Afhandeling van luchtvaartincidenten

Auteur Topic: Afhandeling van luchtvaartincidenten  (gelezen 10131 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Brandpreventje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,469
Reactie #10 Gepost op: 9 september 2015, 20:51:39
Ach hoeveel ambulances zijn er in totaal in Nederland? Ik denk dat als elke regio er een paar af staat je er helemaal bent hoor. Ff stoppen met alle b-ritjes in Nederland en de beschikbare ambulances goed spreiden.

En anders een beroep op Duitsland doen? Ik denk dat als je daar "hellup" roept ze met meer ambulances aankomen dan je voor mogelijk houdt.........

Citaat van: RemRoof link=msg=1371327 date=1441733004
Dan krijg je toch een capaciteitsprobleem in diverse regio's. Er zijn geen ambulances in het oneindige en "going concern" gaat ook gewoon door. A2 zegt niets over het spoedeisende karakter van de overplaatsing an sich.

RemRoof


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #11 Gepost op: 9 september 2015, 21:15:03
Citaat van: Brandpreventje link=msg=1371581 date=1441824699
Ach hoeveel ambulances zijn er in totaal in Nederland? Ik denk dat als elke regio er een paar af staat je er helemaal bent hoor. Ff stoppen met alle b-ritjes in Nederland en de beschikbare ambulances goed spreiden.

En anders een beroep op Duitsland doen? Ik denk dat als je daar "hellup" roept ze met meer ambulances aankomen dan je voor mogelijk houdt.........


Voor een vliegtuig met zo'n 600 personen heb je wel meer dan 'een paar' ambulances uit elke regio nodig. Daarvoor heb je serieuze hulp nodig uit grote delen van het land, en inderdaad misschien wel uit het buitenland. Een crash met een degelijk toestel heeft wel serieuze gevolgen.

Vanuit Duitsland is hulp erg lang onderweg. Dat is wel een groot nadeel. Echter komt er dan wel veel hulp. De Duitse Katastrophenschutz van het DRK en de ASB, JUH of MHD kan binnen redelijke tijd zeer veel voertuigen leveren. Omdat deze voertuigen geen directe verantwoordelijkheid hebben kunnen ze ook voor langere tijd ingezet worden en hoeft er verder niet geschoven te worden met voertuigen om dekking te garanderen. Ik denk dat Duitsland ongeveer het enige land in de wereld is met een degelijke uitgebreide medische hulpverlening in grootschalig verband.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


R.3144

  • Onderofficier KMar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 347
Reactie #12 Gepost op: 9 september 2015, 22:01:08
Defensie heeft ook nog een bulk militaire ambulances en medisch personeel op bereikbaarheid staan. ;)

Daarnaast zijn er nog afdelingen van het Rode Kruis die ook patiëntenvervoer kunnen doen.


honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Reactie #13 Gepost op: 9 september 2015, 22:06:50
Citaat van: R.3144 link=msg=1371597 date=1441828868
Defensie heeft ook nog een bulk militaire ambulances en medisch personeel op bereikbaarheid staan. ;)

Binnen 48 uur, of eerder?
Mighty fine only gets you somewhere half the time.


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #14 Gepost op: 9 september 2015, 23:19:59
Citaat van: honderd link=msg=1371601 date=1441829210
Binnen 48 uur, of eerder?

Minimaal 48 uur. Daarbij zijn de meeste ZAU's geen ALS-ambu en heb ik het nog niet over de personele bezetting.
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #15 Gepost op: 9 september 2015, 23:27:32
Citaat van: R.3144 link=msg=1371597 date=1441828868
...

Daarnaast zijn er nog afdelingen van het Rode Kruis die ook patiëntenvervoer kunnen doen.

Het Rode Kruis heeft niet zo veel liggend vervoercapaciteit meer. Daarnaast is deze capaciteit niet snel georganiseerd inzetbaar.

RemRoof
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Reactie #16 Gepost op: 9 september 2015, 23:51:53
Citaat van: RemRoof link=msg=1371611 date=1441833599
Minimaal 48 uur. Daarbij zijn de meeste ZAU's geen ALS-ambu en heb ik het nog niet over de personele bezetting.

Oftewel, bij een (vliegtuig)ramp totaal niet van toevoegende waarde. Binnen die tijd zouden Ambulanza's uit Italië bij wijze van spreken al ruim 2 keer OP EN NEER hebben kunnen rijden.
Mighty fine only gets you somewhere half the time.


CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Reactie #17 Gepost op: 10 september 2015, 07:18:38
Vergeet niet dat het nooit de intentie is geweest om alle slachtoffers in een keer te vervoeren. Dat kan niet omdat de ziekenhuizen dergelijke patientenstromen niet aankunnen. Dit zou opvang in het veld betekenen en heel goed triage.

Bovendien, je moet je maar afvragen hoeveel overlevenden je overhoudt bij een crash. Ik zou eerder roepen dat we onvoldoende capaciteit in rouwautos hebben.
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Reactie #18 Gepost op: 10 september 2015, 07:52:46
Wat is gister op radio 1 hoorde was B vervoer al 'gestaakt/verminderd tot minimum' door problemen VUMC in de regio's die ambulance's leverden. Dit zorgt ervoor dat voldoende capaciteit voor A1 overblijft. Verder was voor VUMC nog niet heel NL leeg getrokken, dus logistiek lastig maar wel op te vangen.


CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Reactie #19 Gepost op: 10 september 2015, 08:15:35
Bij lange na niet, er is een beroep gedaan op ?5regios. Je houdt er nog 20 over. Laten we ook niet vergeten hoe klein Nederland is. De laatste autos uit Winschoten en Valkenburg doen er iets meer dan een uur over.
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon