GRIP 1 (opvang vluchtelingen) Wilhelminakade - Rotterdam 17-09-2015

Auteur Topic: GRIP 1 (opvang vluchtelingen) Wilhelminakade - Rotterdam 17-09-2015  (gelezen 8681 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

FredVellekoop

  • Fred_HelpDesk op LiveP2000.nl
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 140
  • Samen bereiken we meer.
    • Monitor LiveP2000.nl
Reactie #20 Gepost op: 18 september 2015, 00:57:14
Er zullen vannacht zo'n 200 personen arriveren, voornamelijk vrouwen en kinderen.
Met vriendelijke groet, Fred Vellekoop * Op de chat van LiveP2000.nl bekend als Fred_HelpDesk *  Info bij sirenes? http://www.livep2000.nl/monitor/ of


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #21 Gepost op: 18 september 2015, 10:10:35
Gaat er nu bij alle overige opvanglocaties door de verschillende VR's ook een dergelijk garnituur als in Rotterdam uit de kast worden getrokken.


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #22 Gepost op: 18 september 2015, 11:52:25
Citaat van: Thor link=msg=1373450 date=1442563835
Gaat er nu bij alle overige opvanglocaties door de verschillende VR's ook een dergelijk garnituur als in Rotterdam uit de kast worden getrokken.

Ik ben zelf actief geweest gisterenavond en vannacht met de opvang van vluchtelingen en klaarmaken van de locatie. Ik heb mij verbaasd over de GRIP. Nu ben ik geen expert maar de opvang zelf is soepel verlopen volgens de afspraken die gemaakt zijn tussen de gemeente en dienstverleners als het Rode Kruis en Leger des Heils.

Zo spannend is het allemaal niet.

Ik heb wel een hoop gouden strepen voorbij zien komen, de een nog meer dan de ander... en dat was vast niet gratis en vrijwillig (zonder vergoeding). Zelfs de directeur van de VRR kwam nog buurten.

RemRoof
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #23 Gepost op: 18 september 2015, 12:01:17
Citaat van: RemRoof link=msg=1373500 date=1442569945
Ik ben zelf actief geweest gisterenavond en vannacht met de opvang van vluchtelingen en klaarmaken van de locatie. Ik heb mij verbaasd over de GRIP. Nu ben ik geen expert maar de opvang zelf is soepel verlopen volgens de afspraken die gemaakt zijn tussen de gemeente en dienstverleners als het Rode Kruis en Leger des Heils.

Zo spannend is het allemaal niet.

Ik heb wel een hoop gouden strepen voorbij zien komen, de een nog meer dan de ander... en dat was vast niet gratis en vrijwillig (zonder vergoeding). Zelfs de directeur van de VRR kwam nog buurten.

RemRoof

Die gouden strepen parade wordt tegenwoordig meer en meer schering en inslag.

Mensen zoals o.a. jij doen het echte werk en daar heb je echt al dat goud niet voor nodig.


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #24 Gepost op: 18 september 2015, 12:03:02
Citaat van: Thor link=msg=1373503 date=1442570477
Die gouden strepen parade wordt tegenwoordig meer en meer schering en inslag.

Mensen zoals o.a. jij doen het echte werk en daar heb je echt al dat goud niet voor nodig.

Sterker nog. Ik heb gisteren mogen ervaren dat de echte afstemming gewoon op de werkvloer plaats vindt.

RemRoof
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #25 Gepost op: 18 september 2015, 12:08:01
Citaat van: RemRoof link=msg=1373504 date=1442570582
Sterker nog. Ik heb gisteren mogen ervaren dat de echte afstemming gewoon op de werkvloer plaats vindt.

RemRoof

Zoals het gaat in het bedrijfsleven zonder al die bombarie en poespas, door de autoriteiten opgeblazen toestanden.


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #26 Gepost op: 18 september 2015, 12:56:57
Ik begrijp ook niet dat voor dit GRIP 1 is afgekondigd terwijl in Weert van woensdag op donderdag ook allemaal vluchtelingen kwamen (500 mensen) in de oude defensie kazerne en ze het daar prima afkonden zonder GRIP en die "onzin"
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #27 Gepost op: 18 september 2015, 13:57:19
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1373529 date=1442573817
Ik begrijp ook niet dat voor dit GRIP 1 is afgekondigd terwijl in Weert van woensdag op donderdag ook allemaal vluchtelingen kwamen (500 mensen) in de oude defensie kazerne en ze het daar prima afkonden zonder GRIP en die "onzin"

Eind van de middag was al bekend dat Rotterdam 250 bedden zou leveren in het Erasmus sportcentrum. Om 17.00 uur ging een UMS van het Rode Kruis uit. Pas om 19.14 wordt een GRIP gemaakt.


RemRoof
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #28 Gepost op: 18 september 2015, 14:41:39
Citaat van: RemRoof link=msg=1373562 date=1442577439
Eind van de middag was al bekend dat Rotterdam 250 bedden zou leveren in het Erasmus sportcentrum. Om 17.00 uur ging een UMS van het Rode Kruis uit. Pas om 19.14 wordt een GRIP gemaakt.


RemRoof

Precies: In Weert werd bekend tegen 22.00 dat ze er welkom waren en het AZC open zou gaan en om 22.30 stonden de eerste bussen er met de mensen, rond 0.00 waren er 250 mensen aangekomen daar, volgende ochtend de andere 250. Daar moest het in veel kortere tijd veel meer geregeld worden nog. Vandaar dat ik niet begrijp dat er in Rotterdam een GRIP van gemaakt werd.

Zoals jij ook aangaf: overleg vond vooral plaats op de werkvloer.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


GLZ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 949
Reactie #29 Gepost op: 18 september 2015, 17:13:06
Citaat van: bendelange link=msg=1373333 date=1442513887
Als die grip1 voor de vluchtelingen geldt wat moet een adviseur gevaarlijke stoffen dan daar:
Sjouwen met bedden denk ik ;)

Citaat van: Grumpy91 link=msg=1373529 date=1442573817
Ik begrijp ook niet dat voor dit GRIP 1 is afgekondigd terwijl in Weert van woensdag op donderdag ook allemaal vluchtelingen kwamen (500 mensen) in de oude defensie kazerne en ze het daar prima afkonden zonder GRIP en die "onzin"
Grip betekent gewoon dat er afstemming nodig is en dat is in deze gevallen nodig. In de ene regio overlegt men, in de andere regio overlegt men en noemt het GRIP1. We hebben een structuur bedacht en in de VRR gebruiken ze die structuur gewoon. Daar is dus niets onzin aan.
Over de hoeveelheid sterren en strepen kan ik niet oordelen. Ik weet niet wat er allemaal geregeld moet worden om 200 mensen (die geen Nederlands spreken, en allerlei verschillende "eigenschappen" hebben) op te vangen in een gebouw dat daar niet voor ingericht is.