Assistentie door brandweer: afhijsen & tilassistentie

Auteur Topic: Assistentie door brandweer: afhijsen & tilassistentie  (gelezen 36329 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Gepost op: 3 januari 2007, 18:16:22
16:01:10 03-01-07 1 G BRAN HV 3 TIL ASSISTENTIE CPA KEIZERSGRACHT 276 AMSTERDAM ( ASD ) [ 521 551C ]  

13:20:44 03-01-07 1 G BRAN HV 2 AFHIJSEN ZONDER SPOED (Incidentnet: 2) KEIZERSGRACHT 276 AMSTERDAM ( ASD ) [ 531 554C ]  

???

Gaat lekker daar




Bart S

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 3 januari 2007, 19:10:51
16:01:10 03-01-07 1 G BRAN HV 3 TIL ASSISTENTIE CPA KEIZERSGRACHT 276 AMSTERDAM ( ASD ) [ 521 551C ]  

13:20:44 03-01-07 1 G BRAN HV 2 AFHIJSEN ZONDER SPOED (Incidentnet: 2) KEIZERSGRACHT 276 AMSTERDAM ( ASD ) [ 531 554C ]  

???

Gaat lekker daar

Ik ben tegen het speculeren aan de hand van een enkel P2000 bericht, maar ik ben er bijna zeker van dat.....:
Om 13:20 eruit gehaald met de hoogwerker, en vervolgens om 16:01 weer teruggebracht. Om 16:01 een andere ambu bemanning en andere aanpak (tillen i.p.v. de hoogwerker...)


Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Reactie #2 Gepost op: 3 januari 2007, 19:53:18
551C  = Kazerne dirk

554C  = Kazerne Nico

Beide ladders speciaal voor afhijzingen


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #3 Gepost op: 3 januari 2007, 23:17:56
551C  = Kazerne dirk
554C  = Kazerne Nico

Beide ladders speciaal voor afhijzingen

Ongetwijfeld, maar de eerste melding is opgemaakt als "afhijzen" en de tweede als "til assistentie".

Groeten, Peter.


basseman

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 678
Reactie #4 Gepost op: 3 januari 2007, 23:26:05
Ongetwijfeld, maar de eerste melding is opgemaakt als "afhijzen" en de tweede als "til assistentie".

Groeten, Peter.

Afhijssen is naar mijn idee uit een pand halen terwijl til assistentie, o.a. mogelijk met hulp middelen zoals ladder of hoogwerker, meer omvat en dus ook terug brengen in woning kan betekenen. :)
'T is elke keer weer brandweer...


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #5 Gepost op: 3 januari 2007, 23:28:16
Afhijssen is naar mijn idee uit een pand halen terwijl til assistentie, o.a. mogelijk met hulp middelen zoals ladder of hoogwerker, meer omvat en dus ook terug brengen in woning kan betekenen. :)

Ik geloof dat wij (en Bart S) hetzelfde bedoelen :)

Groeten, Peter.


Robin Hundman

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 3 januari 2007, 23:59:44
Ik ben tegen het speculeren aan de hand van een enkel P2000 bericht, maar ik ben er bijna zeker van dat.....:
Om 13:20 eruit gehaald met de hoogwerker, en vervolgens om 16:01 weer teruggebracht. Om 16:01 een andere ambu bemanning en andere aanpak (tillen i.p.v. de hoogwerker...)

Waarom zouden ze dan om 16:01 meteen een ladder meesturen?


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #7 Gepost op: 4 januari 2007, 00:50:24
Waarom zouden ze dan om 16:01 meteen een ladder meesturen?

Misschien omdat de persoon in kwestie weer via dezelfde (omgekeerde) weg in het huis geplaatst diende te worden? Wat Bart al zei, het is en blijft speculeren zolang niemand exact weet wat daar heeft plaatsgevonden. Maar je kunt je voorstellen dat een bijzonder zwaar persoon gemakkelijker via een hoogwerker/ladder in huis geplaatst kan worden dan door hem/haar te tillen. De AC Amsterdam kennende piepen ze niet voor niets "tilsasstentie" ipv "afhijzen". Iemand in omgekeerde volgorde weer terug in huis plaatsen heet geen afhijzen en dit zal te weinig voorkomen om er een aparte meldingsclassificatie voor aan te maken, dus zal "tilasstentie" wellicht het dichtst in de buurt komen. Een andere centralist had misschien wel "afhijzen" aangemaakt, aangezien het principe hetzelfde blijft...

Groeten, Peter.


Robin Hundman

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 4 januari 2007, 10:20:12
Misschien omdat de persoon in kwestie weer via dezelfde (omgekeerde) weg in het huis geplaatst diende te worden? Wat Bart al zei, het is en blijft speculeren zolang niemand exact weet wat daar heeft plaatsgevonden. Maar je kunt je voorstellen dat een bijzonder zwaar persoon gemakkelijker via een hoogwerker/ladder in huis geplaatst kan worden dan door hem/haar te tillen. De AC Amsterdam kennende piepen ze niet voor niets "tilsasstentie" ipv "afhijzen". Iemand in omgekeerde volgorde weer terug in huis plaatsen heet geen afhijzen en dit zal te weinig voorkomen om er een aparte meldingsclassificatie voor aan te maken, dus zal "tilasstentie" wellicht het dichtst in de buurt komen. Een andere centralist had misschien wel "afhijzen" aangemaakt, aangezien het principe hetzelfde blijft...

Groeten, Peter.


Klopt, ik meende laatst eens ophijsen/inhijsen patient te zien, verschilt dus waarschijnlijk per centralist  ;).


Pyro_loe

  • Oranje Kolom
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 968
  • OvD-Bevolkingszorg
Reactie #9 Gepost op: 4 januari 2007, 12:20:53
Zou mooi zijn als wij dan ook eens een betaling ervoor ontvangen, net zoals de ambu voor hun ritje een rekening stuurt.
M.i. is dit "misbruik" van de brandweer voor een arbo-probleem van de ambulanciers.

cu,
loe
Safety is the state of being "safe", the condition of being protected against physical, social, spiritual, financial, political, emotional, occupation