastingen.
Ik kan verklappen dat ook alle dierenambulances vrijgesteld zijn van belastingen.
Dit is al vele jaren geleden geschied bij besluit van de minister.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Citaat van: arkowe link=msg=1371401 date=1441757365
Volgens mij heeft de striping of lampen geen enkel belang in relatie tot belastingen.
Ik kan verklappen dat ook alle dierenambulances vrijgesteld zijn van belastingen.
Dit is al vele jaren geleden geschied bij besluit van de minister.
Enkel en alleen als de voertuigen bezit zijn, deze regeling geldt niet bij operationele lease.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Fireball

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,747
Citaat van: arkowe link=msg=1371401 date=1441757365
Volgens mij heeft de striping of lampen geen enkel belang in relatie tot belastingen.
Ik kan verklappen dat ook alle dierenambulances vrijgesteld zijn van belastingen.
Dit is al vele jaren geleden geschied bij besluit van de minister.

De volgende categorieën motorrijtuigen hebben vrijstelling van bzm:
- motorrijtuigen van de politie, brandweer of een bedrijf met een eigen bedrijfsbrandweer
Het motorrijtuig is uiterlijk herkenbaar als een politie- of brandweerauto. Het motorrijtuig heeft een blauw zwaai- of knipperlicht, een tweetonige hoorn en aan weerszijden van de auto een politielogo of brandweerembleem. Het motorrijtuig wordt alleen gebruikt voor het werk van de politie of brandweer door medewerkers van de politie of brandweer.

http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/auto_en_vervoer/belastingen_op_auto_en_motor/belasting_zware_motorrijtuigen/vrijstelling_bzm

Daarnaast teruggaaf van BPM, o.a. voor hulpdiensten en dierenambulances.

http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/auto_en_vervoer/belastingen_op_auto_en_motor/bpm/teruggaaf_van_bpm/overige_teruggaaf


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1371378 date=1441744253
Dat heeft niets met ernstig te maken. Veel patienten hebben geen dringende zorg nodig, dus hebben geen volledige ALS auto nodig. Dan is het verstandiger om daar een Bwagen voor te gebruiken. Op die manier kan de A ambulance vrij gehouden worden voor andere incdenten.

Gezien wat de patiënten meemaken tijdens evacuatie en transport zou ik nog niet zo hard durven roepen dat er geen dringende zorg nodig zou kunnen zijn.
Bovendien patiënten hebben wel recht op verpleegkundige zorg tijdens het transport. Wat is in Amsterdam de kwalificatie van het personeel op de B-wagen?


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Citaat van: RAdeR link=msg=1371413 date=1441780067
Gezien wat de patiënten meemaken tijdens evacuatie en transport zou ik nog niet zo hard durven roepen dat er geen dringende zorg nodig zou kunnen zijn.
Bovendien patiënten hebben wel recht op verpleegkundige zorg tijdens het transport. Wat is in Amsterdam de kwalificatie van het personeel op de B-wagen?

Bij de ontruiming van het Meander in Amersfoort is via een SMS Bom vrij personeel gevraagd op te komen. Alle B-Wagens waren toen in gebruik om patiënten te vervoeren, en alle B-Wagens waren bezet met volwaardig ALS personeel. Het is mogelijk dat dit gisteren in Amsterdam ook het geval was natuurlijk.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1371419 date=1441781656
Bij de ontruiming van het Meander in Amersfoort is via een SMS Bom vrij personeel gevraagd op te komen. Alle B-Wagens waren toen in gebruik om patiënten te vervoeren, en alle B-Wagens waren bezet met volwaardig ALS personeel. Het is mogelijk dat dit gisteren in Amsterdam ook het geval was natuurlijk.

Laat volwaardig maar weg. Mijn collega's van de B-auto zijn minstens zo volwaardig, zeker wat kennis en kunde betreft. Ze hebben alleen andere werkzaamheden.

CM
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon