Screening / Politieopleiding met strafblad?

Auteur Topic: Screening / Politieopleiding met strafblad?  (gelezen 25917 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

regaz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 74
Reactie #40 Gepost op: 19 september 2015, 04:36:42
Citaat van: Rickkky link=msg=1373772 date=1442617078
Nee, maar goed, het is aan politie en justitie om uit te zoeken of jij schuldig bent of niet. En tot het moment dat justitie een besluit neemt is solliciteren bij de politie een lastig ding. Ook al ben je je van geen kwaad bewust of heb je het niet eens gedaan.

Ik vond dit op een ander forum voor je, misschien heb je er wat aan.
http://www.eerstehulpbijrecht.nl/forum/conflict-in-het-verkeer/in-paniek-weggereden-na-schade-file-parkeren

dat zou dus echt lullig zijn. Onschuldig en toch niet mogen werken bij de politie


Rickkky

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 93
  • Aspirant hoofdagent Midden-Nederland
Reactie #41 Gepost op: 19 september 2015, 07:22:17
Citaat van: Sylvester link=msg=1373775 date=1442625307
Van openlijke geweldpleging is toch pas sprake als het in vereniging gebeurd is?

Ja, je hebt gelijk. My bad. Ik stel bij naar vernieling.


Rickkky

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 93
  • Aspirant hoofdagent Midden-Nederland
Reactie #42 Gepost op: 19 september 2015, 07:45:37
Citaat van: Sollicitant1995 link=msg=1373776 date=1442630202
dat zou dus echt lullig zijn. Onschuldig en toch niet mogen werken bij de politie

Tja zo is het nou eenmaal. Er zijn meerdere boefjes die roepen dat ze onschuldig zijn.
Aan de politie te beoordelen of dat echt zo is. En als ze tot de conclusie komen dat jij er niets mee te maken had, dan is er niets aan de hand en kun je gewoon solliciteren


regaz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 74
Reactie #43 Gepost op: 19 september 2015, 13:49:33
Citaat van: Rickkky link=msg=1373782 date=1442641537
Tja zo is het nou eenmaal. Er zijn meerdere boefjes die roepen dat ze onschuldig zijn.
Aan de politie te beoordelen of dat echt zo is. En als ze tot de conclusie komen dat jij er niets mee te maken had, dan is er niets aan de hand en kun je gewoon solliciteren

Ik wacht het rustig af en doe mijn verhaal.


Tommy95

  • Aspirant-Hoofdagent
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 8
Reactie #44 Gepost op: 19 september 2015, 18:53:39
Je kan ook even Apeldoorn bellen? Krijgie advies van w&s zelf!


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #45 Gepost op: 19 september 2015, 19:48:44
Citaat van: Sollicitant1995 link=msg=1373776 date=1442630202
dat zou dus echt lullig zijn. Onschuldig en toch niet mogen werken bij de politie

Als je bent doorgereden na het veroorzaken van schade dan ben je dus schuldig aan dat feit, of dat bewust of onbewust was speelt geen rol. Of je daarvoor wordt vervolgd dat is een ander verhaal. Als jij je écht van geen kwaad bewust was en ze zien dat jij achteraf netjes een regeling hebt getroffen om de schade te vergoeden en je kunt alles goed beargumenteren dan kan het zijn dat ze besluiten om je niet te vervolgen. Maar die vraag kunnen wij natuurlijk niet voor je beantwoorden.

Of dit problemen kan opleveren bij je sollicitatie is moeilijk te zeggen. Zoals Rickkky al zei kun je tijdens een lopend onderzoek niet solliciteren. Maar je kunt misschien het beste even bellen met W&S, misschien dat zij je wat meer duidelijkheid kunnen geven.


regaz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 74
Reactie #46 Gepost op: 20 september 2015, 07:20:52
Citaat van: Daniel! link=msg=1373873 date=1442684924
Als je bent doorgereden na het veroorzaken van schade dan ben je dus schuldig aan dat feit, of dat bewust of onbewust was speelt geen rol. Of je daarvoor wordt vervolgd dat is een ander verhaal. Als jij je écht van geen kwaad bewust was en ze zien dat jij achteraf netjes een regeling hebt getroffen om de schade te vergoeden en je kunt alles goed beargumenteren dan kan het zijn dat ze besluiten om je niet te vervolgen. Maar die vraag kunnen wij natuurlijk niet voor je beantwoorden.

Of dit problemen kan opleveren bij je sollicitatie is moeilijk te zeggen. Zoals Rickkky al zei kun je tijdens een lopend onderzoek niet solliciteren. Maar je kunt misschien het beste even bellen met W&S, misschien dat zij je wat meer duidelijkheid kunnen geven.

Hoe kan ik een regeling met diegene treffen als ik mij er onbewust van was en zijn gegevens niet heb? Aangeven dat ik bewijs en zijn gegevens wil dn vervolgens stappen wil en ga nemen?

Vervolging vind toch plaats als ik aangeef dat ik helemaal niet ga vergoeden terwijl er bewijs is dat het mijn schuld is?


Rickkky

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 93
  • Aspirant hoofdagent Midden-Nederland
Reactie #47 Gepost op: 20 september 2015, 08:04:01
Citaat van: Sollicitant1995 link=msg=1373942 date=1442726452
Hoe kan ik een regeling met diegene treffen als ik mij er onbewust van was en zijn gegevens niet heb? Aangeven dat ik bewijs en zijn gegevens wil dn vervolgens stappen wil en ga nemen?

Vervolging vind toch plaats als ik aangeef dat ik helemaal niet ga vergoeden terwijl er bewijs is dat het mijn schuld is?

Nee vervolging vind plaats als justitie vind dat er genoeg rede is om je te vervolgen. (bv: door een aantal getuigenverklaringen.) Als je op het politiebureau je excuses hebt aangeboden, je verhaal gedaan dat je het niet door hebt gehad e.d dan zal justitie het niet zo zwaar opnemen. Maar nogmaals zolang justitie nog niet bekend heeft gemaakt dat je niet vervolgt gaat worden, is solliciteren bij de politie een no go. Gaan ze je wel vervolgen, heb je iets langer een probleem. Maar goed zoals bovenstaande collega's je al verteld hebben. Het beste kun je voorafgaand je sollicitatie even bellen met W&S die kunnen je waarschijnlijk meer info geven. Het BGO zit pas helemaal aan het einde van de selectieprocedure. Het zou jammer zijn als je hierdoor niet kan beginnen aan de opleiding, terwijl je alle stappen voldoende hebt doorlopen.


Waus

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
Reactie #48 Gepost op: 20 september 2015, 08:20:16
Ik dacht zal ook even plaatsen hoe ik denk hoe het zit. Ook al heb ik maar een paar jaar ervaring in opsporing.

Als jij je niet bewust van de schade was, en dit ook niet kon weten (bijvoorbeeld het is een lichte schade, geen harde klap geweest oid). Daarnaast heb jij je keurig aan de verkeersregels gehouden (dus niet roekeloos gereden oid) dan is er geen opzet aanwezig dus dan ben je ook niet strafbaar.

Voor een strafbare feit dient er altijd opzet aanwezig te zijn. Het kan wel zo zijn dat je nog aansprakelijk bent voor de schade. Dit is echter een civiele procedure (vaak verzekeringswerk).

Vergelijk het met dat je een vaas omstoot op je werk (per ongeluk). Dan zou je dus altijd vernieling plegen (of iig al heel snel). Zo heeft de wetgever het dus niet bedoeld. Je moet dus iets opzettelijk doen wil het strafbaar zijn. Het gaat te diep voor z'n post als deze om de vormen van opzet te omschrijven.

Als ik je verhaal zo lees heb jij het niet opzettelijk gedaan  (wegrijden, schade veroorzaken).


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #49 Gepost op: 20 september 2015, 11:43:01
Citaat van: Sollicitant1995 link=msg=1373942 date=1442726452
Hoe kan ik een regeling met diegene treffen als ik mij er onbewust van was en zijn gegevens niet heb?
Correct me if I'm wrong maar had je niet ergens een bericht geplaatst dat je met de verzekering een afspraak had gemaakt om in een half jaar het bedrag te vergoeden?