Motoragent levensgevaarlijk gewond bij aanrijding A15 Botlektunnel - Rotterdam 01-10-2015

Auteur Topic: Motoragent levensgevaarlijk gewond bij aanrijding A15 Botlektunnel - Rotterdam 01-10-2015  (gelezen 35612 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
De beelden van de dash cam waren kennelijk niet voor discussie en verschillende interpretatie vatbaar.


Fletwed

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 995
Citaat van: Thor link=msg=1377066 date=1443982807
De beelden van de dash cam waren kennelijk niet voor discussie en verschillende interpretatie vatbaar.

Dat zijn aannames, je weet niet of & en zo ja, hoe ze gebruikt worden.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255

Citaat van: JarnoF link=msg=1376369 date=1443720108
http://nos.nl/artikel/2060700-vrachtwagenchauffeur-rijdt-met-opzet-motoragent-aan.html
Een voorbeeld luke, er zijn er meer. In het artikel word het woordje mogelijk wel gebruikt, maar de titel laat niets te wensen over.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Citaat van: Red link=msg=1377096 date=1443990197
Een voorbeeld luke, er zijn er meer. In het artikel word het woordje mogelijk wel gebruikt, maar de titel laat niets te wensen over.

Het staat overigens wel tussen '' tekens. Wat aangeeft dat het een citaat zou zijn van iemand. In het artikel wordt dat verder niet vermeld. Inderdaad houdt de titel wat aan duidelijkheid over.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Citaat van: Fletwed link=msg=1377092 date=1443989244
Dat zijn aannames, je weet niet of & en zo ja, hoe ze gebruikt worden.
Volgens de pers zijn ze bekeken door het O.M. en het team welke het onderzoek doet, en ondermeer op basis van deze beelden is de chauffeur in vrijheid gesteld.
Als deze berichtgeving klopt zijn de beelden bekeken om de schuldvraag  te bekijken en is ondermeer op basis van deze beelden aanklacht poging tot doodslag vervallen, hoe duidelijk wil je het hebben ?


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Het OM zegt zelf dat het de conclusie getrokken is op basis van dashcam beelden EN getuigenverklaringen. Dat wil dus niet zeggen dat de beelden de doorslag geven zoals beweerd.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Het staat overigens wel tussen '' tekens. Wat aangeeft dat het een citaat zou zijn van iemand. In het artikel wordt dat verder niet vermeld.

Goh hoe zou dat nou komen... niemand leest die haakjes. Duh...
Het is een trucje dat wel vaker gebruikt wordt in de journalistiek.
De titel wordt zo geformuleerd dat het extra smeuig wordt. De titel moet namelijk een uitnodiging zijn om mensen te trekken, om het artikel te gaan lezen. Heftige verhalen verkopen namelijk veel beter. Helemaal over de politie. (veelal ook de negatieve berichten, juist veel minder de positieve. want ook dat verkoopt beter)

En niet alleen NOS deed dit. Nee ook het AD, Telegraaf, RTL enz...

Ga dus niet wijzen naar de politie(woordvoering) maar gewoon keihard naar de journalistiek.
Zij verzinnen, formuleren en plaatsen die titel en niemand anders.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
We kunnen vallen over leestekens of hoe het bericht gelezen moet worden maar ik lees in het geplaatste artikel niet dat het onderzoek is afgerond.  De chauffeur is in vrijheid gesteld en het onderzoek is nog niet afgerond.  Misschien wil het OM zijn kruit niet verschieten.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Citaat van: CopVR3 link=msg=1377103 date=1443991547
Goh hoe zou dat nou komen... niemand leest die haakjes. Duh...
Het is een trucje dat wel vaker gebruikt wordt in de journalistiek.
De titel wordt zo geformuleerd dat het extra smeuig wordt. De titel moet namelijk een uitnodiging zijn om mensen te trekken, om het artikel te gaan lezen. Heftige verhalen verkopen namelijk veel beter. Helemaal over de politie. (veelal ook de negatieve berichten, juist veel minder de positieve. want ook dat verkoopt beter)

En niet alleen NOS deed dit. Nee ook het AD, Telegraaf, RTL enz...

Ga dus niet wijzen naar de politie(woordvoering) maar gewoon keihard naar de journalistiek.
Zij verzinnen, formuleren en plaatsen die titel en niemand anders.


Ik wijs ook niet naar de voorlichters toe hoor. Ik wijs meer naar het volk wat ook vaak geneigd is om zaken extra smeuiig te maken of geruchten voor waarheid aan te nemen. Dat is tegenwoordig goed te zien via twitter. De media heeft nergens vermeld dat de betreffende motorrijder is overleden. Wel heeft iemand zoiets op twitter gezet. Zoek maar eens na hoeveel mensen dat al geretweet hebben of hetzelfde hebben getweet zonder dat de media er tussen kwam.  :)

Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat de media altijd alles goed formuleert. Maar bij dit incident zag ik nergens een bevestiging staan of het gerucht als feit opgeschreven gezien.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Berger

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 413
Citaat van: Thor link=msg=1377066 date=1443982807
De beelden van de dash cam waren kennelijk niet voor discussie en verschillende interpretatie vatbaar.

Misschien dus heel veel geluk voor de vrachtwagenchauffeur dat die beelden er zijn.