Voertuigen gemeentelijke Handhaving uniform

Auteur Topic: Voertuigen gemeentelijke Handhaving uniform  (gelezen 10597 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

R.3144

  • Onderofficier KMar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 347
Reactie #30 Gepost op: 16 september 2015, 10:34:39
Goed werk!
Maar ik ben tegen een wildgroei aan voertuigen met bzk striping.  Zelfde als diverse boa instanties die wederom ondanks het landelijke boa uniform weer iets willen dragen wat op de politie lijkt.  Er moet gewoon een duidelijk zichtbaar verschil zijn voor de burger,  deze heeft een bepaald verwachtingspatroon.
Maargoed,  over het uniform is een ander topic gaande.
Ik zie in ieder geval geen enkele reden waarom een gemeentelijke toezicht en handhavingsdienst met bzk striping zou moeten rijden.  
Ontwerp een goed zichtbare,  reflecterende striping voor alle toezicht en handhaving voertuigen,  klaar.


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,300
Reactie #31 Gepost op: 16 september 2015, 10:38:31
En aan die BZK-striping valt ook nog wel wat te verbeteren (hogere reflectieklasse en alles reflecterend maken), zie de diverse topics op dit forum.


Rutger1

  • Integrale Handhaving
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 150
Reactie #32 Gepost op: 16 september 2015, 10:44:03
Citaat van: R.3144 link=msg=1372855 date=1442392479
Goed werk!
Maar ik ben tegen een wildgroei aan voertuigen met bzk striping.  Zelfde als diverse boa instanties die wederom ondanks het landelijke boa uniform weer iets willen dragen wat op de politie lijkt.  Er moet gewoon een duidelijk zichtbaar verschil zijn voor de burger,  deze heeft een bepaald verwachtingspatroon.
Maargoed,  over het uniform is een ander topic gaande.
Ik zie in ieder geval geen enkele reden waarom een gemeentelijke toezicht en handhavingsdienst met bzk striping zou moeten rijden.  
Ontwerp een goed zichtbare,  reflecterende striping voor alle toezicht en handhaving voertuigen,  klaar.

Daar ben ik het volkomen mee eens! Ook wat betreft het uniform. Helaas wordt er door de instanties niet verder gedacht, en mag het landelijke uniform alleen gedragen worden door domein I boa's. Maar goed, wat betreft de striping, BZK was alleen een voorbeeld. Mij maakt het niet uit welke striping het word, zolang het maar goed zichtbaar en professioneel oogt.
- Werkzaam als Integraal Handhaver (BOA domein I) - Voormalig horecaportier en HTV-P student  Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #33 Gepost op: 16 september 2015, 14:24:48
Citaat van: R.3144 link=msg=1372855 date=1442392479
Goed werk!
Maar ik ben tegen een wildgroei aan voertuigen met bzk striping.  
Ik ook, alleen voeren ze nu ook opsporende taken en HV taken uit. En jij gaf aan dat juist daarom het niet wenselijk was, vandaar ook mijn argument dat de KMar ook niet door het hele land heen wordt ingezet voor HV taken. Moet ook zeggen dat de KMar een van de weinigen is die naar mijn mening zich goed onderscheid in primaire en secundaire voertuigen.

Citaat van: R.3144 link=msg=1372855 date=1442392479
Ontwerp een goed zichtbare,  reflecterende striping voor alle toezicht en handhaving voertuigen,  klaar.
In mijn tweede posting zei ik ook
Citaat van: HIT link=msg=1372210 date=1442176504
Ik vind de uniformheid nog te zoeken.
 
Een unieke striping is een striping die afwijkt en niet lijkt  op. Zoals battenburg, BZK enz.
waarmee ik bedoelde onderscheidende, als je die posting goed leest zul je dat ook zien.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Gadgetman

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 247
  • ...zo niet...dan tóch....
Reactie #34 Gepost op: 16 september 2015, 17:10:26
En toen weer on topic want dit hebben we op andere plekken al doorgekauwd. Waardoor ik dit topic ben begonnen.  ;)


Rutger1

  • Integrale Handhaving
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 150
Reactie #35 Gepost op: 1 december 2015, 21:18:26






Nieuwe voertuig gemeente Maastricht. Voorzien van landelijke striping. Voertuig betreft een Volkswagen Golf Sportsvan

(Bron: Twitter BOA9147_Mtricht)
- Werkzaam als Integraal Handhaver (BOA domein I) - Voormalig horecaportier en HTV-P student  Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel


Gadgetman

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 247
  • ...zo niet...dan tóch....
Reactie #36 Gepost op: 1 december 2015, 21:27:27
Citaat van: Rutger1 link=msg=1388961 date=1449001106






Nieuwe voertuig gemeente Maastricht. Voorzien van landelijke striping. Voertuig betreft een Volkswagen Golf Sportsvan

(Bron: Twitter BOA9147_Mtricht)

Daar word ik vrolijk van  0098