Draagplicht cap

Auteur Topic: Draagplicht cap  (gelezen 19184 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #30 Gepost op: 15 juni 2016, 16:09:40
Citaat van: Matth link=msg=1430193 date=1465996870
Ik ben zon dwarse collega die vaak geen pet op heeft en ook vaak geen geel hesje.

Waarom, niet echt een geldige reden voor. Pet draag ik eigenlijk alleen in de horeca. Heb hem overigens wel bijna altijd bij me. Het geel hesje draag ik alleen als ik langdurig uit de auto moet. Bijv ongeval autosnelweg etc. Voor een simpele staandehouding vind ik het gewoon onzin.

Heb ik een gele hoes over mijn vest dan gebruik ik vaak geen hesje. Waarom niet, omdat ik het onzin vind. En niet geloof dat die ene reflectie streep het verschil maakt.
Thnx voor je eerlijke antwoord! Ik ben wel benieuwd waarom je het onzin vindt van het hesje? Puur een gevoel of zit er een rationaliteit achter? Ik bedoel in 2 minuten kan je net zo goed worden aangereden als in 1 uur, ik denk zelfs nog eerder want bij mijn gemiddelde staandehouding heb ik geen beveiliger, terwijl op de snelweg ik dat meestal wel heb.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #31 Gepost op: 15 juni 2016, 17:47:07
Ik ben zon dwarse collega die vaak geen pet op heeft en ook vaak geen geel hesje.

Waarom, niet echt een geldige reden voor. Pet draag ik eigenlijk alleen in de horeca. Heb hem overigens wel bijna altijd bij me. Het geel hesje draag ik alleen als ik langdurig uit de auto moet. Bijv ongeval autosnelweg etc. Voor een simpele staandehouding vind ik het gewoon onzin.

Heb ik een gele hoes over mijn vest dan gebruik ik vaak geen hesje. Waarom niet, omdat ik het onzin vind. En niet geloof dat die ene reflectie streep het verschil maakt.
Dit lijkt op een excuus van een fietser zonder verlichting of een bestuurder zonder gordel.
Het gaat om je veiligheid (en herkenbaarheid) en daar kan je geen 2 tellen voor vrijmaken?

De reflectiestreep, kan ik uit eigen observatie vertellen, heeft zeer zeker een meerwaarde.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #32 Gepost op: 15 juni 2016, 18:33:11


Heb ik een gele hoes over mijn vest dan gebruik ik vaak geen hesje. Waarom niet, omdat ik het onzin vind. En niet geloof dat die ene reflectie streep het verschil maakt.
Hou er wel rekening mee dat het gele vhv niet voldoet aan de eisen gesteld aan een verkeershesje.
Het lose gele hesje wel.

Als je het hesje niet draagt en je wordt b.v. op de weg aangereden kan dat gevolgen hebben ikv de verzekering.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #33 Gepost op: 15 juni 2016, 18:35:13
Het gaat niet om knap. Het gaat om dat ik elke keer hoor dat in het heetst van de strijd je er geen tijd voor hebt. Ik vind dat 99 van de 100 keer onzin.
Ik kan niet eens goed in en uitstappen met de cap op, en de gebakjes die we vaak rijden.

En ik krijg barstende koppijn van het ding. Ik vind hem vooral makkelijk tijdens de regen.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #34 Gepost op: 15 juni 2016, 18:43:07
Citaat van: CopVR3 link=msg=1430230 date=1466008513
Ik kan niet eens goed in en uitstappen met de cap op, en de gebakjes die we vaak rijden.

En ik krijg barstende koppijn van het ding. Ik vind hem vooral makkelijk tijdens de regen.
Misschien maatje groter proberen, ze hadden zelfs een maatje voor mij, kan hem meteen gebruiken als boodschappentas. ;D
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Cabo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615
Reactie #35 Gepost op: 15 juni 2016, 19:08:30
Citaat van: Bravo link=msg=1430121 date=1465977454
De politie is geen democratie.

Heb je mij anders zien beweren?

Citaat van: Bravo link=msg=1430121 date=1465977454
Als medewerker is je een draagplicht voorgeschreven. Vind je dat onzin? Dan kun je je er actief voor inzetten om de regel van tafel te krijgen. Intussen dien je de regel wel gewoon trouw uit te voeren. Het past een professional om zich op die manier op te stellen.

Makkelijk gezegd. Maar kennelijk zit het niet in de natuur van de mensen welke de politie selecteert. Anders zou iedereen wel denken zoals jij.

Gelukkig voor dit land en voor het politie apparaat luisteren de agenten minder goed naar bepaalde regels (heb ik het niet over het opdoen van een cap). Want als elke regel keurig zou worden nageleefd, dan worden er een hele hoop burgers benadeeld. Er wordt nogal een beroep op de flexibiliteit en eigenwijsheid van de agenten namelijk.

Citaat van: Bert65 link=msg=1430127 date=1465978147
Voor mijn werk zijn ook kledingeisen gesteld. Een paar van die eisen vind ik ook niet prettig werken. Jammer, als ik niet volgens de voorschriften gekleed ben, kan ik terug naar huis om het te regelen.

Vervelend voor je. Wij worden niet om dergelijke redenen naar huis gestuurd. Denk dat ik ook wel weet waarom niet  ;)


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #36 Gepost op: 15 juni 2016, 19:14:05
Heb je mij anders zien beweren?

Makkelijk gezegd. Maar kennelijk zit het niet in de natuur van de mensen welke de politie selecteert. Anders zou iedereen wel denken zoals jij.

Gelukkig voor dit land en voor het politie apparaat luisteren de agenten minder goed naar bepaalde regels (heb ik het niet over het opdoen van een cap). Want als elke regel keurig zou worden nageleefd, dan worden er een hele hoop burgers benadeeld. Er wordt nogal een beroep op de flexibiliteit en eigenwijsheid van de agenten namelijk.

Vervelend voor je. Wij worden niet om dergelijke redenen naar huis gestuurd. Denk dat ik ook wel weet waarom niet  ;)
Niet vervelend voor mij hoor, ik doe aan wat er verlangd wordt. Ik heb er voor getekend. Ik vind alleen de argumenten die aangedragen worden om de cap niet te dragen, erg zwak. Daarbij willen de weigeraars bijval in de argumenten krijgen en vind ik het een teken van zwakte dat hier niet tegen wordt opgetreden.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #37 Gepost op: 15 juni 2016, 19:19:56
Citaat van: Cabo link=msg=1430239 date=1466010510
Heb je mij anders zien beweren?

Makkelijk gezegd. Maar kennelijk zit het niet in de natuur van de mensen welke de politie selecteert. Anders zou iedereen wel denken zoals jij.
Auch. Dus ook integriteitsregeltjes zijn niet aan ons besteed? Volgens mij is het niet een kwestie van kunnen, maar een kwestie van niet willen. Een soort van arrogantie dat we de regeltjes niet willen accepteren.

Citaat
Gelukkig voor dit land en voor het politie apparaat luisteren de agenten minder goed naar bepaalde regels (heb ik het niet over het opdoen van een cap). Want als elke regel keurig zou worden nageleefd, dan worden er een hele hoop burgers benadeeld. Er wordt nogal een beroep op de flexibiliteit en eigenwijsheid van de agenten namelijk.
En die flexibiliteit zorgt juist voor dat we elke keer bezuinigingen e.d. maar accepteren. Kijk maar naar de aanrijtijden  van de politie. Jij en ik weten allebei dat in veel van de gevallen er toch net wat te hard wordt gereden, maar goed de aanrijtijden worden gehaald, dus we kunnen nog best een auto eraf snoepen, een mannetje minder, of zelfs een bureautje schrappen. En wie hangt er uiteindelijk als het fout gaat?  Het zelfde met ATW overschrijdingen, inzetten van studenten en vrijwilligers op taken die eigenlijk niet zo handig zijn etc. etc. Wij moeten niet het falen van het systeem opvangen, dat moet het systeem zelf doen.

Citaat
Vervelend voor je. Wij worden niet om dergelijke redenen naar huis gestuurd. Denk dat ik ook wel weet waarom niet  ;)
Dus als jij wordt ingezet op een prinsjesdag, een veteranendag, een koningsdag of een sinterklaasintocht dan laat jij ook je pet thuis? Ik denk dat je dan toch echt snel weer op de weg terug bent.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Matth

  • Hoofdagent Eenheid OOB
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 457
Reactie #38 Gepost op: 15 juni 2016, 20:47:06
Ik en alle collega's als mij dragen die pet gewoon met een dergelijke inzet. Bij groepsinzet zal iedereen dit zonder morren doen. Hier hoeven we niet over te discuseren.

Wat betreft dat veiligheidshesje, dat ik die bij een staande houding niet aan doe is gewoon omdat ik dat niet makkelijk vind. Geen ander excuus.

Wat betreft het geel hesje en de gele hoes. Kom op geloven jullie wel werkelijk dat dit in de praktijk ook maar ene moer verschil maakt. Ik geloof dit echt niet. Voor wat betreft verzekering etc, tja risicotje.


Matth

  • Hoofdagent Eenheid OOB
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 457
Reactie #39 Gepost op: 15 juni 2016, 20:50:32
Citaat van: Bert65 link=msg=1430219 date=1466005627
Dit lijkt op een excuus van een fietser zonder verlichting of een bestuurder zonder gordel.
Het gaat om je veiligheid (en herkenbaarheid) en daar kan je geen 2 tellen voor vrijmaken?

De reflectiestreep, kan ik uit eigen observatie vertellen, heeft zeer zeker een meerwaarde.

Nee, als ik uitstap wil ik zicht houden op het voertuig wat ik stil zet. Die zet ik namlijk om een bepaalde reden stil. Hesje is voor mij van ondergeschikt belang.

Vwb de vergelijking met de gordel of fietsverlichting, die zie ik niet. Maar ter info, ook hier schrijf ik niet voor. (Tenzij)