Screening / Politieopleiding met strafblad?

Auteur Topic: Screening / Politieopleiding met strafblad?  (gelezen 25935 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

regaz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 74
Gepost op: 17 september 2015, 18:30:18
Hi,

Vraag aan de politieagenten of degene die al zijn begonnen met de opleiding:

Hoe heb jij de sporttest ervaren? Makkelijk, moeilijk?

Is het mogelijk om te solliciteren als je een strafblad hebt of weleens een misdrijf hebt gepleegd (geen ernstige), waar kijken ze naar? Heb jij weleens iets gedaan wat niet mag? Geen enkele agent is denk ik ''perfect''.

Thx, Just.




mikenelson

  • Brandweer Manschap A, Chauffeur / Aspirant Politie N4 eenheid Noord-Holland
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 33
Reactie #1 Gepost op: 17 september 2015, 18:45:18
Lees dit topic even door: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=90985, hier hebben veel mensen die over twee weken gaan beginnen hun sollicitatie stap voor stap beschreven. Het is even lezen, maar als je het topic helemaal gehad heb zullen er weinig vragen over het sollicitatietraject onbeantwoord blijven ;)

Wat betreft je verleden; zolang je er niet vanaf het begin van je sollicitatie eerlijk en open over bent zal je vroeg of laat tegen de lamp lopen en het wel kunnen vergeten, daarnaast hangt het natuurlijk volkomen af van de aard van je "misdrijf".


regaz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 74
Reactie #2 Gepost op: 17 september 2015, 18:56:14
Citaat van: mikenelson link=msg=1373287 date=1442508318
Lees dit topic even door: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=90985, hier hebben veel mensen die over twee weken gaan beginnen hun sollicitatie stap voor stap beschreven. Het is even lezen, maar als je het topic helemaal gehad heb zullen er weinig vragen over het sollicitatietraject onbeantwoord blijven ;)

Wat betreft je verleden; zolang je er niet vanaf het begin van je sollicitatie eerlijk en open over bent zal je vroeg of laat tegen de lamp lopen en het wel kunnen vergeten, daarnaast hangt het natuurlijk volkomen af van de aard van je "misdrijf".

Dankjewel, zal hem zeker doornemen.

In welke gesprekken moet je open en eerlijk zijn? Wanneer moet je het überhaupt uit eigen initiatief aangeven?

Ben je zelf vroeger in aanraking gekomen met de politie?


guest12006

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 17 september 2015, 19:05:26
Citaat van: Sollicitant1995 link=msg=1373288 date=1442508974
In welke gesprekken moet je open en eerlijk zijn? Wanneer moet je het überhaupt uit eigen initiatief aangeven?
Elk gesprek...
Bij het begin van de selectieprocedure moet je een document ondertekenen waarbij je aangeeft of je met politie/justitie in aanraking bent geweest, wees hier gewoon eerlijk in. Een misdrijf hoeft niet perse een probleem te zijn (ligt wel aan het feit, en moet minimaal 5 jaar geleden gepleegd zijn), maar hierover liegen is direct einde sollicitatie.


mikenelson

  • Brandweer Manschap A, Chauffeur / Aspirant Politie N4 eenheid Noord-Holland
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 33
Reactie #4 Gepost op: 17 september 2015, 19:08:06
Citaat van: Jeroen89 link=msg=1373290 date=1442509526
Elk gesprek...
Bij het begin van de selectieprocedure moet je een document ondertekenen waarbij je aangeeft of je met politie/justitie in aanraking bent geweest, wees hier gewoon eerlijk in. Een misdrijf hoeft niet perse een probleem te zijn (ligt wel aan het feit, en moet minimaal 5 jaar geleden gepleegd zijn), maar hierover liegen is direct einde sollicitatie.

Daar sluit ik me bij aan, eerlijkheid duurt ook in dit geval het langst :)


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #5 Gepost op: 17 september 2015, 19:11:03
Ik krijg een vreemd gevoel bij de vragen. Het lijkt me logisch dat je in elk gesprek open en eerlijk moet zijn. Dat gaat niet om een specifiek gesprek. Een politieagent bevind zich in een glazen huisje en van ons wordt op bepaalde gebieden meer transparantie verwacht omdat privé en zakelijk met elkaar verbonden zijn.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


regaz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 74
Reactie #6 Gepost op: 17 september 2015, 19:19:07
Citaat van: Jeroen89 link=msg=1373290 date=1442509526
Elk gesprek...
Bij het begin van de selectieprocedure moet je een document ondertekenen waarbij je aangeeft of je met politie/justitie in aanraking bent geweest, wees hier gewoon eerlijk in. Een misdrijf hoeft niet perse een probleem te zijn (ligt wel aan het feit, en moet minimaal 5 jaar geleden gepleegd zijn), maar hierover liegen is direct einde sollicitatie.

Minimaal 5 jaar geleden, maar dan heb je het denk ik over erge misdrijven?


MaartenQ

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 115
Reactie #7 Gepost op: 17 september 2015, 19:19:09
Ik krijg een vreemd gevoel bij de vragen. Het lijkt me logisch dat je in elk gesprek open en eerlijk moet zijn. Dat gaat niet om een specifiek gesprek. Een politieagent bevind zich in een glazen huisje en van ons wordt op bepaalde gebieden meer transparantie verwacht omdat privé en zakelijk met elkaar verbonden zijn.
Haha, dat vreemde gevoel had ik ook ;)


regaz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 74
Reactie #8 Gepost op: 17 september 2015, 19:20:17
Citaat van: DiNozzo link=msg=1373296 date=1442509863
Ik krijg een vreemd gevoel bij de vragen. Het lijkt me logisch dat je in elk gesprek open en eerlijk moet zijn. Dat gaat niet om een specifiek gesprek. Een politieagent bevind zich in een glazen huisje en van ons wordt op bepaalde gebieden meer transparantie verwacht omdat privé en zakelijk met elkaar verbonden zijn.

Uiteraard moet je open en eerlijk zijn, maar ik bedoel in welk gesprek moet je uit eigen initiatief aangeven dat je in aanraking bent gekomen met de politie. Ik neem aan niet bij de sporttesten en/of tijdens het rollenspel. Iemand die liegt moet gewoon niet bij de politie gaan, simpel, denk ik.


mikenelson

  • Brandweer Manschap A, Chauffeur / Aspirant Politie N4 eenheid Noord-Holland
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 33
Reactie #9 Gepost op: 17 september 2015, 19:27:56
Citaat van: Sollicitant1995 link=msg=1373304 date=1442510417
Uiteraard moet je open en eerlijk zijn, maar ik bedoel in welk gesprek moet je uit eigen initiatief aangeven dat je in aanraking bent gekomen met de politie. Ik neem aan niet bij de sporttesten en/of tijdens het rollenspel. Iemand die liegt moet gewoon niet bij de politie gaan, simpel, denk ik.

Wat is nou eigenlijk de vraag?