Screening / Politieopleiding met strafblad?

Auteur Topic: Screening / Politieopleiding met strafblad?  (gelezen 25913 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #70 Gepost op: 15 november 2015, 18:08:58
Citaat van: JustA link=msg=1384950 date=1447605852
Rojasi: dank voor je reactie, echter kan ik de website niet vinden. Ik kom dan terecht bij de advocatenpolitie

Je kunt de website www.politie.nl niet vinden?  
En wat bedoel je met 'advocatenpolitie'?

???
Samen sterk in de hulpverlening!


regaz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 74
Reactie #71 Gepost op: 15 november 2015, 18:16:26
Citaat van: Live link=msg=1384953 date=1447607338
Je kunt de website www.politie.nl niet vinden?  
En wat bedoel je met 'advocatenpolitie'?

???

Rojasi gaf aan: Maar je kunt in dit soort situaties dit aangeven bij Bureau VIK, dan kunnen ze al eerder een uitspraak doen of het bezwaren gaat opleveren.

Hoe kom ik in contact met ze?


jordie29

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 123
Reactie #72 Gepost op: 17 december 2015, 22:13:20
VIK doet niet eerder de screening dan aan het einde van het sollicitatietraject, dit is bij wet zo geregeld en daar maken ze geen uitzondering op.


Surms

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
Reactie #73 Gepost op: 22 januari 2016, 09:39:23
Als ik dit in de verkeerde thread heb gepost dan bied ik alvast mijn excuses aan, ik ben namelijk nieuw hier dus weet het nog niet helemaal zo goed.

Ik heb namelijk een vraag, ik wil al sinds dat ik klein ben bij de politie het werk lijkt me zo geweldig maar in de loop van de jaren zijn er wat dingen gebeurt. Ik ben op dit moment 17 jaar toen ik 15 was ben ik in een zware ruzie terecht gekomen en moest ik daarvoor dat de rechtbank in Assen. Ik heb toen een taakstraf gekregen van 25 uur dat heb ik goed uitgevoerd en ze waren erg tevreden, vorig jaar oktober ben ik heel heel heel erg stom geweest en ik schaam mij er ook uiterst voor, heb ik dus iets gestolen bij een winkel en ben ik er mee gepakt. Ik ben toen rustig meegegaan en we hebben keurig en netjes alles afgehandeld ik heb daar geen straf of wat dan ook gekregen de reden daarvoor houd ik liever voor mijzelf, ik ben daar niet voor vervolgt en heb er later niks meer vanaf gehoord. Ik ben ook een keer bij halt geweest omdat ik vaak te laat was op school daar moest ik ook voor werken, ik moest toen in een bejaarden te huis in de keuken werken en daar waren ze ook zeer tevreden over mij. Mijn vraag is dus is het nog wel mogelijk om bij de politie te kunnen werken als surveillant of agent? of kan ik mijn dromen maar laten vallen


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #74 Gepost op: 22 januari 2016, 09:52:37
Formeel zou niets je in de weg staan, maar geen straf vanwege die winkeldiefstal ?
Je geeft een opsomming, je moet wel hopen dat het hierbij zal blijven en er geen verdere vergissingen komen.


schuimer

  • Surveillant van politie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 185
Reactie #75 Gepost op: 22 januari 2016, 09:57:11
Beste Surms, als je van kinds af aan al bij de politie wilt, dan had je (achteraf gezien en gezegd) een aantal zaken uit je verhaal beter achterwege kunnen laten. Je zult begrijpen dat integriteit hoog in het vaandel staat bij de politie. Een enkele parkeerboete of een keertje iets te hard gereden, is wel beduidend iets anders dan zaken als diefstal natuurlijk. Afijn, ik ben geen beoordelaar of je wel of niet toegelaten wordt, maar ondanks je eerlijkheid op dit forum, heb je de schijn wel tegen. Succes!
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


Surms

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
Reactie #76 Gepost op: 22 januari 2016, 09:59:34
Dat zou misschien wel zo zijn, maar ik wil precies weten of het nog wel mogelijk is met die dingen op mijn naam daarom vertel ik gelijk alle dingen die ik jammer genoeg heb gedaan snapt u.  :)


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #77 Gepost op: 22 januari 2016, 10:35:48
Citaat van: Surms link=msg=1401252 date=1453453174
Dat zou misschien wel zo zijn, maar ik wil precies weten of het nog wel mogelijk is met die dingen op mijn naam daarom vertel ik gelijk alle dingen die ik jammer genoeg heb gedaan snapt u.  :)

Gewoon proberen, je merkt vanzelf wel of je wel of niet in aanmerking komt voor een baan bij de politie. Als de politie je niet wil hebben is er nog geen man overboord omdat je altijd nog fractiewoordvoerder politie/justitie in de 2e kamer kan worden of minister van justitie.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #78 Gepost op: 22 januari 2016, 10:51:30
Citaat van: oma link=msg=1401256 date=1453455348
Gewoon proberen, je merkt vanzelf wel of je wel of niet in aanmerking komt voor een baan bij de politie. Als de politie je niet wil hebben is er nog geen man overboord omdat je altijd nog fractiewoordvoerder politie/justitie in de 2e kamer kan worden of minister van justitie.

Precies !

Mevr Leemhuis jarenlang voorzitter cie veiligheid en justitie en eerder de 60 miljoen van ZH op straat.


schuimer

  • Surveillant van politie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 185
Reactie #79 Gepost op: 22 januari 2016, 13:52:20
Of stand up comedian... zit je ook in dezelfde hoek!

Maar even zonder gekheid, ik begrijp dat je een valide antwoord wilt.
Maar dit kan niemand van ons, je op dit moment aan de hand van je (eerlijke) verhaal vertellen.
Je zult het toch echt proefondervindelijk moeten vast stellen.
Gewoon eerlijk blijven bij alle testen en gesprekken..

Nogmaals...succes!
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.