MMT als first responder

Auteur Topic: MMT als first responder  (gelezen 18247 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

-Volvo-34-

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,199
Gepost op: 3 oktober 2015, 22:24:01
Hallo,

Vanavond even over 6'en werd de 13-901 gealarmeerd voor een melding in Amsterdam Noord. Opvallend was dat er verder geen andere ambu's gealarmeerd waren. Waarschijnlijk ook niet via de porto, want wij waren snel terplaatse, en nergens was een ambulance te bekennen. Wel was het MMT terplaatse gekomen, vermoedelijk onder A1. Deze heeft er wel ruime tijd gestaan, en ook het complete team was binnen. Ook waren álle materialen meegenomen uit de auto. Nu vraag ik mij af, kan het zijn dat het MMT team, als rapid-responder is ingezet? Want volgens mij opereert het MMT niet in hun eentje toch?

Verder zou het ook niet logisch zijn geweest dat hun in de buurt waren, en er was ook geen enkele andere hv-dienst terplaatse..


Als een van jullie dit kan verklaren, graag!


Hulpdiensten fotograaf - First AED Responder - Vrijwilliger stichting '6 minuten Waterland'.


Wouter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,540
Reactie #1 Gepost op: 4 oktober 2015, 14:46:44
Aantal jaar geleden is het MMT Amsterdam in Almere geweest voor een 'simpele' reanimatie omdat er geen ambulances beschikbaar waren. Hierbij waren ze ook als enigste in 1e instantie.

Dat is meteen ook de enigste keer dat ik er van gehoord heb.


Surveillanceteam

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 4 oktober 2015, 16:12:43
Citaat van: Wouter link=msg=1377016 date=1443962804
Aantal jaar geleden is het MMT Amsterdam in Almere geweest voor een 'simpele' reanimatie omdat er geen ambulances beschikbaar waren. Hierbij waren ze ook als enigste in 1e instantie.

Dat is meteen ook de enigste keer dat ik er van gehoord heb.

Ten tijde van deze inzet waren er gewone ambulances van regio 13 beschikbaar, want de B-ritten gingen gewoon door. Er was ook geen politie ter plaatse gekomen. (was er bij) Deze melding zal niet heel ernstig geweest zijn, want er is dus niemand afgevoerd.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #3 Gepost op: 4 oktober 2015, 18:03:27
Misschien de hulp van een arts bij bijvoorbeeld een bevalling?


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #4 Gepost op: 4 oktober 2015, 18:06:31
Citaat van: Bert65 link=msg=1377036 date=1443974607
Misschien de hulp van een arts bij bijvoorbeeld een bevalling?
Dan sturen ze ook echt een busje of 2 mee hoor.

misschien dat er een aol is over een medische handeling die buiten lpa8 valt en waarvoor is afgesproken dat het mmt dat wel kan doen, en waarvoor dan niet vervoerd hoeft te worden.. #speculatiemodus
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #5 Gepost op: 4 oktober 2015, 18:23:02
Citaat van: jvo link=msg=1377037 date=1443974791
Dan sturen ze ook echt een busje of 2 mee hoor.

misschien dat er een aol is over een medische handeling die buiten lpa8 valt en waarvoor is afgesproken dat het mmt dat wel kan doen, en waarvoor dan niet vervoerd hoeft te worden.. #speculatiemodus

Citaat
A1 13901 Rit 108322 Amsterdam Handmolen 28

Ik kan niet zo goed bedenken hoe een melding mogelijk levensbedreigend kan zijn en er geen ambulancevoertuig ter plaatse hoeft te gaan (om te vervoeren).


CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Reactie #6 Gepost op: 4 oktober 2015, 18:23:46
Ze gingen op de koffie bij de moeder van de piloot, zij was namelijk jarig >:D
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon


CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Reactie #7 Gepost op: 4 oktober 2015, 18:25:10
Citaat van: Oma link=msg=1377043 date=1443975782
Ik kan niet zo goed bedenken hoe een melding mogelijk levensbedreigend kan zijn en er geen ambulancevoertuig ter plaatse hoeft te gaan (om te vervoeren).

Dat kan ook niet, het zal voor ons een mysterie blijven. Daarom mijn geheel zinloos bijdrage hierboven.
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #8 Gepost op: 4 oktober 2015, 18:40:38
Citaat van: CM link=msg=1377046 date=1443975910
Dat kan ook niet, het zal voor ons een mysterie blijven. Daarom mijn geheel zinloos bijdrage hierboven.

Ik zat aan acute gastro-enteritis te denken tijdens bestuderen van de foto aangezien Boels ook een schijthuisje voor de MMT-wagen heeft gezet.


Red Cross Medic

  • Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,176
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #9 Gepost op: 4 oktober 2015, 21:40:22
Citaat van: Oma link=msg=1377048 date=1443976838
Ik zat aan acute gastro-enteritis te denken tijdens bestuderen van de foto aangezien Boels ook een schijthuisje voor de MMT-wagen heeft gezet.
 0098
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge