Draagplicht cap

Auteur Topic: Draagplicht cap  (gelezen 19089 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

ralphc

  • Aspirant Hoofdagent, eenheid Limburg
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 104
Gepost op: 21 september 2015, 17:39:01
Ik heb de draaginstructie voor het operationele uniform doorgelezen. Er staat dat er een draagplicht geldt tot 1 juni 2015, waarna de korpsleiding gaat evalueren. Daarna zou de korpsleiding besluiten of de draagplicht wordt voortgezet.

Is er al besloten?




0501

  • Dienst Infra | Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 523
Reactie #1 Gepost op: 21 september 2015, 18:01:06
Zover ik heb begrepen is de draagplicht gewoon doorgezet.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


schuimer

  • Surveillant van politie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 185
Reactie #2 Gepost op: 21 september 2015, 18:18:48
Citaat van: 0501 link=msg=1374314 date=1442851266
Zover ik heb begrepen is de draagplicht gewoon doorgezet.

Waarom wordt daar niet duidelijk over gecommuniceerd?
Evaluatie draagplicht geldt trouwens ook voor het veiligheidsvest, toch?
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #3 Gepost op: 21 september 2015, 18:24:57
Waarom wordt daar niet duidelijk over gecommuniceerd?
Evaluatie draagplicht geldt trouwens ook voor het veiligheidsvest, toch?
Ja vraag ik me ook af. Al draag ik de pet alleen als het regent.


emmer

  • Hoofdagent Eenheid DH
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 86
Reactie #4 Gepost op: 21 september 2015, 19:54:08
Ben ook wel erg benieuwd. Merk dat het nu vooral afhankelijk is van de bureauleiding. Ene bureau heeft draagplicht en het andere niet.


0501

  • Dienst Infra | Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 523
Reactie #5 Gepost op: 21 september 2015, 19:56:34
Ik heb het in een mailtje van onze teamchef ontvangen. Zal eens kijken of ik wat kan vinden op intranet.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


piet60

  • vkr-pop
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 628
Reactie #6 Gepost op: 13 juni 2016, 16:53:13
Naar aanleiding hier over draagplicht cap of ander hoofdeksel, ieder uniform uit publieke taak heeft zijn eigen passend hoofddeksel. Hoe zit het met de moslima's die in dergelijke functie hoofddoek dragen? Laatst zag ik er eentje vkr op de weg staan en bij het shoppen in een winkelcentrum kwam 2 security dames tegen, een met hoofdoek en ander met standaard pak. Dat dat religieuze symbolen niet in dergelijke functies passen?


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #7 Gepost op: 13 juni 2016, 17:01:20
Citaat van: piet60 link=msg=1429723 date=1465829593
Naar aanleiding hier over draagplicht cap of ander hoofdeksel, ieder uniform uit publieke taak heeft zijn eigen passend hoofddeksel. Hoe zit het met de moslima's die in dergelijke functie hoofddoek dragen? Laatst zag ik er eentje vkr op de weg staan en bij het shoppen in een winkelcentrum kwam 2 security dames tegen, een met hoofdoek en ander met standaard pak. Dat dat religieuze symbolen niet in dergelijke functies passen?
Voor politie is deze uitgesloten. Hoe dat bij dat soort bedrijven wordt geregeld is aan henzelf.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #8 Gepost op: 13 juni 2016, 18:53:31
Citaat van: piet60 link=msg=1429723 date=1465829593
Naar aanleiding hier over draagplicht cap of ander hoofdeksel, ieder uniform uit publieke taak heeft zijn eigen passend hoofddeksel. Hoe zit het met de moslima's die in dergelijke functie hoofddoek dragen? Laatst zag ik er eentje vkr op de weg staan en bij het shoppen in een winkelcentrum kwam 2 security dames tegen, een met hoofdoek en ander met standaard pak. Dat dat religieuze symbolen niet in dergelijke functies passen?

Bij de politie is een algeheel verbod op religieuze uitingen, dus hoofddoekjes of tulbanden zijn uit den boze. Bij bedrijven mogen ze zelf bepalen of ze dit wel of niet toestaan. Wel moet er dan een consequent beleid zijn: dus niet alleen hoofddoeken verbieden, maar ook kruisjes etc.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Bravo

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Reactie #9 Gepost op: 13 juni 2016, 19:41:52
De draagplicht is voortgezet. Dit is via intranet bekendgemaakt. Dat in veel teams de teamleiding het erbij laat zitten zegt meer over hun ruggengraat dan over de regels. De regels zijn er namelijk gewoon.