Verdacht persoon in Thalys Centraal Station - Rotterdam 18-09-2015

Auteur Topic: Verdacht persoon in Thalys Centraal Station - Rotterdam 18-09-2015  (gelezen 12184 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #40 Gepost op: 18 september 2015, 11:50:31
Citaat van: Hunter link=msg=1373491 date=1442568982
Nee, de echte terroristen zullen dit soort dingen vast en zeker niet weten.........

Achter veel 'terroristen' zal, voornamelijk als we spreken over zgn. 'lone wolfs', geen geoliede inlichtingendienst zitten. Deze personen zullen eerder opportunistisch handelen n.a.l. van mogelijkheden en informatie die men nu bijvoorbeeld in de schoot geworpen krijgt. Ik kan mij persoonlijk behoorlijk ergeren aan de sensatiezoekende eigenschappen van de Nederlandse media. Mijn steun gaat uit naar de politievoorlichtster op het perron daar, ik zou gek worden van al dat zinloze gespeculeer.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #41 Gepost op: 18 september 2015, 11:59:50
Citaat van: -Joost- link=msg=1373498 date=1442569831
Achter veel 'terroristen' zal, voornamelijk als we spreken over zgn. 'lone wolfs', geen geoliede inlichtingendienst zitten. Deze personen zullen eerder opportunistisch handelen n.a.l. van mogelijkheden en informatie die men nu bijvoorbeeld in de schoot geworpen krijgt. Ik kan mij persoonlijk behoorlijk ergeren aan de sensatiezoekende eigenschappen van de Nederlandse media. Mijn steun gaat uit naar de politievoorlichtster op het perron daar, ik zou gek worden van al dat zinloze gespeculeer.

Ik zou als politie of anti-terreureenheid er ook knettergek van worden, omdat je weet dat als er daadwerkelijk een aanslag komt de politie en veiligheidsdiensten tot op het bot zullen worden vernederend en vermoedelijk een hoge officier als een Jan *** excuus moet gaan aanbieden aan het volk.

Wat wil je in vredesnaam verwachten van deze diensten als je het normaal vindt dat iedereen met mobieltje onbeperkt foto's kan maken vanuit alle hoeken en op sociale media post, je publieke omroep gedurende lange tijd de gehele inzet live op Ned 1, Ned 2 en via internet laat zien, etc.

Uiteraard is het onzin om te denken dat in Midden Oosten mensen van kaliber Bin Laden zitten die nu even een aanslag gaan uitwerken op papier. Ze hoeven dat niet te doen omdat twee terreurorganisaties die weten dat ze draagvlak hebben in Westerse landen een oproep doen om een aanslag te plegen.

Het kan zoals Joost aangeeft gewoon gaan om een paar jongens die geboren zijn in Rotterdam, de Nederlandse taal goed beheersen die nu ineens beschikken over informatie die ze eigenlijk niet gegund zou moeten worden.

Bedenk dan ook dat in Nederland de meest onbenullige documenten staatsgeheim worden gemaakt en men dit ziet als persvrijheid of vanzelfsprekende transparantie.


tazbrw

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 392
Reactie #42 Gepost op: 18 september 2015, 12:42:35
Misschien een rare vraag. Waarom werd dit geen GRIP 1 of zelfs GRIP 2? Toch wel sprake van een effectgebied en een duidelijk brongebied.
Groeten,  Tazbrw


Sesamzaadje

  • Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 739
  • Eenheid ZWB
Reactie #43 Gepost op: 18 september 2015, 12:49:06
Citaat van: tazbrw link=msg=1373523 date=1442572955
Misschien een rare vraag. Waarom werd dit geen GRIP 1 of zelfs GRIP 2? Toch wel sprake van een effectgebied en een duidelijk brongebied.

Er is geen multidisciplinair overleg nodig. Hooguit met de NS, verder is dit puur een politie feestje.
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.


GLZ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 949
Reactie #44 Gepost op: 18 september 2015, 12:50:36
Citaat van: tazbrw link=msg=1373523 date=1442572955
Misschien een rare vraag. Waarom werd dit geen GRIP 1 of zelfs GRIP 2? Toch wel sprake van een effectgebied en een duidelijk brongebied.
Kennelijk heeft men de dreiging niet zwaar genoeg ingeschat, en terecht dus.


GWB Foxtrot

  • KMar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 231
Reactie #45 Gepost op: 18 september 2015, 12:55:58
Citaat van: GLZ link=msg=1373526 date=1442573436
Kennelijk heeft men de dreiging niet zwaar genoeg ingeschat, en terecht dus.

Het afroepen van grip heeft niet te maken met dreigingsniveau, maar met de behoefte aan gestructureerd multidisciplinair overleg.


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #46 Gepost op: 18 september 2015, 12:57:49
Citaat van: GWB Foxtrot link=msg=1373528 date=1442573758
Het afroepen van grip heeft niet te maken met dreigingsniveau, maar met de behoefte aan gestructureerd multidisciplinair overleg.

Exact, zie nu bijvoorbeeld bij de poederbrief. Daar is geneeskundige hulp en de brandweer bij nodig voor het werken binnen de hot zone. Dat is dus een reden om op te schalen in de GRIP niveaus.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #47 Gepost op: 18 september 2015, 12:59:31
De man zakte in elkaar nadat hij uit het toilet getrokken was. Hij reageerde niet toen hij er nog op zat. Is het niet mogelijk dat de 'verdachte' gewoon onwel was geworden op het toilet?  ???
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Fireball

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,747
Reactie #48 Gepost op: 18 september 2015, 12:59:52
Citaat van: Sesamzaadje link=msg=1373524 date=1442573346
Er is geen multidisciplinair overleg nodig. Hooguit met de NS, verder is dit puur een politie feestje.

Beetje eenzijdig gedacht, wat mij betreft. Wat te doen als er wel iets in zijn rugzak had gezeten of was afgegaan? PVO is standaard Grip 1, zoals bijvoorbeeld nu bij het UWV in Rotterdam.


bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
Reactie #49 Gepost op: 18 september 2015, 13:00:46
Politie Rotterdam eo ‏@Politie_Rdam  2 minuten geleden
In de rugtas van de verdachte #cs #rotterdam werden slechts persoonlijke spullen aangetroffen. Maatregelen op station worden afgebouwd.
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet