Camera beschadigd na "chaotische taferelen" - Rotterdam 18-09-2015

Auteur Topic: Camera beschadigd na "chaotische taferelen" - Rotterdam 18-09-2015  (gelezen 19052 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #40 Gepost op: 19 september 2015, 00:44:51
Citaat van: Bert65 link=msg=1373751 date=1442613467
Als deze journalist inderdaad aangehouden had moeten worden, had men dat ook moeten doen óf er niet op reageren en de boel met rust laten. Op deze manier leert de journalist er niet van; sterker, hij wordt gesterkt in zijn verhaal.

Je hebt op zo'n moment wel iets anders aan je hoofd dan de leermomenten van een cameraman.. Wat denk je wat er was gebeurd als het hier ging om opdringerige burgers zonder telelens? Exact hetzelfde en dan had er niemand moeilijk gedaan.

Citaat van: 112fotograaf link=msg=1373765 date=1442615738
Filmpje laat duidelijk zien dat er maar 1 loopt te duwen en dat is de motoragent. Zeker het tegen de ambulance aanduwen van zijn eerste cameramanslachtoffer is al kansloos. Cursus woedebeheersing zou geen kwaad kunnen voor de beste man!

Cursus woedebeheersing? Kansloos? Slachtoffer?.. Het moet niet gekker worden. Bij dit soort opmerkingen vraag ik me af of je überhaupt wel eens een dergelijke situatie hebt meegemaakt?


Dennis 2331

  • ICT'er (Engineer Wireless) - Fractielid gemeente Eindhoven
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 559
  • Eindhoven
Reactie #41 Gepost op: 19 september 2015, 00:50:30
Buiten het incident met de camera om, wat een taalgebruik gebruiken de heren van de pers richting de hulpverleners!
Snap dat je de beste beelden wilt hebben, maar om je nou zo te gedragen......
 As ge nie měr nčijsgierig bent, dan worde aau


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #42 Gepost op: 19 september 2015, 06:46:07
Citaat van: CopVR3 link=msg=1373767 date=1442615963
Maar gezien je nickname snap ik het. ;)
Als we het dan toch over nicknamen en dienovereenkomstige standpunten hebben.....  ;D
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


williamharthoorn

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,527
  • www.112barneveld.nl
Reactie #43 Gepost op: 19 september 2015, 07:58:58
Buiten het feit dat de journalisten in hun recht staan, ja of de nee.

In mijn ogen als collega fotograaf, zijn ze genoeg gewaarschuwd. Ik snap de nieuwswaarde ook niet om foto's/film te maken van iemand die in een ambulance word gereden. Daarnaast hebben ze geen respect in hun en verkloten het weer voor veel journalisten daar in de omgeving.

Er word duidelijk gevraagd om ruimte, als ze dan allemaal zowat in de ambulance staan is het een duidelijk verhaal. En zoals iemand al eerder aangaf is het van de zotte om excusses en een bloemetje te eisen ! Welkom in Nederland.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #44 Gepost op: 19 september 2015, 09:32:54
De horde van die “heren” van “de pers” had daar al een  paar uur staan te darren in de afwachting van liefst zo spectaculair mogelijk nieuws en dan wordt er uiteindelijk een kennelijk verzwakte verstekeling uit het toilet gehaald. Ja dat is dan wel even slikken als je daar een paar uur aanwezig bent in afwachting van mogelijk schietpartijen, ploffen, slachtoffers etc. en dat moet even worden afgereageerd je moet als pers natuurlijk wel met iets thuis komen.
De autoriteiten hadden ondertussen wel een paar uur de gelegenheid  gehad om de afvoer van eventuele slachtoffers te regelen maar ook hier naast de politie een horde van andere figuren die o0ok meenden aan begeleiding van de man op de brancard moesten gaan doen.
Tja en motoragenten, veelal nou niet bepaald de "meest beschaafde" agenten binnen de politie.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #45 Gepost op: 19 september 2015, 09:39:14
Als we het dan toch over nicknamen en dienovereenkomstige standpunten hebben.....  ;D
Verschil is dat ik hier geen partij trek en niet roep dat de agent terecht of onterecht gehandeld heeft. Ik zeg hier niet wie van de 2 er fout zit.

Sommige toetsenbordhelden doen dit wel, want die zijn er kennelijk bij geweest en concluderen zodoende dat de agent blablabla een gedragscursus moet.

Zucht.

Heb alleen kritiek op het feit dat de politietop weer voorbarig reageert door excuus aan te bieden terwijl de feiten nog niet eens duidelijk zijn.
Dat vind ik zwak.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #46 Gepost op: 19 september 2015, 09:41:13
Tja en motoragenten, veelal nou niet bepaald de "meest beschaafde" agenten binnen de politie.

En waar dit nou weer op slaat. Jammer.


R0N4NN

  • Student IVK
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 138
Reactie #47 Gepost op: 19 september 2015, 14:24:04


Tja en motoragenten, veelal nou niet bepaald de "meest beschaafde" agenten binnen de politie.

Over generaliseren gesproken...


0501

  • Dienst Infra | Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 523
Reactie #48 Gepost op: 19 september 2015, 15:43:54
Citaat van: Thor link=msg=1373795 date=1442647974
De horde van die “heren” van “de pers” had daar al een  paar uur staan te darren in de afwachting van liefst zo spectaculair mogelijk nieuws en dan wordt er uiteindelijk een kennelijk verzwakte verstekeling uit het toilet gehaald. Ja dat is dan wel even slikken als je daar een paar uur aanwezig bent in afwachting van mogelijk schietpartijen, ploffen, slachtoffers etc. en dat moet even worden afgereageerd je moet als pers natuurlijk wel met iets thuis komen.
De autoriteiten hadden ondertussen wel een paar uur de gelegenheid  gehad om de afvoer van eventuele slachtoffers te regelen maar ook hier naast de politie een horde van andere figuren die o0ok meenden aan begeleiding van de man op de brancard moesten gaan doen.
Tja en motoragenten, veelal nou niet bepaald de "meest beschaafde" agenten binnen de politie.

Wauw. Na zolang wachten ''afreageren'' als pers zijnde? Dit argument hadden wij moeten aanvoeren als verklaring voor het duwtje van de agent..... dan was dit forum te klein geweest ::)

Dus als iets vanuit de politie niet goed geregeld wordt - wat best logisch is aangezien de verdachte in eerste instantie mee zou gaan naar een bureau en niet naar het ziekenhuis - kan/mag de pers daar maar misbruik van maken?

De laatste zin ga ik niet eens op in.

Citaat van: CopVR3 link=msg=1373797 date=1442648354
Heb alleen kritiek op het feit dat de politietop weer voorbarig reageert door excuus aan te bieden terwijl de feiten nog niet eens duidelijk zijn.
Dat vind ik zwak.

He-le-maal mee eens. Ook al wordt er gezegd dat het als blijk van goede wil is gegeven blijft het dom. Het wordt door het overgrote gedeelte van de mensen gezien als schuldbekentenis.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #49 Gepost op: 19 september 2015, 15:55:39
Zie het filmpje net pas voor het eerst terwijl ik de foto's gisteren al wel had gezien. Maar wat een smakeloze vertoning van de collega pers zeg. Het is misschien het stadse of het 'hardere' werk, maar het toont inderdaad geen schijntje respect voor zowel het slachtoffer als de hulpverleners. Het liefst staan ze in de ambulance te fotograferen en filmen.

Ik ben het er wel mee eens dat er gezegd wordt dat de pers genoeg is gewaarschuwd. Het duwen van de agent zal ongetwijfeld een standaard reflex zijn bij dit soort situaties en dat dat dan als gevolg heeft dat er schade ontstaat aan de camera apparatuur zal dan onder bedrijfsrisico moeten vallen mijn inziens. Een beetje fotograaf is daar sowieso al wel voor verzekerd (alhoewel de vraag natuurlijk wel is, of de verzekering aan de hand van deze beelden de schade nog gaat vergoeden omdat de schuld aantoonbaar ook wel deels bij de journalisten zelf ligt).

In ieder geval een situatie om kromme tenen van te krijgen.  ???
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon