Screening / Politieopleiding met strafblad?

Auteur Topic: Screening / Politieopleiding met strafblad?  (gelezen 25823 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #50 Gepost op: 20 september 2015, 12:15:03
Laten we gewoon weer ontopic gaan.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Rickkky

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 93
  • Aspirant hoofdagent Midden-Nederland
Reactie #51 Gepost op: 20 september 2015, 14:10:58
In dat geval stel ik voor om dit topic te sluiten en gewoon verder te gaan in de bestaande topics over de politie opleiding. Lijkt me niet nodig om hier verder te gaan


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #52 Gepost op: 20 september 2015, 14:17:27
Citaat van: Sollicitant1995 link=msg=1373284 date=1442507418
Hoe heb jij de sporttest ervaren? Makkelijk, moeilijk?

Test is zo gemaakt dat het voor iedereen zwaar is. Mijn eigen ervaring is dat de test zwaarder is dan training 5 van de politieconditie app, maar de app is zeker een goede voorbereiding O0


regaz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 74
Reactie #53 Gepost op: 20 september 2015, 14:22:34
Citaat van: Daniel! link=msg=1373970 date=1442742181
Correct me if I'm wrong maar had je niet ergens een bericht geplaatst dat je met de verzekering een afspraak had gemaakt om in een half jaar het bedrag te vergoeden?

Nee ik denk dat je de verkeerde hebt?


voske83

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,368
Reactie #54 Gepost op: 20 september 2015, 14:24:02
Citaat van: Waus link=msg=1373945 date=1442730016
Voor een strafbare feit dient er altijd opzet aanwezig te zijn.

Dat klopt niet. Voor een strafbaar feit moet er altijd sprake zijn van schuld, in de zin dat je wat verweten moet kunnen worden. Van opzet hoeft alleen maar sprake te zijn als dat onderdeel is van de delictsomschrijving.


Waus

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
Reactie #55 Gepost op: 20 september 2015, 15:53:50
Citaat van: voske83 link=msg=1373999 date=1442751842
Dat klopt niet. Voor een strafbaar feit moet er altijd sprake zijn van schuld, in de zin dat je wat verweten moet kunnen worden. Van opzet hoeft alleen maar sprake te zijn als dat onderdeel is van de delictsomschrijving.

Off topic maar ik bedoel hier opzet in ruimste zin en niet als juridisch begrip. Of te wel: je had het kunnen weten dat.. etc


regaz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 74
Reactie #56 Gepost op: 20 september 2015, 22:54:51
Citaat van: Waus link=msg=1373945 date=1442730016
Ik dacht zal ook even plaatsen hoe ik denk hoe het zit. Ook al heb ik maar een paar jaar ervaring in opsporing.

Als jij je niet bewust van de schade was, en dit ook niet kon weten (bijvoorbeeld het is een lichte schade, geen harde klap geweest oid). Daarnaast heb jij je keurig aan de verkeersregels gehouden (dus niet roekeloos gereden oid) dan is er geen opzet aanwezig dus dan ben je ook niet strafbaar.

Voor een strafbare feit dient er altijd opzet aanwezig te zijn. Het kan wel zo zijn dat je nog aansprakelijk bent voor de schade. Dit is echter een civiele procedure (vaak verzekeringswerk).

Vergelijk het met dat je een vaas omstoot op je werk (per ongeluk). Dan zou je dus altijd vernieling plegen (of iig al heel snel). Zo heeft de wetgever het dus niet bedoeld. Je moet dus iets opzettelijk doen wil het strafbaar zijn. Het gaat te diep voor z'n post als deze om de vormen van opzet te omschrijven.

Als ik je verhaal zo lees heb jij het niet opzettelijk gedaan  (wegrijden, schade veroorzaken).

Klopt, ik heb het zeker niet opzettelijk gedaan... Ik ga niet als een idioot expres auto's vernielen, ik heb wel wat beters te doen. Sterker nog, ik wil een agent worden....

Of ik schade heb aangericht of niet, dat weet ik niet, er is aangifte gedaan door een ooggetuige, dus ik ga ook mijn verhaal doen. Zodra de politie komt met bijv. camerabeelden of bewijzen dat ik schade heb berokkend, dan ga ik niet ontkennen en ga ik gewoon netjes een regeling treffen en de schade vergoeden, maar het kan net zo goed iemand zijn die een bloedhekel aan mij heeft en dacht laat ik hem maar eventjes naaien....


regaz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 74
Reactie #57 Gepost op: 15 november 2015, 01:06:34
Beste leden van dit forum,

Afgelopen tijd is er aangifte tegen mij gedaan wegens het berokkenen van schade aan andermans auto. Hiervan was ik niet op de hoogte. Er is een strafbeschikking toegekend en deze heb ik niet getekend aangezien zij aangeven dat ik schuldig ben aan een strafrechtelijke feit. Ik ben via mijn advocaat in verzet gegaan. Opzettelijk gedaan? Nee.

Ik zou graag willen weten of dit gevolgen heeft in de toekomst voor de sollicitatie die ik wil gaan doen bij de politie als politiekundige of hoofdagent. Ik weet dat er niet gesolliciteerd kan worden als een zaak loopt, maar wat zijn de gevolgen als ik schuldig word verklaard? Is solliciteren dan überhaupt nog mogelijk of niet? Ik neem aan en geloof ook niet dat ''alle'' agenten geen strafblad hebben. Wat ik wel heb vernomen is dat het per regio afwisselend is.

Hartelijke groet,
Justin A.


Wolfs

  • HAP, eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
Reactie #58 Gepost op: 15 november 2015, 01:09:14
Strafblad is einde oefening!
De misdaad is al georganiseerd. Nu de politie nog.


regaz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 74
Reactie #59 Gepost op: 15 november 2015, 01:15:18
Citaat van: Wolfs link=msg=1384836 date=1447546154
Strafblad is einde oefening!

Ongeacht situatie of leeftijd?