Camera beschadigd na "chaotische taferelen" - Rotterdam 18-09-2015

Auteur Topic: Camera beschadigd na "chaotische taferelen" - Rotterdam 18-09-2015  (gelezen 19079 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #20 Gepost op: 18 september 2015, 18:29:36
Het is toch van de zotten dat je als verpleegkundige een laken over het hoofd van je patiënt moet trekken om zijn privacy te waarborgen :-X


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #21 Gepost op: 18 september 2015, 18:42:15
Dat de journalisten opdringerig zijn staat buiten kijf. Maar de gedachte ontgaat mij niet dat het gedrag van de motoragent ook wel redelijk opvallend is in de nieuwe video.  :|
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


0501

  • Dienst Infra | Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 523
Reactie #22 Gepost op: 18 september 2015, 18:58:32
Citaat van: Live link=msg=1373653 date=1442593415
Filmpje vanaf de andere kant:

http://www.youtube.com/watch?v=GuBsoXyeyKo
NOS

Zoals ik het zie duwt hij inderdaad wat camera mensen aan de kant. De man die daadwerkelijk behoorlijk hard valt stond erg uitgestrekt met zijn camera. Dus wellicht een beetje instabiel? Kan bijgedragen hebben aan de harde val.

Ik zie echt niets verontrustends hier gebeuren. Natuurlijk heb ik wellicht een gekleurde bril, maar ik kan heus wel een beetje rationeel denken.

Citaat van: Live link=msg=1373645 date=1442592179
Kleine update op het berichtje...

Politie biedt excuus aan voor wegduwen journalisten

De daar aanwezige journalisten mogen toch eerst weleens sterk naar hun eigen gedrag kijken; de manier waarop ze de politie hinderen, in de weg lopen, duwen, dringen, in de ambulance staan te filmen etc. etc. heeft niets meer met journalistiek te maken; Over het emotionele taalgebruik en gescheld maar niet te spreken, ongelooflijk, en dan wil je nog serieus genomen worden als journalist?  :|

Citaat van: Arie link=msg=1373649 date=1442592855
Neem aan dat er niet voor niets excuus wordt aangeboden? Kennelijk was het gebruikte geweld niet zo rechtmatig als hier zonder meer gelijk werd aangenomen.  :)

Dit is dus precies de reden waarom het ontzettend dom is van de politie om dit te doen. Leuk gebaar, maar het kan nooit zo zijn dat er al een onderzoek naar is gedaan. Het lijkt alsof de politie schuld bekend nu en dan krijg je dus reacties als die van jou Arie.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


0501

  • Dienst Infra | Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 523
Reactie #23 Gepost op: 18 september 2015, 19:04:23
Citaat van: Arie link=msg=1373641 date=1442591581
Het is altijd makkelijk scoren om iemand met een 'omstreden' eigen (lees: andere) mening dan de goegemeente af te branden.  :)

Zoals menig agent hier zal reageren als het gedrag van een collega ter discussie staat ('wacht eerst het onderzoek maar af') zou ik ook in dit geval er voor willen pleiten om eerst eea zwart op wit te hebben wat er nou daadwerkelijk is gebeurd.

True, de fotografen staan er dicht op en er wordt door de agenten geschreeuwd 'opzij'. Maar het gebeuren met die motoragent speelt zich nogal buiten ons gezichtsveld af. En puur afgaand op de reacties van die fotografen is er nogal wat geweld gebruikt.

Als ik de reacties zo lees is voor sommigen een knieschot voor fotografen die in de weg staan nog niet zwaar genoeg; de antipathie druipt ervan af.

Nu loop ik inmiddels ook een tijdje mee in deze 'business' en ik kan vanaf de 'andere' kant ook aardig wat anekdotes vertellen over agenten die hun eigen regels maken. Over agent A die vraagt 'zou u vooral het publiek voor ons willen filmen' (huh...?) en agent B die bij datzelfde incident de filmer in kwestie op belachelijk grote afstand zet ivm diens 'eigen veiligheid' terwijl voorbijgangers, buurtbewoners, etc.. nog steeds op hun gemakkie met hun neus vlakbij het incident staan.

Ik bedoel: het is zo gemakkelijk om elkaar af te branden en hatelijkheden uit te wisselen. Laten we vooral nuchter en zakelijk blijven in deze.  O0

Ik begrijp wat je zegt, sommige reacties zijn nogal hard en onnodig.

Inderdaad, het kan altijd voorkomen dat er tegenstrijdige dingen worden gezegd/gedaan door agenten. Echter in deze situatie wordt er toch ondubbelzinnig duidelijk gemaakt dat er ruimte gemaakt moet worden. Dit wordt meerdere keren door meerdere agenten en NS personeel geroepen. Op een gegeven moment is het voorbij met het vragen (bevelen) en moet er opgetreden worden. Wat moeten de agenten dan? In discussie gaan? Een betoog houden waarom de media wel of niet aan de kant moet?
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #24 Gepost op: 18 september 2015, 19:32:34
ANP eist bloemetje na wangedrag politieagent

Het afvoeren van de 'Thalysverdachte' verliep letterlijk niet zonder slag of stoot. Een ANP-fotograaf kreeg het aan de stok met een politieagent, die bij een opstootje zowel de camera als de fotograaf wist te beschadigen. Persbureau ANP eist nu een bloemetje voor de fotograaf.

Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/36601/Ontruiming-Thalys/article/detail/4145170/2015/09/18/ANP-eist-bloemetje-na-wangedrag-politieagent.dhtml
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #25 Gepost op: 18 september 2015, 20:36:57
Lekkere kop ook weer in AD "ANP eist bloemetje na wangedrag agent"...

En het duwen, trekken, opdringerige gedrag, taalgebruik, schelden etc. van de medewerkers van het ANP moeten we allemaal maar normaal vinden?

Rare wereld...
Samen sterk in de hulpverlening!


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #26 Gepost op: 18 september 2015, 20:44:36
Citaat van: Arie link=msg=1373649 date=1442592855
Neem aan dat er niet voor niets excuus wordt aangeboden? Kennelijk was het gebruikte geweld niet zo rechtmatig als hier zonder meer gelijk werd aangenomen.  :)

Het schijnt tegenwoordig normaal te zijn voor sommige politiechefs om bij voorbaat al door het stof te gaan alvorens er grondig onderzoek is gedaan. Lekker achter je personeel staan... Maar niet heus. Zoals al aangegeven, zo snel gaat een dergelijk onderzoek niet.

 98uiye


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #27 Gepost op: 18 september 2015, 20:52:10
Het is ook niet bedoeld als schuldbekentenis:

Het bloemetje is volgens Hoonhout een gebaar van goede wil: ,,Dat de fotograaf en zijn materiaal beschadigd zijn geraakt, is uitermate vervelend en we hopen dat we de relatie tussen de politie en de media op korte termijn weer kunnen herstellen.
Samen sterk in de hulpverlening!


SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Reactie #28 Gepost op: 18 september 2015, 21:01:20
Valt dit niet onder bedrijfsrisico van een cameraman? Het is niet één of ander straattheaterfestival (leuk scrablewoord) waar opnames van worden gemaakt maar een op dat moment nog serieus incident.

In de bouw kan ook door onvoorzichtigheid van collega's een duur boormachine van 10 hoog naar beneden vallen.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #29 Gepost op: 18 september 2015, 21:50:26
Het gedrag is laakbaar en niet netjes en ik kan mij voorstellen dat je nekharen overeind gaan staan. Hoort een agent hier niet boven te staan? Ik vind het gedrag van de journalisten diep treurig maar ik snap niet, als ik het beeld van de NOS bekijk, waarom de motoragent de cameraman een zwiep geeft als het slachtoffer al in de ambulance ligt. Daar komt bij dat de agent daar speciaal voor is omgelopen. Dit lijkt er op dat hij zich heeft laten gaan.