Draagplicht cap

Auteur Topic: Draagplicht cap  (gelezen 19347 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #10 Gepost op: 13 juni 2016, 20:59:15
De draagplicht is voortgezet. Dit is via intranet bekendgemaakt. Dat in veel teams de teamleiding het erbij laat zitten zegt meer over hun ruggengraat dan over de regels. De regels zijn er namelijk gewoon.
Of men vind andere zaken wat belangrijker, zoals de draagplicht van het vhv.
Wat terecht is.


Bravo

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Reactie #11 Gepost op: 13 juni 2016, 22:07:49
Citaat van: CopVR3 link=msg=1429782 date=1465844355
Of men vind andere zaken wat belangrijker, zoals de draagplicht van het vhv.
Wat terecht is.

Alsof je zou moeten kiezen tussen die twee...


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #12 Gepost op: 13 juni 2016, 23:14:25
Alsof je zou moeten kiezen tussen die twee...
Tja ik vind een vhv dragen belangrijker dan een cap.
Dat vind ik wat minder interessant...

Daarom draag ik het vhv altijd en de cap wat minder.


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #13 Gepost op: 13 juni 2016, 23:18:54
Ik kom maar erg weinig agenten tegen met het petje, het zijn vooral de jongeren die hem wel dragen valt me op  O0
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


-Ronald-

  • Aspirant Hoofdagent Oost-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 83
Reactie #14 Gepost op: 14 juni 2016, 09:33:52
Op de academie is het dragen van de cap verplicht zodra je naar buiten gaan in elk geval. Ik heb als tertiel 1 student misschien nog niet veel recht om iets te zeggen over dat de cap in de praktijk wisselend wel of niet gedragen wordt, maar heb er wel een mening over ;)
Ik vind persoonlijk dat eenheid van tenue hoort bij de Nationale Politie net als dit hoort bij Defensie, en dat we dat ook moeten uitstralen als Nationale Politie. Natuurlijk mag je er wat van vinden, ik vind ook dat een cap mij niet staat, maar dat mag naar mijn mening geen afbreuk doen aan de uitvoer ervan.

Natuurlijk kan je de eigen mening ventileren over het besluit van de draagplicht van de cap, en mocht dat besluit herzien worden, dan dragen leggen we de cap allemaal in de kast en dragen deze niet meer. Het naar eigen inzicht en mening aanpassen van de draagplicht van het tenue lijkt mij niet passen bij een (professionele) organisatie als de Nationale Politie.


Cabo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615
Reactie #15 Gepost op: 14 juni 2016, 16:34:32
Citaat van: Bravo link=msg=1429764 date=1465839712
De draagplicht is voortgezet. Dit is via intranet bekendgemaakt. Dat in veel teams de teamleiding het erbij laat zitten zegt meer over hun ruggengraat dan over de regels. De regels zijn er namelijk gewoon.

Wat heeft dat met hun ruggengraat te maken? Misschien wil de teamleiding de cap zelf ook wel niet dragen.
Misschien zou de kledingontwerper die cap eens op moeten zetten en vervolgens in de spiegel kijken. Als de de grote meerderheid (in mijn eenheid tenminste) zich niet aan een dergelijke regel houdt, moet men misschien eens kijken of die regel dan wel gewenst is.

Zelf draag ik de cap regelmatig en dit is puur omdat ik dit prettiger vind dan met een zonnebril oplopen.
Voor de rest vind ik de cap spuuglelijk en onhandig om even weg te stoppen als ik een pand betreed.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #16 Gepost op: 14 juni 2016, 17:25:55
Citaat van: Cabo link=msg=1429940 date=1465914872
Wat heeft dat met hun ruggengraat te maken? Misschien wil de teamleiding de cap zelf ook wel niet dragen.
Misschien zou de kledingontwerper die cap eens op moeten zetten en vervolgens in de spiegel kijken. Als de de grote meerderheid (in mijn eenheid tenminste) zich niet aan een dergelijke regel houdt, moet men misschien eens kijken of die regel dan wel gewenst is.

Zelf draag ik de cap regelmatig en dit is puur omdat ik dit prettiger vind dan met een zonnebril oplopen.
Voor de rest vind ik de cap spuuglelijk en onhandig om even weg te stoppen als ik een pand betreed.
En dat soort argumenten accepteer je ook van een burger? Politie personeel is volgens mij gewoon erg slecht met regeltjes die over henzelf gaan. We moeten gewoon eens wat vaker accepteren dat regeltjes er zijn en als iedereen zich er gewoon aanhoudt dan zijn degene die zich gewoon wel eraan houden niet meer zo gek.

En dan kijk ik breder dan alleen die pet, maar ook naar het zichtbaarheidsvest, veiligheidsvest, amber zwaailicht etc. etc.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


piet60

  • vkr-pop
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 628
Reactie #17 Gepost op: 14 juni 2016, 19:19:43
Citaat van: -Ronald- link=msg=1429862 date=1465889632
Ik vind persoonlijk dat eenheid van tenue hoort bij de Nationale Politie net als dit hoort bij Defensie, en dat we dat ook moeten uitstralen als Nationale Politie. Natuurlijk mag je er wat van vinden, ik vind ook dat een cap mij niet staat, maar dat mag naar mijn mening geen afbreuk doen aan de uitvoer ervan.
Klopt en die eenheid hoort ook te zijn bij andere publieke geüniformeerde beroepen zoals, security en vkr's, boa's enz.. Daarom heb ik er moeite mee of meer nog, ongepast, dat moslima's die zulk vak uitoefenen hun hoofddoek gaan dragen. Het is een religieus symbool die hun geloofsidentiteit tot uiting geeft. En dat willen ze zo accentueren. Kan het van een kasse-juf nog snappen, hoewel geen voorstander ben, maar in onze branche hoort het niet.


emmer

  • Hoofdagent Eenheid DH
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 86
Reactie #18 Gepost op: 14 juni 2016, 19:35:36
En dat soort argumenten accepteer je ook van een burger? Politie personeel is volgens mij gewoon erg slecht met regeltjes die over henzelf gaan. We moeten gewoon eens wat vaker accepteren dat regeltjes er zijn en als iedereen zich er gewoon aanhoudt dan zijn degene die zich gewoon wel eraan houden niet meer zo gek.

En dan kijk ik breder dan alleen die pet, maar ook naar het zichtbaarheidsvest, veiligheidsvest, amber zwaailicht etc. etc.
Ik ben het grotendeels met je eens. We gaan erg slecht om met regels die voor ons gelden. En op alle punten ben ik het met je eens. Behalve de cap. Dat ding hinderd mij gewoonweg in mijn werk. Het belemmerd mijn zicht en het doet pijn aan mijn hoofd na een lange tijd dragen. Daarom draag ik hem niet.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #19 Gepost op: 14 juni 2016, 21:24:12
Wat mij bevreemd is dat velen het een stoer uniform vonden toen het bekend werd gemaakt. De cap verdiende de voorkeur boven een baret.
De oude pet was pet. Nu willen velen de cap niet dragen en ieder heeft zijn eigen excuus.