Camera beschadigd na "chaotische taferelen" - Rotterdam 18-09-2015

Auteur Topic: Camera beschadigd na "chaotische taferelen" - Rotterdam 18-09-2015  (gelezen 19056 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Fletwed

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 995
Reactie #30 Gepost op: 18 september 2015, 22:31:16
Dit soort zaken zorgt er weer voor dat volgende keren een groter gebied afgezet gaat worden met lint :|


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #31 Gepost op: 18 september 2015, 22:36:31
Mooi want dat heeft de pers aan zichzelf te wijten.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #32 Gepost op: 18 september 2015, 23:25:45
Citaat van: Bert65 link=msg=1373721 date=1442605826
Het gedrag is laakbaar en niet netjes en ik kan mij voorstellen dat je nekharen overeind gaan staan. Hoort een agent hier niet boven te staan? Ik vind het gedrag van de journalisten diep treurig maar ik snap niet, als ik het beeld van de NOS bekijk, waarom de motoragent de cameraman een zwiep geeft als het slachtoffer al in de ambulance ligt. Daar komt bij dat de agent daar speciaal voor is omgelopen. Dit lijkt er op dat hij zich heeft laten gaan.

Dat laatste is moeilijk te zeggen en vind ik voorbarig. Een linie is nooit stationair en ik kan niet zien hoe het komt dat de agent aan de andere kant beland. Wel weet ik dat een agent geen ogen in zijn achterhoofd heeft en dus waarschijnlijk niet weet dat de verdachte al ingeladen is.

Wat ik wel zie is de reeds benoemde opdringerige pers waarbij vooral naar de politie gewezen wordt maar het beledigen van de agent wordt nergens benoemd. Dat was namelijk voldoende geweest om de betreffende journalisten aan te houden.

Waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt en als blijkt dat de politie schuld heeft wordt de apparatuur vergoed.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #33 Gepost op: 18 september 2015, 23:56:44


Kleine update op het berichtje...

Politie biedt excuus aan voor wegduwen journalisten


Wel g*tverdamme. Weer een politiek correct excuus en bloemetje terwijl de feiten nog niet eens duidelijk zijn?

Het is toch te schandalig voor woorden!
De agent om wie het gaat is nog niet eens gevonden en gehoord en nu al door het stof?

Man man man. Om te janken dit.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #34 Gepost op: 18 september 2015, 23:57:47
Citaat
ik kan niet zien hoe het komt dat de agent aan de andere kant beland. Wel weet ik dat een agent geen ogen in zijn achterhoofd heeft en dus waarschijnlijk niet weet dat de verdachte al ingeladen is.

Heb je het filmpje gezien?Probeer het nu niet recht te praten. De agent staat naast de deur van de ambulance en zal de ingang van de ambulance én de pers aan de andere kant vast wel in de gaten. Als het brancard de ambu in is, loopt hij achter de pleeg langs, richting de rij journalisten en zwiept de man met de camera op zijn schouder ondersteboven.
Als deze journalist inderdaad aangehouden had moeten worden, had men dat ook moeten doen óf er niet op reageren en de boel met rust laten. Op deze manier leert de journalist er niet van; sterker, hij wordt gesterkt in zijn verhaal.


Mike!

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 91
  • 112ijmond.nl
    • 112ijmond.nl
Reactie #35 Gepost op: 19 september 2015, 00:21:21
Citaat
Wel g*tverdamme. Weer een politiek correct excuus en bloemetje terwijl de feiten nog niet eens duidelijk zijn?

Het is toch te schandalig voor woorden!
De agent om wie het gaat is nog niet eens gevonden en gehoord en nu al door het stof?

Man man man. Om te janken dit.

Ik denk persoonlijk dat het in dit soort situatie's het handigst is om eerst alles duidelijk te hebben. En als je dat goed afstemd met betrokken moet dat geen enkel probleem zijn. Dan zou de tegenpartij nogsteeds het gevoel hebben dat het incident serieus word genomen. "Rust kan je redden". Enerzijds snap ik wel dat je iets wil communiceren om de "angel" uit de onstane commotie te willen halen. In een later stadium kun je alsnog inhoudelijk reageren als politie zijnde.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #36 Gepost op: 19 september 2015, 00:24:40
Citaat van: Bert65 link=msg=1373751 date=1442613467
Heb je het filmpje gezien?Probeer het nu niet recht te praten. De agent staat naast de deur van de ambulance en zal de ingang van de ambulance én de pers aan de andere kant vast wel in de gaten. Als het brancard de ambu in is, loopt hij achter de pleeg langs, richting de rij journalisten en zwiept de man met de camera op zijn schouder ondersteboven.
Als deze journalist inderdaad aangehouden had moeten worden, had men dat ook moeten doen óf er niet op reageren en de boel met rust laten. Op deze manier leert de journalist er niet van; sterker, hij wordt gesterkt in zijn verhaal.

Ja natuurlijk heb in de beelden gezien. Maar in beide beelden is het niet duidelijk te zien wat er daar nu precies gebeurd omdat het (deels) buiten beeld gebeurd. Dat zegt mij niet voldoende om te spreken van "speciaal omlopen" en "laten gaan".
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #37 Gepost op: 19 september 2015, 00:27:33
@Mike!
Probleem is dat als later blijkt dat de agenten het bij het juiste zouden hebben, de kranten niet voor in de rij staan om te publiceren.
Dit gebeurt namelijk veel vaker.

Zeiken op de politie verkoopt namelijk veel beter dan een positief verhaal over de politie.

Veel media is hierin helaas niet objectief.


112fotograaf

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
Reactie #38 Gepost op: 19 september 2015, 00:35:38
Filmpje laat duidelijk zien dat er maar 1 loopt te duwen en dat is de motoragent. Zeker het tegen de ambulance aanduwen van zijn eerste cameramanslachtoffer is al kansloos. Cursus woedebeheersing zou geen kwaad kunnen voor de beste man!


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #39 Gepost op: 19 september 2015, 00:39:23
Filmpje laat duidelijk zien dat er maar 1 loopt te duwen en dat is de motoragent. Zeker het tegen de ambulance aanduwen van zijn eerste cameramanslachtoffer is al kansloos. Cursus woedebeheersing zou geen kwaad kunnen voor de beste man!
Wil nog niet zeggen dat hij fout zit. Dus die conclusie van je is nogal voorbarig.
Maar gezien je nickname snap ik het. ;)