Screening / Politieopleiding met strafblad?

Auteur Topic: Screening / Politieopleiding met strafblad?  (gelezen 25828 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

regaz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 74
Reactie #20 Gepost op: 17 september 2015, 22:59:26
Citaat van: ronaldod link=msg=1373368 date=1442523248
Ach wen er maar aan. Dit is de blauwe kolom en een forum. Heeft iets te maken met vorige vragenstellers op het forum. Vaak voor  iemand ander of iets. Interesse komt vaak niet zomaar en is vaak met een goede reden.
En blijkt vaak voor de vraagsteller zelf te zijn.
Succes met het vinden van je antwoord.
Dankuwel.
Ik zit anders in elkaar.


jimmy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 118
Reactie #21 Gepost op: 18 september 2015, 00:00:27
Even los van de vraagsteller even kudo's aan iedereen die hun onderbuik gevoel laat spreken. Lijkt me een alvast een goede eigenschap voor het politie werk. Ook ik vindt het rare antwoorden op de gestelde vragen. Dus moest wel even lachen dat meerdere dat met mij hadden  ;)


Rickkky

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 93
  • Aspirant hoofdagent Midden-Nederland
Reactie #22 Gepost op: 18 september 2015, 00:38:48
Citaat van: Sollicitant1995 link=msg=1373288 date=1442508974
Dankjewel, zal hem zeker doornemen.

In welke gesprekken moet je open en eerlijk zijn? Wanneer moet je het überhaupt uit eigen initiatief aangeven?

Ben je zelf vroeger in aanraking gekomen met de politie?

Je hoeft niet bij je eerste selectiedag, de baliemedewerk(st)er over de toonbank te trekken. Belangrijk is dat je gewoon overal open en eerlijk over bent. Of het nou om het invullen van een formulier gaat, of om een gesprek met een psycholoog.
Toch ben ook ik het eens dat je als toekomstig politieman of vrouw deze vraag moet stellen. De basis ligt bij open, eerlijk, integer en betrouwbaar. Als jij of je vrienden dat in je hebben is je vraag overbodig.
Ik denk ook dat je zelf heel goed weet of je overtreding/misdrijf een bezwaar zal zijn voor een plaats in de opleiding. En of je met je vergrijp nog steeds onder het kopje "onbesproken gedrag" past.
No offense verder  98uiye


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #23 Gepost op: 18 september 2015, 00:55:31
Citaat van: Sollicitant1995 link=msg=1373351 date=1442517980
In principe heb ik niks gedaan. Dit vraag ik enkel uit interesse omdat ik vrienden heb die ook bij de politie willen.

Onbewust Schade berokkenen is dat een overtreding of misdrijf.

Onbewust schade berokkenen is niets in dit land. Je hebt baldadigheid, je hebt vernieling. Verder is het of civiel of niets.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


regaz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 74
Reactie #24 Gepost op: 18 september 2015, 01:47:06
Citaat van: DiNozzo link=msg=1373397 date=1442530531
Onbewust schade berokkenen is niets in dit land. Je hebt baldadigheid, je hebt vernieling. Verder is het of civiel of niets.

Niets in dit land? De politie houdt zich er wel mee bezig. Dus zoiets komt niet op je strafblad te staan?


regaz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 74
Reactie #25 Gepost op: 18 september 2015, 01:47:33
Citaat van: Rickkky link=msg=1373391 date=1442529528
Je hoeft niet bij je eerste selectiedag, de baliemedewerk(st)er over de toonbank te trekken. Belangrijk is dat je gewoon overal open en eerlijk over bent. Of het nou om het invullen van een formulier gaat, of om een gesprek met een psycholoog.
Toch ben ook ik het eens dat je als toekomstig politieman of vrouw deze vraag moet stellen. De basis ligt bij open, eerlijk, integer en betrouwbaar. Als jij of je vrienden dat in je hebben is je vraag overbodig.
Ik denk ook dat je zelf heel goed weet of je overtreding/misdrijf een bezwaar zal zijn voor een plaats in de opleiding. En of je met je vergrijp nog steeds onder het kopje "onbesproken gedrag" past.
No offense verder  98uiye

Dank voor je reactie. Duidelijk.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #26 Gepost op: 18 september 2015, 12:03:10
Citaat van: Sollicitant1995 link=msg=1373402 date=1442533626
Niets in dit land? De politie houdt zich er wel mee bezig. Dus zoiets komt niet op je strafblad te staan?

Niet onder die naam. Dus tenzij je verteld wat er nu precies gebeurd is kunnen we er weinig mee.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Tommy95

  • Aspirant-Hoofdagent
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 8
Reactie #27 Gepost op: 18 september 2015, 13:46:25
Sollicitant1995,

Gedurende de selectie zullen er meerdere onderdelen zijn waarbij jij de kans krijgt om transparant te zijn.
Je justitiële verleden gaat nagetrokken worden. Tegen het einde van de selectie weten ze net zo goed wat jij hebt uitgespookt als jij zelf.
Of jij en/of je vrienden op de feiten die je hier niet wilt delen afgekeurd gaan worden hangt van veel variabelen af.
Niemand kan concreet antwoord geven als je vaag blijft.


regaz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 74
Reactie #28 Gepost op: 18 september 2015, 14:26:48
Citaat van: Tommy95 link=msg=1373557 date=1442576785
Sollicitant1995,

Gedurende de selectie zullen er meerdere onderdelen zijn waarbij jij de kans krijgt om transparant te zijn.
Je justitiële verleden gaat nagetrokken worden. Tegen het einde van de selectie weten ze net zo goed wat jij hebt uitgespookt als jij zelf.
Of jij en/of je vrienden op de feiten die je hier niet wilt delen afgekeurd gaan worden hangt van veel variabelen af.
Niemand kan concreet antwoord geven als je vaag blijft.

Omdat de meeste denken dat ik vaag ben zal ik het wel even schetsen:

Tijdje geleden ben ik bij de slager geweest om vlees en dergelijke te halen. Paar dagen later is er aangifte gedaan omdat degene denkt dat ik schade heb berokkend aan iemand zijn auto. Ik ben hier helemaal niet bewust van geweest en heb tevens geen schade aan mijn auto. Dus ik vraag mij af wat de reden was om mij te beschuldigen hiervan. Ik mag volgende week langs komen om mijn verhaal te doen.

Concrete vraag: kan ik hierop afgewezen worden als blijkt dat ik toch schade heb berokkend terwijl ik hier niks van afwist? Als ik mij er bewust van geweest zou ik wel een briefje hebben achtergelaten. Dat spreekt voor zich.


MaartenQ

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 115
Reactie #29 Gepost op: 18 september 2015, 14:31:42
Omdat de meeste denken dat ik vaag ben zal ik het wel even schetsen:

Tijdje geleden ben ik bij de slager geweest om vlees en dergelijke te halen. Paar dagen later is er aangifte gedaan omdat degene denkt dat ik schade heb berokkend aan iemand zijn auto. Ik ben hier helemaal niet bewust van geweest en heb tevens geen schade aan mijn auto. Dus ik vraag mij af wat de reden was om mij te beschuldigen hiervan. Ik mag volgende week langs komen om mijn verhaal te doen.

Concrete vraag: kan ik hierop afgewezen worden als blijkt dat ik toch schade heb berokkend terwijl ik hier niks van afwist? Als ik mij er bewust van geweest zou ik wel een briefje hebben achtergelaten. Dat spreekt voor zich.
Hiervoor word je niet afgewezen.