Antecedenten vrijwillige BOA

Auteur Topic: Antecedenten vrijwillige BOA  (gelezen 5443 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Tdpri

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
Gepost op: 4 oktober 2015, 18:21:11
Mogelijk ga ik een boa opleiding die naast mijn reguliere baan. Men kijkt bij een boa functie vwb verleden 10 jaar terug.

Stel nu dat er 9 jaar en 10 maanden geleden een schikking is getroffen met justitie en dat voor en na die periode er geen enkele aantekening in wat voor systeem
dan ook voorkomt, wat zijn dan de kansen?




KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #1 Gepost op: 4 oktober 2015, 18:34:56
Wanneer ben je klaar met deze opleiding/cursus?
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


SpaX

  • Handhaver Openbare Ruimte (Domein 1), DHW controleur, Student IV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 196
Reactie #2 Gepost op: 4 oktober 2015, 18:41:38
Dit ligt aan het feit wat er gepleegd is. Sommige feiten word langer voor terug gekeken. Leeftijd die je toen had telt ook mee.
Al mijn berichten zijn op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn (vroegere) werkg


Tdpri

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
Reactie #3 Gepost op: 4 oktober 2015, 19:21:26
Ik schat in medio april 2016 klaar.


Rutger1

  • Integrale Handhaving
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 150
Reactie #4 Gepost op: 4 oktober 2015, 20:10:27
Dat kan niemand hier met zekerheid zeggen. Ligt aan veel factoren, zoals leeftijd, hoeveel jaar geleden, welk feit gepleegd is enz

Ook verschilt het met het soort onderzoek dat je krijgt. En VOG aanvraag wordt anders getoetst dan bijvoorbeeld een VGB aanvraag of een antecedenten onderzoek.
- Werkzaam als Integraal Handhaver (BOA domein I) - Voormalig horecaportier en HTV-P student  Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel


ralphc

  • Aspirant Hoofdagent, eenheid Limburg
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 104
Reactie #5 Gepost op: 4 oktober 2015, 21:06:12
Ik zou dan even 2 maanden en 1 dag wachten.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #6 Gepost op: 4 oktober 2015, 21:21:18
Het is met een schikking afgedaan, dus geen probleem. Voor VOG of VGB, geen bezwaar.


SpaX

  • Handhaver Openbare Ruimte (Domein 1), DHW controleur, Student IV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 196
Reactie #7 Gepost op: 4 oktober 2015, 21:35:19
Niet waar Dinges. Als je als boa bevoegd bent voor de WVW en je hebt een schikking gehad voor rijden met alcohol op dan kan dat zeker wel van invloed zijn op je VOG e.d.
Al mijn berichten zijn op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn (vroegere) werkg


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #8 Gepost op: 4 oktober 2015, 21:56:27
Wedden? :)


Tdpri

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
Reactie #9 Gepost op: 4 oktober 2015, 22:01:27
2 maand en 1 dag wachten is idd het beste idee maar ik weet niet of dat mogelijk is. Ik vroeg het omdat het voor mij als "hobby" erbij is (ik heb nl al een goede baan elders die ik nooit zou verruilen voor die vsn boa). Echter, het is voor mij even de afweging of het de inspanning waard is om hiermee verder te gaan en of de grens nu echt zo dicht (zwart wit) bij 10 jaar ligt of dat 9 jaar en 10 maanden ook als hetzelfde wordt gezien. Voor iemand uit het bedrijfsleven een nuance verschil maar ik kan me voorstellen dat het in de overheidswereld anders ligt.