Screening / Politieopleiding met strafblad?

Auteur Topic: Screening / Politieopleiding met strafblad?  (gelezen 25921 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Prio1

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
Reactie #30 Gepost op: 18 september 2015, 14:57:15
Citaat van: Sollicitant1995 link=msg=1373570 date=1442579208
Omdat de meeste denken dat ik vaag ben zal ik het wel even schetsen:

Tijdje geleden ben ik bij de slager geweest om vlees en dergelijke te halen. Paar dagen later is er aangifte gedaan omdat degene denkt dat ik schade heb berokkend aan iemand zijn auto. Ik ben hier helemaal niet bewust van geweest en heb tevens geen schade aan mijn auto. Dus ik vraag mij af wat de reden was om mij te beschuldigen hiervan. Ik mag volgende week langs komen om mijn verhaal te doen.

Concrete vraag: kan ik hierop afgewezen worden als blijkt dat ik toch schade heb berokkend terwijl ik hier niks van afwist? Als ik mij er bewust van geweest zou ik wel een briefje hebben achtergelaten. Dat spreekt voor zich.
Waarom zeg je dan eerst dat er vrienden van je willen solliciteren.
Weet je dat je wel integer en betrouwbaar moet zijn bij de politie?
Zo komt dit niet echt over.... ???
Mijn uitspraken kunnen nooit in verband worden gebracht met welke organisatie dan ook.


regaz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 74
Reactie #31 Gepost op: 18 september 2015, 15:22:14
Citaat van: Sjoerdiej link=msg=1373581 date=1442581035
Waarom zeg je dan eerst dat er vrienden van je willen solliciteren.
Weet je dat je wel integer en betrouwbaar moet zijn bij de politie?
Zo komt dit niet echt over.... ???

Er zijn ook serieus 2 vrienden die willen solliciteren. We wachten opende vaca's


Rickkky

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 93
  • Aspirant hoofdagent Midden-Nederland
Reactie #32 Gepost op: 18 september 2015, 16:58:09
Citaat van: Sollicitant1995 link=msg=1373570 date=1442579208
Omdat de meeste denken dat ik vaag ben zal ik het wel even schetsen:

Tijdje geleden ben ik bij de slager geweest om vlees en dergelijke te halen. Paar dagen later is er aangifte gedaan omdat degene denkt dat ik schade heb berokkend aan iemand zijn auto. Ik ben hier helemaal niet bewust van geweest en heb tevens geen schade aan mijn auto. Dus ik vraag mij af wat de reden was om mij te beschuldigen hiervan. Ik mag volgende week langs komen om mijn verhaal te doen.

Concrete vraag: kan ik hierop afgewezen worden als blijkt dat ik toch schade heb berokkend terwijl ik hier niks van afwist? Als ik mij er bewust van geweest zou ik wel een briefje hebben achtergelaten. Dat spreekt voor zich.


Volgens mij mag er tijdens je sollicitatie geen onderzoek naar je lopen, of je nou wel of niet schuldig bent. dus is het enkel een schade ding en de politie besluit niet te vervolgen, dan lijkt me er weinig aan de hand. Wordt je ervan verdacht de schade opzettelijk te hebben toegebracht, dan ben je verdachte van openlijke geweldpleging. Dan wordt nu solliciteren wel heel lastig


JvdG

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 15
Reactie #33 Gepost op: 18 september 2015, 21:25:33
Algemene vraag:

Ik heb te horen gekregen dat ik deel A en deel B positief heb afgerond en moet nu nog het eindgesprek.
Ik maak me alleen zorgen om een boete voor een verkeersovertreding die ik heb gekregen van de kantonrechter. Ongeluk in 2011, boete in 2013.
Hoe zwaar weegt dit mee? Ik heb het bij alle punten van de sollicitatie al genoemd.

Heeft iemand ervaring met verkeersovertredingen?


0501

  • Dienst Infra | Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 523
Reactie #34 Gepost op: 18 september 2015, 22:09:13
Ik denk dat je je daar niet al te veel zorgen over moet maken. Als het echt problemen had opgeleverd zou je dit al eerder gehoord hebben denk ik? Je bent er open en eerlijk over, meer kan je niet doen.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


regaz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 74
Reactie #35 Gepost op: 19 september 2015, 00:07:25
Citaat van: Rickkky link=msg=1373622 date=1442588289

Volgens mij mag er tijdens je sollicitatie geen onderzoek naar je lopen, of je nou wel of niet schuldig bent. dus is het enkel een schade ding en de politie besluit niet te vervolgen, dan lijkt me er weinig aan de hand. Wordt je ervan verdacht de schade opzettelijk te hebben toegebracht, dan ben je verdachte van openlijke geweldpleging. Dan wordt nu solliciteren wel heel lastig

Gedurende een onderzoek mag je inderdaad niet solliciteren, maar het is bijna klaar en ik wil pas na de vakantie solliciteren. Alleen vraag ik mij af of dit problemen gaat leveren.

Wat bedoel je exact met ''dus is het enkel een schade ding en de politie besluit niet te vervolgen''. Toen ik werd gebeld, hoorde ik wel iets van verkeerspolitie of OM.


Rickkky

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 93
  • Aspirant hoofdagent Midden-Nederland
Reactie #36 Gepost op: 19 september 2015, 00:38:05
Citaat van: Sollicitant1995 link=msg=1373755 date=1442614045
Gedurende een onderzoek mag je inderdaad niet solliciteren, maar het is bijna klaar en ik wil pas na de vakantie solliciteren. Alleen vraag ik mij af of dit problemen gaat leveren.

Wat bedoel je exact met ''dus is het enkel een schade ding en de politie besluit niet te vervolgen''. Toen ik werd gebeld, hoorde ik wel iets van verkeerspolitie of OM.

Je bent een beetje moeilijk te volgen. Je weet toch zelf wel wat je gedaan hebt? Als je per ongeluk met je auto tegen iemand aan hebt gezeten, los je dat gewoon op met een schade formulier. De politie komt hier soms bij om te bemiddelen tussen 2 partijen maar heeft verder niets met justitie te maken.
Als je tegen iemand aan zit en je hebt alcohol op of je meld de schade niet bij de gedupeerde, of je maakt met een sleutel een dikke kras over iemand zijn auto dan wordt het een ander verhaal.
Als je schade niet meld is dat (volgens mij) een misdrijf. Ik meen dat je 24 uur de tijd heb om je te melden. Zelfs als je je van geen kwaad bewust bent zal de politie dus een onderzoek starten. (dan worden jij, de tegenpartij en evt getuigen gehoord.) als dat onderzoek is afgerond gaat het rapport naar justitie en die besluiten of ze je gaan vervolgen of niet.
Dat je aangeeft dat het onderzoek bijna is afgerond, geeft dus nog niet aan dat je al kan solliciteren. Als je niet vervolgd wordt lijkt het me geen probleem om de sollicitatie te doen. Wordt je wel vervolgd is het denk ik wel een probleem. In ieder geval zal je er tijdens je sollicitatie open kaart over moeten spelen en misschien wat minder vaag dan dat je hier doet. wees met name duidelijk.


regaz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 74
Reactie #37 Gepost op: 19 september 2015, 00:46:31
Citaat van: Rickkky link=msg=1373766 date=1442615885
Je bent een beetje moeilijk te volgen. Je weet toch zelf wel wat je gedaan hebt? Als je per ongeluk met je auto tegen iemand aan hebt gezeten, los je dat gewoon op met een schade formulier. De politie komt hier soms bij om te bemiddelen tussen 2 partijen maar heeft verder niets met justitie te maken.
Als je tegen iemand aan zit en je hebt alcohol op of je meld de schade niet bij de gedupeerde, of je maakt met een sleutel een dikke kras over iemand zijn auto dan wordt het een ander verhaal.
Als je schade niet meld is dat (volgens mij) een misdrijf. Ik meen dat je 24 uur de tijd heb om je te melden. Zelfs als je je van geen kwaad bewust bent zal de politie dus een onderzoek starten. (dan worden jij, de tegenpartij en evt getuigen gehoord.) als dat onderzoek is afgerond gaat het rapport naar justitie en die besluiten of ze je gaan vervolgen of niet.
Dat je aangeeft dat het onderzoek bijna is afgerond, geeft dus nog niet aan dat je al kan solliciteren. Als je niet vervolgd wordt lijkt het me geen probleem om de sollicitatie te doen. Wordt je wel vervolgd is het denk ik wel een probleem. In ieder geval zal je er tijdens je sollicitatie open kaart over moeten spelen en misschien wat minder vaag dan dat je hier doet. wees met name duidelijk.

Dat is dus het hele probleem. Ik ben me er totaal niet bewust van geweest, eigen auto heeft geen eens schade....... Mocht er bewijzen zijn, dan betaal ik zeker, maar zonder bewijzen ga ik niks vergoeden, spreekt voor zich nietwaar?


Rickkky

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 93
  • Aspirant hoofdagent Midden-Nederland
Reactie #38 Gepost op: 19 september 2015, 00:57:58
Citaat van: Sollicitant1995 link=msg=1373770 date=1442616391
Dat is dus het hele probleem. Ik ben me er totaal niet bewust van geweest, eigen auto heeft geen eens schade....... Mocht er bewijzen zijn, dan betaal ik zeker, maar zonder bewijzen ga ik niks vergoeden, spreekt voor zich nietwaar?

Nee, maar goed, het is aan politie en justitie om uit te zoeken of jij schuldig bent of niet. En tot het moment dat justitie een besluit neemt is solliciteren bij de politie een lastig ding. Ook al ben je je van geen kwaad bewust of heb je het niet eens gedaan.

Ik vond dit op een ander forum voor je, misschien heb je er wat aan.
http://www.eerstehulpbijrecht.nl/forum/conflict-in-het-verkeer/in-paniek-weggereden-na-schade-file-parkeren


sylvester1986

  • Gast
Reactie #39 Gepost op: 19 september 2015, 03:15:07
Citaat van: Rickkky link=msg=1373622 date=1442588289
Wordt je ervan verdacht de schade opzettelijk te hebben toegebracht, dan ben je verdachte van openlijke geweldpleging. Dan wordt nu solliciteren wel heel lastig
Van openlijke geweldpleging is toch pas sprake als het in vereniging gebeurd is?