"Tatu-tata wordt yelp"

Auteur Topic: "Tatu-tata wordt yelp"  (gelezen 6850 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Ricardo B

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 723
    • Regio15 - Brandweer & ambulancediensten uit de regio Haaglanden
Reactie #10 Gepost op: 4 september 2005, 11:29:00
Ik zit toch nog steeds te kijken voor een electrische air horn van whelen voor in de auto, horen ze je ten minste goed als je toetert  ;D
HBO-Verpleegkundige Manschap A + bediener hoogwerker kazerne loosduinen


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #11 Gepost op: 4 september 2005, 11:32:48
Vooral die zware claxons die ze daar erbij gebruiken zijn gaaf  ;D ;D ;D ;D

\PEM PEM pFIIEYUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU PEMPEM

http://www.rescue911.de/deutsch/monat.html
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #12 Gepost op: 4 september 2005, 19:31:15
ehm heb ik dat gezegd  ???

in ieder geval, een drie toon / twee toon  vind ik beter te horen als die pem pem pfieeeeeeeeeeeeeeeeee tutu die ze in belgie gebruiken, in de verenigde staten daarintegen kun je ze echt super goed horen! maar dat is misschien omdat ze daar vele male harder zijn!



uitgebreid onderzoek heeft uitgewezen dat de amerikaanse sirenes veel beter hoorbaar zijn, duidelijker te herkennen uit welke richting ze vandaan komen, en helaas ze zijn net zo hard, het zijn exact de zelfde sirenes en dezelfde luidsprekers als hier, zit alleen andere software in, processor vervangen en hij klinkt amerikaans.
Nemo me impune lacessit


Karim

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 4 september 2005, 20:34:53
okej, dat is dan een meningsverschil

ik vind die dingen dus niet goed hoorbaar, je kunt ze niet peilen waar ze vandaan komen! wat je dus wel hebt met de gewone 3 toon

En ik ben weer van mening dat je daar pas goed over kan oordelen als je zelf auto rijdt  ;)


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #14 Gepost op: 4 september 2005, 22:03:48
En ik ben weer van mening dat je daar pas goed over kan oordelen als je zelf auto rijdt ;)
en volgens mij zelfs alleen als je het verschil merkt vanuit de auto ::)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


mark_b

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 221
    • Brandweer Mook & Middelaar
Reactie #15 Gepost op: 7 september 2005, 16:33:04
qua de rest van signalisatie van politie voertuigen vind ik het wel goed, alleen zou misschien in alle voertuigen het wig wag systeem ingebouwd moeten worden omdat ik nog steeds van mening ben dat je overdag eerder wit knipperend licht ziet als blauw knipperend licht

Daar ben ik het niet mee eens, je oog is veel gevoeliger voor de frequentie van blauw licht dan voor de frequentie van wit licht. Dat hebben wij op mn werk aangetoond in samenwerking met de universieteit van Nijmegen. Ik zal eens kijken of ik dat op het forum mag zetten.
TWITTER foto's suck....


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #16 Gepost op: 7 september 2005, 16:37:32
ik zal je toevallig even een link geven
mag jij zeggen wat je eerder ziet


http://web758.theta.ibone.ch/rescue911/downloads/2005-08-18/LancashireAmbulance-Preston2.wmv

http://web758.theta.ibone.ch/rescue911/downloads/2005-08-18/LancashireAmbulance-Preston.jpg

als de zon schijnt vind ik zelf witte flitsers heel goed zichtbaar
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #17 Gepost op: 7 september 2005, 18:18:13
ik zal je toevallig even een link geven
mag jij zeggen wat je eerder ziet


http://web758.theta.ibone.ch/rescue911/downloads/2005-08-18/LancashireAmbulance-Preston2.wmv

http://web758.theta.ibone.ch/rescue911/downloads/2005-08-18/LancashireAmbulance-Preston.jpg

als de zon schijnt vind ik zelf witte flitsers heel goed zichtbaar

ik wil niet naar doen ,maar nu geef je wel de twee stomste voorbeelden, wat je op dit filmpje ziet zijn 2 knipperende lampjes achter een blauw glaasje, dit staat totaal niet in verhouding met een zwaailamp en al helemaal niet met een flitser, waar vele malen meer licht uit komt.

onderzoeken hebben aangetoond dat overdag rood en snachts blauw de hoogste zichtbaarheid heeft, en dan wel uitgaande van gelijkwaardig niveau.

de ''wig-wag'' heeft dan ook geen enkele toegevoegde waarde (de lamp is zelf zwakker dan een flitser), sterker nog omdat deze op gezichts hoogte van de ''zittende'' automobilist is geplaatst kan hij de automobilist verblinden en is dus bij wet (wegenverkeerswet) verboden, dat het wel wordt toegepast is net als vele andere zaken die volgens wet en regelgeving niet mogen maar toch worden gedaan.
Nemo me impune lacessit


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #18 Gepost op: 7 september 2005, 18:22:19

de ''wig-wag'' heeft dan ook geen enkele toegevoegde waarde

Vanaf grote afstand heeft dit zeker wel toegevoegde waarde. Heb het al meerdere keren meegemaakt dat ik alleen aan de wig-wag kon zien of die ambulance nu met spoed reed.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #19 Gepost op: 7 september 2005, 18:43:28
Vanaf grote afstand heeft dit zeker wel toegevoegde waarde. Heb het al meerdere keren meegemaakt dat ik alleen aan de wig-wag kon zien of die ambulance nu met spoed reed.

ik bedoel dus dat wigwag (in dit geval wit licht) beter zichtbaar is dan blauwe lampen! en in amerika hebben ze er ook witte flitslampen bij zitten en die zijn ook goed zihtbaar
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !