WVD voertuig

Auteur Topic: WVD voertuig  (gelezen 21822 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Firefly

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 590
  • Risicobewustzijn is een kwaliteit!
Gepost op: 5 september 2005, 18:07:25
Collega's,

Ik heb een vraag over de het gebruik en de inrichting van een WVD-voertuig. Duswel een voertuig bestemd voor een meetploeg.

Ten eerste wat voor voertuig wordt er bij jullie korps voor gebruikt. Is het voertuig alleen bestemd voor die specifieke taak?  En is deze dan ook speciaal daarvoor ingericht?

Een specifieke vraag daarbij is, hoe er wordt omgegaan met de ademluchtmaterialen. Hoe wordt dit vervoerd, is er bijvoorbeeld een speciale voorziening voor gemaakt?
(foto's erbij zijn natuurlijk welkom ;))

Bij voorbaat dank voor jullie reacties,
Roland


Brandwacht 1e klas + WVD


Ricardo B

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 723
    • Regio15 - Brandweer & ambulancediensten uit de regio Haaglanden
Reactie #1 Gepost op: 5 september 2005, 18:53:48
Leidschendam-voorburg voert deze taken gewoon uit met een dienstbus die hier niet speciaal voor is ingericht.

Gr. Ricardo
HBO-Verpleegkundige Manschap A + bediener hoogwerker kazerne loosduinen


ajax

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 5 september 2005, 20:29:16
Leidschendam-voorburg voert deze taken gewoon uit met een dienstbus die hier niet speciaal voor is ingericht.

Gr. Ricardo

Hier net zo in Gooi en Vechtstreek


Hotdog

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 276
Reactie #3 Gepost op: 5 september 2005, 22:19:11
Hier wordt er gemeten met de TS. Alleen de chauffeur en bevelvoerder gaan dan mee. Uiteraard moet wel de gasmeetkoffer van DCMR worden meegenomen.


unimarc

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 6 september 2005, 13:06:48
Wij gebruiken ook de TS
en aan boord is een regio meetkoffertje aanwezig

en dan heb je alles bij je: ademlucht, chemiepakken etc.

marc


Firefly

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 590
  • Risicobewustzijn is een kwaliteit!
Reactie #5 Gepost op: 6 september 2005, 18:07:12
Wij gebruiken ook de TS
en aan boord is een regio meetkoffertje aanwezig

en dan heb je alles bij je: ademlucht, chemiepakken etc.

marc
Chemiepakken zijn in principe overbodig voor een WVD-meetploeg omdat men niet in het brongebied gaat meten.

Oké, bij jullie is er dus voor gekozen met een TS te gaan naar een meetopdracht. Geeft dat niet problemen voor chauffeurs? ??? En daarnaast lijkt mij, dat je veel beter bentte manouvreren en sneller in een klein voertuig. :-\. Daarbij geldt ook dat een TS uit de sterkte gehaald moet worden en dat dit  problemen kan geven met andere uitrukken. ;)

In ieder geval bedankt voor de reacties tot nu toe. Hoe is het bij andere korpsen geregeld? Ik geloof dat een regio (ik meen Zeeland) allemaal nieuwe voertuigen heeft aangeschaft voor de WVD-ploegen. Hoe is de inrichting hiervan?
Brandwacht 1e klas + WVD


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #6 Gepost op: 6 september 2005, 22:42:04
Leidschendam-voorburg voert deze taken gewoon uit met een dienstbus die hier niet speciaal voor is ingericht.

Gr. Ricardo

hier komt de commando voertuig mercedes benz vito van amsterdam, die heeft dan ook een koffer bij zich!

GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


unimarc

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 7 september 2005, 00:10:28
Chemiepakken zijn in principe overbodig voor een WVD-meetploeg omdat men niet in het brongebied gaat meten.

Oké, bij jullie is er dus voor gekozen met een TS te gaan naar een meetopdracht. Geeft dat niet problemen voor chauffeurs? ??? En daarnaast lijkt mij, dat je veel beter bentte manouvreren en sneller in een klein voertuig. :-\. Daarbij geldt ook dat een TS uit de sterkte gehaald moet worden en dat dit problemen kan geven met andere uitrukken. ;)


Chauffeurs? problemen met wat? verklaar je nader

Manouvreren? een ts is geen crashtender van 12 meter

En bij een ra meting is een chemiepak best handig
(gebeurt gelukkig niet zo vaak)


McFozzy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 174
  • OBM + AHBM-Preventie
Reactie #8 Gepost op: 7 september 2005, 13:16:36
In de regio zuid-oost brabant. Zijn er vorig jaar speciale WVD-voertuigen aangeschaft (Oude zijn net verkocht) Hier zit ademlucht in (in kratten) en de welbekende meetapparaten.


Pyro_loe

  • Oranje Kolom
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 968
  • OvD-Bevolkingszorg
Reactie #9 Gepost op: 7 september 2005, 17:00:54
Sinds wanneer beschermt een chemiepak tegen RA  ???

cu,
Loe

En bij een ra meting is een chemiepak best handig
(gebeurt gelukkig niet zo vaak)
Safety is the state of being "safe", the condition of being protected against physical, social, spiritual, financial, political, emotional, occupation