Inzet OvdG bij alarmering MMT

Auteur Topic: Inzet OvdG bij alarmering MMT  (gelezen 8187 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #20 Gepost op: 7 oktober 2015, 22:02:01
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1377614 date=1444244588
Oma, zo te merken is het goed dat je niet in dit land woont. Want over het algemeen lees ik in vrijwel al je reacties dat wij hier in ons land alles behalve op orde hebben. Maar goed dat in jouw land wel alles tot in de puntjes geregeld is en er honderden ambulances en hulpdiensten beschikbaar zijn die de hele dag zitten te wachten op dat ene grote incident. Je vergelijkt alles maar dan ook alles met hoe het bij jou geregeld is. Ik zie de meerwaarde hier niet van in. Ik kan ons land ook niet gaan vergelijken met de VS of Oekraïne of Indonesië. In elk land regelen ze het anders, dus ook in jouw land. En dat is dus niet te vergelijken.

persoonlijk getinte kwallificaties over forumlid verwijderd

Ik weet niet of je het beseft maar Nederland is ook mijn land, dus ons land. Ik weet haast wel zeker dat ik meer belasting heb mogen betalen aan Nederland dan jij ooit in je leven zal hoeven te doen. Ik vind dat men dat geld goed moet besteden door te zorgen voor goede politie-, brandweer en ambulancezorg en wat mij betreft kunnen al die managers, coaches en vetbetaalde externe adviseurs binnen de Nederlandse hulpverleningsdiensten liever vandaag dan morgen de bijstand in omdat het een stuk goedkoper is voor de belastingbetaler is.

Jij mag mijn geklaag op dit forum zat zijn maar omgekeerd heb ik net zoveel moeite met al die hulpverleners en liefhebbers van hulpdiensten die hier in het ene topic klagen over het slechte loon van politie- en ambulancepersoneel, die het schandalig vinden dat een veiligheidsregio weer een zootje brandweerwagens op eBay zet, vinden dat er alles moet blijven zoals het is, dus ook oneigenlijke taken uitvoeren en als klap op de vuurpijl ook nog op de barricade klimmen om duidelijk te maken dat het normaal dat je in een klein landje 25 RAV's hebt met managers, adviseurs, coordinatoren, multidisciplinaire taskforces en weet ik veel wat voor onzin terwijl het prima zonder kan. Deze managerscultuur zie je ook binnen de politie en brandweer. Ik vind die vierde Nederlandse hulpdienst met groene autootjes een trap in de geslachtsdelen van iedere politieman, ambulancebroeder met een rotloontje en uiteraard een steek in de rug van de vrijwillige brandweermensen die ontslag kregen omdat ze te duur waren.

Ik heb nooit geschreven dat wij de hele dag zitten te wachten op dat grote incident, we zijn een ambulancedienst die gebonden is aan wetgeving. Ik verkeer in een andere positie vergeleken met mijn Nederlandse equivalenten omdat er hier bij de overheid en het volk een afrekencultuur is. Als wij niet presteren vliegen de hoogste mensen er als eerste uit en zoekt met competente mensen die wel presteren. In Nederland gaat het meestal net omgekeerd en knoopt men een ambulancebroeder of een politieman aan de hoogste boom en de bazen blijven zitten omdat zij verantwoordelijkheden altijd delen waardoor het er op neerkomt dat er niemand echt verantwoordelijk is voor falen.


CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Reactie #21 Gepost op: 7 oktober 2015, 22:05:49
Citaat van: Oma link=msg=1377632 date=1444248121
Ik weet niet of je het beseft maar Nederland is ook mijn land, dus ons land. Ik weet haast wel zeker dat ik meer belasting heb mogen betalen aan Nederland dan jij ooit in je leven zal hoeven te doen. Ik vind dat men dat geld goed moet besteden door te zorgen voor goede politie-, brandweer en ambulancezorg en wat mij betreft kunnen al die managers, coaches en vetbetaalde externe adviseurs binnen de Nederlandse hulpverleningsdiensten liever vandaag dan morgen de bijstand in omdat het een stuk goedkoper is voor de belastingbetaler is.

Jij mag mijn geklaag op dit forum zat zijn maar omgekeerd heb ik net zoveel moeite met al die hulpverleners en liefhebbers van hulpdiensten die hier in het ene topic klagen over het slechte loon van politie- en ambulancepersoneel, die het schandalig vinden dat een veiligheidsregio weer een zootje brandweerwagens op eBay zet, vinden dat er alles moet blijven zoals het is, dus ook oneigenlijke taken uitvoeren en als klap op de vuurpijl ook nog op de barricade klimmen om duidelijk te maken dat het normaal dat je in een klein landje 25 RAV's hebt met managers, adviseurs, coordinatoren, multidisciplinaire taskforces en weet ik veel wat voor onzin terwijl het prima zonder kan.

Ik heb nooit geschreven dat wij de hele dag zitten te wachten op dat grote incident, we zijn een ambulancedienst die gebonden is aan wetgeving. Ik verkeer in een andere positie vergeleken met mijn Nederlandse equivalenten omdat er hier bij de overheid en het volk een afrekencultuur is. Als wij niet presteren vliegen de hoogste mensen er als eerste uit en zoekt met competente mensen die wel presteren. In Nederland gaat het meestal net omgekeerd en knoopt men een ambulancebroeder of een politieman aan de hoogste boom en de bazen blijven zitten omdat zij verantwoordelijkheden altijd delen waardoor het er op neerkomt dat er niemand echt verantwoordelijk is voor falen.

+10  O0
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon


helm

  • Gast
Reactie #22 Gepost op: 7 oktober 2015, 22:08:41
Citaat van: Oma link=msg=1377632 date=1444248121
Ik weet niet of je het beseft maar Nederland is ook mijn land, dus ons land. Ik weet haast wel zeker dat ik meer belasting heb mogen betalen aan Nederland dan jij ooit in je leven zal hoeven te doen. Ik vind dat men dat geld goed moet besteden door te zorgen voor goede politie-, brandweer en ambulancezorg en wat mij betreft kunnen al die managers, coaches en vetbetaalde externe adviseurs binnen de Nederlandse hulpverleningsdiensten liever vandaag dan morgen de bijstand in omdat het een stuk goedkoper is voor de belastingbetaler is.

Jij mag mijn geklaag op dit forum zat zijn maar omgekeerd heb ik net zoveel moeite met al die hulpverleners en liefhebbers van hulpdiensten die hier in het ene topic klagen over het slechte loon van politie- en ambulancepersoneel, die het schandalig vinden dat een veiligheidsregio weer een zootje brandweerwagens op eBay zet, vinden dat er alles moet blijven zoals het is, dus ook oneigenlijke taken uitvoeren en als klap op de vuurpijl ook nog op de barricade klimmen om duidelijk te maken dat het normaal dat je in een klein landje 25 RAV's hebt met managers, adviseurs, coordinatoren, multidisciplinaire taskforces en weet ik veel wat voor onzin terwijl het prima zonder kan.

Ik heb nooit geschreven dat wij de hele dag zitten te wachten op dat grote incident, we zijn een ambulancedienst die gebonden is aan wetgeving. Ik verkeer in een andere positie vergeleken met mijn Nederlandse equivalenten omdat er hier bij de overheid en het volk een afrekencultuur is. Als wij niet presteren vliegen de hoogste mensen er als eerste uit en zoekt met competente mensen die wel presteren. In Nederland gaat het meestal net omgekeerd en knoopt men een ambulancebroeder of een politieman aan de hoogste boom en de bazen blijven zitten omdat zij verantwoordelijkheden altijd delen waardoor het er op neerkomt dat er niemand echt verantwoordelijk is voor falen.

Hear hear! (Waar is de like knop als je hem nodig hebt)


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #23 Gepost op: 7 oktober 2015, 22:10:28
Citaat van: René van der Helm link=msg=1377635 date=1444248521
Hear hear! (Waar is de like knop als je hem nodig hebt)

Druk hier: like O0 O0
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Reactie #24 Gepost op: 7 oktober 2015, 22:11:04
Citaat van: René van der Helm link=msg=1377635 date=1444248521
Hear hear! (Waar is de like knop als je hem nodig hebt)

Dan doen we maar +10
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon