Onrust na besluit staatssecretaris - Oranje 06-10-2015

Auteur Topic: Onrust na besluit staatssecretaris - Oranje 06-10-2015  (gelezen 7717 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #30 Gepost op: 7 oktober 2015, 20:00:11
Volgens mij zegt niemand dat er niet geprotesteerd mag worden, blokkeren valt ook niemand over. Maar bedreigen en belagen (=geweld gebruiken tegen iemand) dat gaat te ver. En als dan de vluchtweg geblokkeerd wordt, dan zal die vrij gemaakt moeten worden om bij de dreiging weg te komen.

We zien nu steeds die dame die er een enorm spektakelstuk van maakt, maar daarvoor was ook al het een en ander gebeurt richting de SC.


StevenQ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
Reactie #31 Gepost op: 7 oktober 2015, 20:13:18
Citaat van: TDMdR link=msg=1377594 date=1444240811

We zien nu steeds die dame die er een enorm spektakelstuk van maakt, maar daarvoor was ook al het een en ander gebeurt richting de SC.

inderdaad, ik heb haar zelfs horen zeggen dat de auto van de staatssecretaris vluchtmisdrijf gepleegd zou hebben.

de auto raakt haar niet, dus ook dat is overdreven.

de enige reden dat ze gewond is is door haar eigen acties.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #32 Gepost op: 7 oktober 2015, 20:20:37
Citaat van: StevenQ link=msg=1377597 date=1444241598
inderdaad, ik heb haar zelfs horen zeggen dat de auto van de staatssecretaris vluchtmisdrijf gepleegd zou hebben.

de auto raakt haar niet, dus ook dat is overdreven.

de enige reden dat ze gewond is is door haar eigen acties.

Ik zie ook geen geweld, als ik het goed zie legt de agent eerst zijn linker hand rustig tegen haar arm. Daarna pakt hij haar aan de kleding, het is een agent die in een gespannen situatie moet zorgen dat een staatssecretaris veilig weg kan komen en geen wijkverpleegkundige of bejaardenverzorger die weet dat kwetsbare ouderen op dat tijdstip al in bed horen te liggen en ze in donker met regen niet altijd even goed kunnen zien, door rumoer niet altijd even goed horen en je ze dan niet achteruit moet laten lopen omdat ze dan door de hoeven zakken en de botten breken.


DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Reactie #33 Gepost op: 7 oktober 2015, 20:46:52
Citaat van: Oma link=msg=1377601 date=1444242037
Ik zie ook geen geweld, als ik het goed zie legt de agent eerst zijn linker hand rustig tegen haar arm. Daarna pakt hij haar aan de kleding, het is een agent die in een gespannen situatie moet zorgen dat een staatssecretaris veilig weg kan komen en geen wijkverpleegkundige of bejaardenverzorger die weet dat kwetsbare ouderen op dat tijdstip al in bed horen te liggen en ze in donker met regen niet altijd even goed kunnen zien, door rumoer niet altijd even goed horen en je ze dan niet achteruit moet laten lopen omdat ze dan door de hoeven zakken en de botten breken.
Beste reactie van de dag  O0 .
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


guest15549

  • Gast
Reactie #34 Gepost op: 8 oktober 2015, 01:16:22
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1377571 date=1444234354
Hoorde bij NOSop3 op de radio dat mevr. een gebroken arm, elleboog uit de kom en iets gescheurd had (weet niet meer wat) had opgelopen nadat ze was weggetrokken door die agent. Dit zou door de schoonzoon van mevrouw verklaard zijn aan de pers.

 Nu heb ik meerdere malen het filmpje bekeken, maar zie haar niet op zo'n manier vallen dat ze zo'n letsel zou kunnen oplopen. Voor de liefhebber : http://www.dumpert.nl/mediabase/6687043/a3cc81f0/oranje_komt_in_verzet.html

Op 0:05 zie je dat de agent haar arm achter haar lichaam houdt terwijl hij haar naar achteren trekt. Zo te zien probeert de vrouw te blijven staan maar valt alsnog omdat de agent sterker is dan zij.

Op 0:07 valt zij óf op haar arm, of de agent heeft haar arm nog vast terwijl ze er als het ware door heen valt.


Jeroen1982

  • Medewerker GGP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 187
Reactie #35 Gepost op: 8 oktober 2015, 05:56:39
Ik lees bij geen enkele reactie dat er iemand direct bij betrokken is geweest al dan niet uit hoofde van functie maar toch vliegen de conclusies her en der over het board, beste stuurlui staan aan wal toch?


Fireball

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,747
Reactie #36 Gepost op: 8 oktober 2015, 07:44:38
Citaat van: Jeroen1982 link=msg=1377678 date=1444276599
Ik lees bij geen enkele reactie dat er iemand direct bij betrokken is geweest al dan niet uit hoofde van functie maar toch vliegen de conclusies her en der over het board, beste stuurlui staan aan wal toch?

dit is volgens mij een discussieforum, toch? Op basis van de beschikbare informatie, kunnen we met elkaar een beeld vormen en overwegingen delen. Bij de meeste incidenten die hier geplaatst worden zal niemand aanwezig zijn geweest.....


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #37 Gepost op: 8 oktober 2015, 07:54:57
'Wij zijn niet tegen azielzoekers'
"Wij zijn niet tegen asielzoekers. Ik heb nog nooit problemen met ze gehad'', zegt een inwoner van het Drentse dorpje Oranje. "Maar ik kan me wel voorstellen dat mensen boos worden, omdat er heel gemakkelijk een streep wordt gezet door afspraken die zijn gemaakt.''
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Azijnzeikerd

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 327
Reactie #38 Gepost op: 8 oktober 2015, 09:05:44
Citaat van: TDMdR link=msg=1377557 date=1444231728
Dan mag deze vrouw blij zijn dat hij niet onder bewaking van de DBB valt...

O ja? Hebben die dan speciale bevoegdheden? Zoals een License to Kill  098uo ? Of hebben ze zich ook maar te houden aan alle normale regels, procedures, afspraken en wetten?


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Geen strafrechtelijke vervolging in zaak Oranje
26 februari 2016 - Arrondissementsparket Noord-Nederland

Het Openbaar Ministerie stelt geen strafvervolging in tegen een politieambtenaar van de politie Noord-Nederland wegens een incident in Oranje op 6 oktober 2015. Tegen de politieambtenaar was een aangifte van mishandeling en/ of zwaar lichamelijk letsel door schuld, gedaan.

Oranje 6 oktober 2015

Na afloop van een bijeenkomst in Oranje (gemeente Midden-Drenthe) waarbij de staatssecretaris van Veiligheid en Justitie aanwezig was, ontstond een hectische situatie in en nabij het buurthuis. Er werd toen uit veiligheidsoverwegingen besloten om de staatssecretaris en zijn gevolg zo snel mogelijk te laten vertrekken. Voor de aanwezige politie had de veiligheid van personen en het voorkomen van verstoring van de openbare orde de hoogste prioriteit.

Vervolgens ontstond er een situatie waarbij de aangeefster in deze zaak voor de auto van de staatssecretaris ging staan om te beletten dat deze verder zou rijden. De aanwezige politieambtenaar besloot op dat moment om aangeefster voor de auto te verwijderen. Hierbij raakte de aangeefster ten val en ontstond er letsel.

De officier van justitie is op basis van het dossier, dat bestaat uit getuigenverklaringen, het verhoor van de betrokken politieambtenaren, foto’s, situatieschetsen en beschikbaar filmmateriaal, tot de conclusie gekomen dat aan de aangifte geen strafrechtelijk vervolg wordt gegeven. De officier is van mening dat de politieambtenaar rechtmatig en passend in deze situatie heeft gehandeld. Het gebruikte geweld tegen de aangeefster (het wegtrekken voor de auto) valt binnen de regels met betrekking tot geweldsgebruik door de politie. Het handelen van de politieambtenaar was gericht ter voorkoming van escalatie en ten behoeve van een veilige aftocht van de staatssecretaris. Zowel de politieambtenaar als de officier van justitie betreuren het letsel dat mevrouw heeft opgelopen. Het was niet de intentie van de politieambtenaar het letsel te veroorzaken.

De aangeefster is een persoonlijk gesprek met de officier van justitie geïnformeerd over de afdoening in deze zaak.