Voertuigen gemeentelijke Handhaving uniform

Auteur Topic: Voertuigen gemeentelijke Handhaving uniform  (gelezen 10729 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

R.3144

  • Onderofficier KMar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 347
Reactie #20 Gepost op: 15 september 2015, 21:54:28
Schending van de rechten die de overheid heeft voor deze striping welke alleen bestemd is voor hulpdiensten,  de Douane is ook over gegaan van bzk naar rijks huisstijl striping omdat zij geen hulpdienst zijn.


Rutger1

  • Integrale Handhaving
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 150
Reactie #21 Gepost op: 15 september 2015, 22:28:49
BZK mag inderdaad niet op een voertuig van handhaving, echter was mij reactie gericht op de opmerking van HIT.

@R.3144 dat zou kunnen, maar komt dat ten goede van de proffesionele uitstraling? Nee. Aangezien de gemeente ook weg beheerder is, handhaving veel werkt langs de weg en wij tegenwoordig ook naar incidenten, ongevallen etc toe worden gestuurd, vind ik het noodzakelijk dat het voetruig waarin ik rijd herkenbaar, opvallend en veilig is. Een gemeente logo, de tekst handhaving en een simpel pitje gaat hem niet worden.
- Werkzaam als Integraal Handhaver (BOA domein I) - Voormalig horecaportier en HTV-P student  Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #22 Gepost op: 15 september 2015, 22:54:35
Citaat van: Rutger1 link=msg=1372743 date=1442348929
Een gemeente logo, de tekst handhaving en een simpel pitje gaat hem niet worden.
De handhavingsauto's die ik hier zie rijden zijn anders prima geschikt hoor, alleen die hebben een simpel balkje ipv een pit.


Rutger1

  • Integrale Handhaving
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 150
Reactie #23 Gepost op: 15 september 2015, 23:01:54
Citaat van: Daniel! link=msg=1372748 date=1442350475
De handhavingsauto's die ik hier zie rijden zijn anders prima geschikt hoor, alleen die hebben een simpel balkje ipv een pit.

Elke gemeente heeft andere werkzaamheden. Ik weet niet wat het takenpakket is van de gemeente waar jij het over hebt, maar in de gemeente waar ik werkzaam ben voldoet een kale auto niet.
- Werkzaam als Integraal Handhaver (BOA domein I) - Voormalig horecaportier en HTV-P student  Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #24 Gepost op: 15 september 2015, 23:24:00
Citaat van: Rutger1 link=msg=1372751 date=1442350914
Elke gemeente heeft andere werkzaamheden. Ik weet niet wat het takenpakket is van de gemeente waar jij het over hebt, maar in de gemeente waar ik werkzaam ben voldoet een kale auto niet.

En waarom voldoet een auto met een balk of gewone pit niet? Blauw mogen ze toch al niet erop hebben zowiezo, amber zal het blijven. Maar ze voeren dus taken uit waarom ze wel BZK zouden moeten hebben op je auto? Verschil maakt het toch niet uit: ze krijgen er echt geen vrijstellingen mee.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Rutger1

  • Integrale Handhaving
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 150
Reactie #25 Gepost op: 16 september 2015, 06:30:43
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1372754 date=1442352240
En waarom voldoet een auto met een balk of gewone pit niet? Blauw mogen ze toch al niet erop hebben zowiezo, amber zal het blijven. Maar ze voeren dus taken uit waarom ze wel BZK zouden moeten hebben op je auto? Verschil maakt het toch niet uit: ze krijgen er echt geen vrijstellingen mee.

Als je mijn reactie goed leest, heb ik het nooit over blauw gehad. Ik heb het over het feit dat ik een opvallende reflecterende striping wil op mijn voertuig, die goed opvalt zowel overdag als snachts, en die tevens professioneel oogt. Dit natuurlijk in combinatie met een goed zichtbare amber balk. Ook over vrijstellingen heb ik het nooit gehad en nooit op gedoelt. Wij hebben een RVV ontheffing voor gesloten verklaring, bussluis, busbaan etc, wat voor mij genoeg is.
- Werkzaam als Integraal Handhaver (BOA domein I) - Voormalig horecaportier en HTV-P student  Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #26 Gepost op: 16 september 2015, 09:42:31
Wat is dan niet professioneel genoeg aan de striping hoe deze nu overal op gaat komen? Te speels? Is die wel reflecterend? En nee: een kale auto voldoet zeker niet: daarvoor zit er ook striping op en een balk/pit en vast en zeker ook het 1 en ander aan materiaal achterin het koffer. Ik noemde blauw en vrijstellingen als voorbeeld.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #27 Gepost op: 16 september 2015, 09:49:35
Wat ik al probeerde aan te geven, te veel voorkomend. Maar het gaat mij niet zo zeer om BZK striping, ik gaf ook een voorbeeld voor battenburg maar ook rijkshuisstijl zou beter zijn als een striping die menigeen op een bedrijfsvoertuig voert. De gemiddelde transportbegeleider is beter zichtbaar dan handhavers van een gemeente.

Citaat van: R.3144 link=msg=1372734 date=1442346868
Schending van de rechten die de overheid heeft voor deze striping welke alleen bestemd is voor hulpdiensten,  de Douane is ook over gegaan van bzk naar rijks huisstijl striping omdat zij geen hulpdienst zijn.
Twee dingen haal je hier wel wat snel doorelkaar.
Steeds meer worden handhavers door de gemeente en ook door meldkamers ingezet ook bij HV werk waar enige spoed bij is en geen overige diensten snel in de buurt kunnen zijn. Van jouw redenering uitgaande hoeft de KMar in vele regio's dus ook geen BZK striping te hebben want die worden ook daar niet automatisch door de meldkamer ingezet.
Douane top heeft zelf gekozen om geen partner in het HV te zijn, overigens behoren ze wel tot de tak die BZK striping en OGS mag hebben vanwege de opsporingsbevoegdheid.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


R.3144

  • Onderofficier KMar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 347
Reactie #28 Gepost op: 16 september 2015, 10:04:49
Wat ik al probeerde aan te geven, te veel voorkomend. Maar het gaat mij niet zo zeer om BZK striping, ik gaf ook een voorbeeld voor battenburg maar ook rijkshuisstijl zou beter zijn als een striping die menigeen op een bedrijfsvoertuig voert. De gemiddelde transportbegeleider is beter zichtbaar dan handhavers van een gemeente.
Twee dingen haal je hier wel wat snel doorelkaar.
Steeds meer worden handhavers door de gemeente en ook door meldkamers ingezet ook bij HV werk waar enige spoed bij is en geen overige diensten snel in de buurt kunnen zijn. Van jouw redenering uitgaande hoeft de KMar in vele regio's dus ook geen BZK striping te hebben want die worden ook daar niet automatisch door de meldkamer ingezet.
Douane top heeft zelf gekozen om geen partner in het HV te zijn, overigens behoren ze wel tot de tak die BZK striping en OGS mag hebben vanwege de opsporingsbevoegdheid.
KMar is altijd,  in ieder deel van Nederland,  zij het niet voor de politie meldkamer,  dan wel voor de eigen meldkamer een hulpdienst,  daarbij zit de KMar meer op de rijkswegen dan de gemiddelde politie eenheid,  denk aan controles,  achtervolgingen etc etc.

Hier in de gemeente rijd handhaving gewoon in een witte corsa met een zuignap bordje handhaving er op. Heb ze nooit horen klagen.
In jou geval,  indien je kennelijk ook langs de weg werkt,  zorg dat je iets van reflectie op die auto krijgt,  alles behalve bzk.
Alles wat ik tegenkom aan bzk op niet hv voertuigen,  beveiligingsbedrijven,  verkeersregelaars etc etc gaan gewoon aan de kant,  we maken hier een melding van op ivm schending rechten bzk.


Rutger1

  • Integrale Handhaving
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 150
Reactie #29 Gepost op: 16 september 2015, 10:20:52
Citaat van: R.3144 link=msg=1372843 date=1442390689
KMar is altijd,  in ieder deel van Nederland,  zij het niet voor de politie meldkamer,  dan wel voor de eigen meldkamer een hulpdienst,  daarbij zit de KMar meer op de rijkswegen dan de gemiddelde politie eenheid,  denk aan controles,  achtervolgingen etc etc.

Hier in de gemeente rijd handhaving gewoon in een witte corsa met een zuignap bordje handhaving er op. Heb ze nooit horen klagen.
In jou geval,  indien je kennelijk ook langs de weg werkt,  zorg dat je iets van reflectie op die auto krijgt,  alles behalve bzk.
Alles wat ik tegenkom aan bzk op niet hv voertuigen,  beveiligingsbedrijven,  verkeersregelaars etc etc gaan gewoon aan de kant,  we maken hier een melding van op ivm schending rechten bzk.

Waarom ben je zo gebrand op BZK striping? het was maar een voorbeeld van een professionele striping welke goed opvalt en voldoet aan de eisen.

Dat het bij jouw in de gemeente wel werkt, ligt waarschijnlijk aan het takenpakket dat ze hebben. In de gemeente waar ik werk, hebben wij via c2000 contact met het OC, en worden wij ook regelmatig ingezet bij incidenten of HV behoevende situaties, waar vaak ook wel eens spoed bij komt kijken. Denk bij ongevallen aan het aanrijden naar een ongeval materieel, verkeer regelen bij grootschalige ongevallen en ook het verzorgen van een weg afzetting en eventueel hulp verlenen. Ook rijden wij reanimaties als er geen eenheid beschikbaar is of als wij dicht in de buurt rijden.

 Ook hebben wij bepaalde taken met rijdend verkeer (C borden, helmplicht) in het centrum, waardoor wij wel eens voertuig een stopteken geven d.m.v. een stop matrix, en als wij in het buitengebied rijden en daar verbaliseren en vergunningen/ontheffingen controleren is het voor ons belangrijk dat de burger ziet wie wij zijn, en dat wij in het donker opvallen als wij langs de weg staan.

In mijn woongemeente rijden ze ook in een Volkswagen up met een bordje handhaving achter het achterraam. Ik ben ook bekend met hun takenpakket, en dat is echt een wereld van verschil met dat van ons.
- Werkzaam als Integraal Handhaver (BOA domein I) - Voormalig horecaportier en HTV-P student  Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel