GRIP 2 zeer grote HV (gesprongen waterleiding) VUMC De Boelelaan - Amsterdam 08-09-2015

Auteur Topic: GRIP 2 zeer grote HV (gesprongen waterleiding) VUMC De Boelelaan - Amsterdam 08-09-2015  (gelezen 47003 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

david_meyer26

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 47
2015-09-08 13:32:50      P 2 Wateroverlast(+Inc.net: 1+) (Grip: 2) (Zeer Grote HV) De Boelelaan Amsterdam [ ASM1 ] Aflossing
      0100022 AM - BRW - Aalsmeer (TS)
      0100011 AM - BRW - Aalsmeer (Korpsalarm)
      0100001 AM - BRW - Aalsmeer (Lichtkrant)
      0102998 AM - BRW - Monitorcode
      0100004 AM - BRW - Aalsmeer (Bevelvoerders)


GLZ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 949
Citaat van: Joël Hendriks link=msg=1371196 date=1441711984
Ik hoorde net op de radio onderweg naar huis een stukje van een persconferentie. Daarin zei Wouter Bos, tegenwoordig blijkbaar opperhoofd VUmc, dat er maar één werkende lift is. Ik vroeg me af: is het makkelijk om op een centraal punt een soort van takelvoorziening op te zetten?
Dat lijkt me nogal lastig, maar technisch kan er natuurlijk veel. Ik verwacht eerder dat ze meer liften aan de praat proberen te krijgen.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Drukke avondspits rond Amsterdam door ontruiming VU

8 september 2015, 12:31
De VID verwacht flinke problemen voor de komende avondspits rond Amsterdam. Het VU Medisch Centrum in Amsterdam wordt volledig ontruimd na de gesprongen waterleiding van vanmorgen. Volgens een woordvoerder van het ziekenhuis gaat het om enkele honderden personen die moeten worden overgebracht naar andere ziekenhuizen in de buurt.

Vanwege de evacuatie blijven de maatregelen op de A10 en de A4 voorlopig van kracht.

Zo zijn er op de A4 en A10 rijstroken dicht, evenals de afrit S108 vanaf de buitenring van de A10. Mogelijk duurt het nog tot middernacht om alle patiënten te vervoeren. Het is nog niet bekend of er nog verdere verkeersmaatregelen zullen worden genomen om de evacuatie in goede banen te leiden. Geadviseerd wordt de verkeersinformatie te volgen.

Vanmorgen hebben de afgesloten rijstroken voor grote problemen gezorgd rond Amsterdam met circa 30 kilometer file. Ook om 12.30 uur stond er nog 6 kilometer file op de A4 en de A10.

bron: http://www.vid.nl/Nieuws/article/VID.2015.251.03


superfly

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 499
mag aannemen dat de diverse MICU in d'n lande ook een stand by call kunnen krijgen voor het vervoer van critical care patienten


Pooh

  • buitenstaander
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 9
Citaat van: Joël Hendriks link=msg=1371196 date=1441711984
Ik hoorde net op de radio onderweg naar huis een stukje van een persconferentie. Daarin zei Wouter Bos, tegenwoordig blijkbaar opperhoofd VUmc, dat er maar één werkende lift is. Ik vroeg me af: is het makkelijk om op een centraal punt een soort van takelvoorziening op te zetten?
Vermoedelijk is het sneller om via de brug naar de poli te rijden, en daar de lift te nemen. Mits die wel werken natuurlijk.


jasir

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 556
  • veiligheidsregio drenthe 03
Ook de KMAR is met meerdere motoren ter plaatse.


JelmerR

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 175
op tv was te zien dat een van de Amsterdamse MICU's in de rij ambu's stond


trancefreak

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 906
p2kflex
11:40:19 08-09-15-ALPHA-spoed contact mka
0120301MICU 13-301 (Ambulance Amsterdam)


Pepijn1908

  • Geïnteresseerde
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 9
http://www.bnr.nl/nieuws/236789-1509/alle-patinten-vu-mc-worden-gevacueerd?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter

Het zou gaan om "vies rioolwater" wat door het ziekenhuis stroomt. Het leger is ingezet voor de voedselvoorziening en er zou mogelijk sprake zijn van een luchtbrug naar een nabijgelegen voetbalveld.


warhamstr

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
Dat is lekker efficiënt, zo'n luchtbrug...  :D