Vaststelling Incident Locatie (VIL)

Auteur Topic: Vaststelling Incident Locatie (VIL)  (gelezen 5868 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Gepost op: 17 september 2015, 11:49:39
! No longer available


RAV Hollands Midden @ambulancehm
Als iedere seconde telt en je niet weet waar precies bent, gaan wij je helpen met VIL. www.youtube.com/watch?v=931K-l0tOoA?a
10:38am · 17 Sep 2015

zie ook http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?msg=1205552




Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #1 Gepost op: 17 september 2015, 11:57:26
Nu heb ik een hele slimme telefoon met Android, maar alsnog kan ik geen sms openen als ik aan het bellen ben (of iets anders)
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #2 Gepost op: 17 september 2015, 13:36:43
Wat voor telefoon heb je dan? Want met mijn oude Galaxy S (1) kon ik dat al en ook op de iPhone 4s lukte mij dat jaren terug al. De huidige telefoons kunnen dat volgens mij allemaal...
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #3 Gepost op: 17 september 2015, 13:37:29
Citaat van: DiNozzo link=msg=1373225 date=1442489803
Wat voor telefoon heb je dan? Want met mijn oude Galaxy S (1) kon ik dat al en ook op de iPhone 4s lukte mij dat jaren terug al.

Galaxy S4, Android 5.0.1

Mijn oude telefoon (Galaxy S Plus) ging dat wel mee ja.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


aZuL2001

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 123
  • Doet iets met VKR, VCA en BRL
Reactie #4 Gepost op: 17 september 2015, 17:18:07
Gesprek switchen naar handsfree (optioneel)
Rondje onderaan scherm, Berichten open, sms openen.
Gesprek hervatten door telefoon naar oor te bewegen.

;)
Stephan  /|\  <A>bort, <R>etry, <Q>uake?


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #5 Gepost op: 17 september 2015, 18:11:00
Ziet er op het filmpje goed uit.
Ben dan ook benieuwd hoe vaak dit systeem tot zeg even 31-12-2015 zal worden ingezet en wat de resultaten hiervan zullen zijn.
Ik hoop op veel positieve ervaringen en dat het dan ook snel landelijk ingevoerd gaat worden op alle GMK's.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #7 Gepost op: 18 februari 2016, 22:05:01
RAV Hollands Midden @ambulancehm
Op iedere smartphone waarop bijv google maps werkt, werkt VIL. Met of zonder Flagmii app. Masttriangulatie zonder GPS info  1/2
Is veel minder nauwkeurig en dat kost in donker dicht bos tijd! VIL kan via Flagmii app naast locatie ook chat en beeld verzenden 2/2


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #8 Gepost op: 19 februari 2016, 00:35:43
Citaat van: RAdeR link=msg=1407275 date=1455829501
RAV Hollands Midden @ambulancehm
Op iedere smartphone waarop bijv google maps werkt, werkt VIL. Met of zonder Flagmii app. Masttriangulatie zonder GPS info  1/2
Is veel minder nauwkeurig en dat kost in donker dicht bos tijd! VIL kan via Flagmii app naast locatie ook chat en beeld verzenden 2/2

Wat denk ik in stress situaties handig kan zijn lijkt mij de chat en beeld communicatie die blijkbaar aanwezig lijkt te zijn.


De App van Flagmii is inderdaad in Nederland actief en wel bij de Veiligheidsregio Hollands Midden en Zuid Holland Zuid.

Holland
Zuid-Hollands

Veiligheidsregio Hollands Midden

Alphen aan den Rijn, Bodegraven-Reeuwijk, Gouda, Hillegom, Kaag en Braassem, Katwijk, Krimpenerwaard, Leiden, Leiderdorp, Lisse, Nieuwkoop, Noordwijk, Noordwijkerhout, Oegstgeest, Teylingen, Voorschoten, Waddinxveen, Zoeterwoude, Zuidplas

Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid
Alblasserdam, Binnenmaas, Cromstrijen, Dordrecht, Giessenlanden, Gorinchem, Hardinxveld-Giessendam, Hendrik-Ido-Ambacht, Korendijk, Leerdam, Molenwaard, Oud-Beijerland, Papendrecht, Sliedrecht, Strijen, Zederik, Zwijndrecht

Bron: http://www.flagmii.com/nel-mondo/

Google Playstore https://play.google.com/store/apps/details?id=regola.flagmii&hl=nl
Apple App Store https://itunes.apple.com/nl/app/flagmii/id658216360?l=en&mt=8

De Nederlandse vertaling over deze App:
FlagMii app is de meest effectieve manier om hulp te vragen en te worden gered van 118. Met slechts één knop bellen met de 118, de 112, de politie en andere alarmnummers en automatisch verzenden van de GPS-gegevens die zal worden gebruikt om u te vinden. En "vrij en is direct verbonden met de centrale 118.
Het helpt bij het geïsoleerde plaatsen of als je zo slecht kunnen ze niet om hulp roepen op een effectieve manier.

+ Directe verbinding met GPS om hulpverleners en alarmcentrale sturen
+ Automatische oproep tot 118 112 en andere noodnummers
+ Intelligente detectie van uw geografische locatie
+ Ook het werkt offline

*** Voordelen ***
- FlagMii is een serieuze aanvraag, gebouwd met de 118 en de instellingen van de redding
- Werkt samen met de software van de redders, als de omstandigheden het toelaten
- Vind je positie op een intelligente, denken aan andere factoren dan de GPS en stuurt het naar het ambulancepersoneel en stations 118 en 112
- Werkt met nieuwe single alarmnummer 112
- Ondersteunt alarmnummers Italianen en alle landen van de wereld
- Bevat informatie en waarschuwingen in real time over de 118 en noodvoorzieningen

*** Nieuw ***
- Get real-time belangrijke informatie die door hulporganisaties, zoals 118 en 112
- Kies wat je wilt noodoproepen ontvangen
- Bescherming van de privacy compleet

*** Ondersteuning ***
Voor informatie of vragen kunt u terecht op http://www.flagmii.com

Bedek *** ***
Om te controleren waar de dienst beschikbaar is kunt u terecht http://www.flagmii.com/nel-mondo/
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #9 Gepost op: 19 februari 2016, 20:00:19
Het blijkt dat we de Flag Mii App al gezien hebben in de video waar dit onderwerp mee begonnen is zoals in onderstaande link te zien is en niet pas sinds gisteravond kennen.

Citaat van: RAdeR link=msg=1373188 date=1442483379
! No longer available


RAV Hollands Midden @ambulancehm
Als iedere seconde telt en je niet weet waar precies bent, gaan wij je helpen met VIL. www.youtube.com/watch?v=931K-l0tOoA?a
10:38am · 17 Sep 2015

Via het twitteraccount @ambulancehm kwam ik op de volgende link terecht.
http://www.ravhm.nl/index.php/home/221-rav-hm-introduceert-vil deze link hoort bij het bovenstaande filmpje waar RAdeR dit onderwerp mee begonnen is c.q. het filmpje komt uit de link van de RAV HM die ik dus niet geplaatst heb. In dat item staat onderaan een link naar Vragen en Antwoorden omtrent VIL waarin Falg Mii ook weer genoemd wordt.

Paar uitsneden van de App Flag Mii uit de video.

In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen