GRIP 2 zeer grote HV (gesprongen waterleiding) VUMC De Boelelaan - Amsterdam 08-09-2015

Auteur Topic: GRIP 2 zeer grote HV (gesprongen waterleiding) VUMC De Boelelaan - Amsterdam 08-09-2015  (gelezen 47005 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Citaat van: Brandpreventje link=msg=1371315 date=1441731833
Vind je het gek!? Weet je hoeveel infrastructuur er in een beetje stad onder de grond zit?

En hoeveel procent daarvan staat tegenwoordig nog juist op tekening aangegeven, c.q. wie weet nog precies/ongeveer waar wat zit ?
Het is dan ook niet zo verwonderlijk dat bij graafwerkzaamheden wel eens iets wordt geraakt, alhoewel een hoofdtoevoerleiding.........


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Welke praktische wijze lessen gaan nu worden getrokken mbt deze gebeurtenis o.a. vwb het voorkomen van, de werking en het gebruik van de liften en het transport en de afvoer van de patienten, waar ik overigens de indruk heb dat de gele tak ook deze keer heel professioneel en slagvaardig heeft gereageerd.


Railchief

  • Deskundige in de railsector
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 124
Heb ik de afschaling naar GRIP 0 gemist, of blijft men voorlopig nog in GRIP 2?
A train can never carry as much as the track beneath it.


112NoordWestNL

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 304
Gisteren zijn er vele Ambulance's Politie(motoren) en Brandweer met spoed naar het VUMC gekomen en vertrokken. Hier een video ervan. Volgen er nog meer in de loop van de dag
https://www.youtube.com/watch?v=wO7sZ95zhs8


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Ambulances weten in de regel heel goed de weg en zitten middels PRIO 1 ritten dagelijks in het drukke verkeer en weten zich best te redden.
Waarom moet bij een patient per half uur naar Utrecht een rijbaan A2 voor het overige verkeer met de nodige filevorming en overlast worden afgesloten ?
Waarom escorteren middels een motoragent voorop en met name ook nog eens een er achter.


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Citaat van: Thor link=msg=1371460 date=1441789675
Ambulances weten in de regel heel goed de weg en zitten middels PRIO 1 ritten dagelijks in het drukke verkeer en weten zich best te redden.
Waarom moet bij een patient per half uur naar Utrecht een rijbaan A2 voor het overige verkeer met de nodige filevorming en overlast worden afgesloten ?
Omdat elke keer remmen, stoppen of het gas los een verlies van tijd oplevert en bij sommige patiënten letsel kan verergeren.
Citaat van: Thor link=msg=1371460 date=1441789675
Waarom escorteren middels een motoragent voorop en met name ook nog eens een er achter.
Zodat de weg vrij gemaakt kan worden en remmen (dus tijdsverlies) zoveel mogelijk kan worden voorkomen. De motoragent achter de ambulance is simpelweg hoe een verkeerstechnische begeleiding (VTB) in elkaar steekt.


112NoordWestNL

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 304


Folkert

  • Student
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 128
Top om die integratie tussen KMar en Politie motoren te zien! Wellicht de normaalste zaak van de wereld, maar deze jongen wordt gelukkig van dat soort samenwerking O0


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Waarom moet bij een patient per half uur naar Utrecht een rijbaan A2 voor het overige verkeer met de nodige filevorming en overlast worden afgesloten ?

Levert elke P1 rit niet een verhoogd gevaar op voor de inzittenden van het hulpverleningsvoertuig EN de overige weggebruikers?
Door het vrij maken van een rijstrook wordt dit dan toch beperkt?

Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


Code3NL

  • Manschap A, brandweer Heerjansdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 172
    • Code3NL Emergency vehicles photo and videography
Hier mijn deel van de ontruiming/evacuatie. Niet heel veel maar toch...

https://www.youtube.com/watch?v=5zIiFgwZ2eE