lengte brandweermannen/vrouwen

Auteur Topic: lengte brandweermannen/vrouwen  (gelezen 28650 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

spruit

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 331
Gepost op: 2 september 2005, 17:52:32
ik zou het wel zien zitten om bij de brandweer te gaan, zelf doe ik nou namelijk ook al 6 jaar ehbo met veel plezier maar nu is mijn vraag of je daar een bepaalde lengte voor moet hebben, ik ben zelf 1.57




ArieScanner

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,623
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #1 Gepost op: 2 september 2005, 17:54:59
Ik denk dat de lengte niet zoveel uitmaakt...

Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl


spruit

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 331
Reactie #2 Gepost op: 2 september 2005, 17:58:32
Dankjewel!! :)


spruit

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 331
Reactie #3 Gepost op: 2 september 2005, 18:06:01
Ik heb eigelijk nog een vraag.. Welke toetsen/keuring enz. moet je doen voor je kunt worden toe gelaten bij de brandweer??


brw martijn

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 4 september 2005, 16:22:31
je hebt twee dingen een interne keuring en een arbo keuring. bij de arbo testen ze je gehoor, ogen, long inhoud, enz. en moet je een stuk fietsen. en de rest is per korps verschillend dit heb ik al vaker gezegt maar ik vind het belachelijk dat er zoveel verschil tussen zit bij het ene korps moet je ladder op zetten en een slang afrollen en bij het andere korps krijg je een zwemtest, een duurloop van 4,8 km, psychologische test enz.


Ricardo B

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 723
    • Regio15 - Brandweer & ambulancediensten uit de regio Haaglanden
Reactie #5 Gepost op: 4 september 2005, 16:24:48
Volgens mij is het trouwens wel zo dat je een minimale lengte en een maximale lengte hebt bij de brandweer. Ik zal het eens na gaan kijken.

Jullie horen van me !

Gr. ricardo
HBO-Verpleegkundige Manschap A + bediener hoogwerker kazerne loosduinen


spruit

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 331
Reactie #6 Gepost op: 4 september 2005, 16:36:55
Weetje mocht dat zo zijn laat het dan even weten.
 maar t zou  niet eerlijk zijn als mensen beneden een bepaalde lengte niet bij de brandweer mochten want kleine mensen kunnen ook sterk zijn en een goeie conditie ebbe en wilskracht en enz. allemaal


firemanr

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 4 september 2005, 17:34:25
Weetje mocht dat zo zijn laat het dan even weten.
 maar t zou  niet eerlijk zijn als mensen beneden een bepaalde lengte niet bij de brandweer mochten want kleine mensen kunnen ook sterk zijn en een goeie conditie ebbe en wilskracht en enz. allemaal

Als je bij Koewacht bij de brandweer wilt, moet je niets meer doen om in het korps te komen..... ;D Alleen die arbokeuring ontkom je niet aan. ;)


spruit

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 331
Reactie #8 Gepost op: 4 september 2005, 18:10:23
dat wist ik niet.. :P Nou wel maar koewacht heeft ook niet zo gek veel brandweermannen toch??
ik ken er wel een paar :P alleen van buitenoefeningen met de ehbo :P


spruit

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 331
Reactie #9 Gepost op: 5 september 2005, 16:27:13
Als je bij Koewacht bij de brandweer wilt, moet je niets meer doen om in het korps te komen..... ;D Alleen die arbokeuring ontkom je niet aan. ;)
Oke :) Dankjewel!!