GRIP 2 zeer grote HV (gesprongen waterleiding) VUMC De Boelelaan - Amsterdam 08-09-2015

Auteur Topic: GRIP 2 zeer grote HV (gesprongen waterleiding) VUMC De Boelelaan - Amsterdam 08-09-2015  (gelezen 47032 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Highfield

  • Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,016
Citaat van: jasir link=msg=1371222 date=1441717192
Kan je daar de patiënten ook liggend in vervoeren ?

Ja. 24 in een Chinook, 3+3 zittend in een Cougar en ook zoiets in een NH90.

Citaat van: warhamstr link=msg=1371224 date=1441717430
Hou toch op over die luchtbrug, dat idee is belachelijk. En gaat niet gebeuren.

Niet belachelijk, maar inderdaad niet waarschijnlijk. Op AT5 werd in een persconferentie door het VuMC gesproken over takelconstructies.
Bijdragen op persoonlijke titel.


GLZ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 949
Citaat van: warhamstr link=msg=1371224 date=1441717430
Hou toch op over die luchtbrug, dat idee is belachelijk. En gaat niet gebeuren.
luchtbrug=luchtkasteel....


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Citaat van: jasir link=msg=1371222 date=1441717192
Kan je daar de patiënten ook liggend in vervoeren ?

Wel meer dan 1. Ik heb alleen geen idee hoeveel chinooks/cougars en NH90's op dit moment operationeel zijn binnen Nederland en of deze allemaal in te richten zijn voor Medvac.

RemRoof
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
In 2011 werd het Meander MC in Amersfoort volledig ontruimd. Ook toen werden er onder andere verhuiswagens ingezet. Ambulances werden uit  diverse regio's gehaald en ingezet. Behoorlijke operatie, zeker gezien het oude ziekenhuis niet de beste locatie had voor een grootschalige inzet als deze.

Omdat er toen een stroomstoring was, deden de liften het ook niet. Via de noodaggeraat en een brandweeraggegraat werden de belangrijkste afdelingen van stroom voorzien. De brandweer en het SIGMA werd ingezet om te helpen mensen van de trappen te tillen.

De RAVU heeft via een SMS Bom al het vrije personeel gevraagd indien mogelijk op te komen. Zodoende waren er zeer veel reserveambulances, B-ambulances en andere wagens beschikbaar.


Topic hierover:
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=47854.0
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


guest16066

  • Gast
Een belangrijk verschil met de situatie bij Meander MC in 2011 is dat daar de ruimtes waar het e.e.a. aan elktra geschakeld moest worden NIET onder water stonden, terwijl dat op dit moment WEL het geval is. Daardoor kun je wel stroom hebben, maar je krijgt die stroom niet veilig op de plek waar je die stroom nuttig wilt gaan gebruiken. In heel veel liftinstallaties zit onderin de liftschacht vaak ook nog iets van regel-elektronica. Ik veronderstel dat die op dit moment ook niet bruikbaar zijn, danwel defect, danwel zorgen voor kortsluiting omdat er (vuil) water in staat. Vandaar dus daarstraks al mijn vraag over het mogelijk takelen.


jasir

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 556
  • veiligheidsregio drenthe 03
Citaat van: Highfield link=msg=1371225 date=1441717466
Ja. 24 in een Chinook, 3+3 zittend in een Cougar en ook zoiets in een NH90.

Niet belachelijk, maar inderdaad niet waarschijnlijk. Op AT5 werd in een persconferentie door het VuMC gesproken over takelconstructies.
Kunnen die ook landen op het VUMC ? aangezien ik er vanuit ga dat die een stuk zwaarder zijn dan een Eurocopter


Pooh

  • buitenstaander
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 9
'Takelen' met een patient is vrijwel nooit ideaal. Dan kun je beter een of meer schaarhoogwerkers tactisch opstellen. Die zijn er tot 32 meter hoogte, waarmee je volgens mij altijd genoeg hebt in het VUMC.


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Is dat nodig dat ze echt helikopters inzetten? Of staan er een paar klaar om ingezet te kunnen worden voor patiënten die met spoed over moeten.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Waarom zouden ze helikopers in moeten zetten? Kunnen de patienten niet via de trappen naar beneden getilt worden of eventueel buitenom met een aantal redvoertuigen afgehezen worden?
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Highfield

  • Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,016
Misschien is het een idee om dat verhaal over heli's af te splitsen, daar het hier vooralsnog niet aan de orde is.

Citaat van: jasir link=msg=1371231 date=1441718385
Kunnen die ook landen op het VUMC ? aangezien ik er vanuit ga dat die een stuk zwaarder zijn dan een Eurocopter

Geen idee.
Bijdragen op persoonlijke titel.