Oefenen voor de selectietesten voor de politie

Auteur Topic: Oefenen voor de selectietesten voor de politie  (gelezen 15836 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

jaydes1012

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 79
Gepost op: 18 oktober 2015, 21:51:24
Hallo,

Ik heb volgende week maandag mijn testen. IQ, rollenspel, sporttest en gesprek psycholoog.

Nu vroeg ik me af waar jullie de reeksen oefenen. Ik kom nu alleen maar sites tegen waar je moet betalen. Hebben jullie tips?

Ook word ik nu wel zenuwachtig voor de sporttest. Ik ben vrij klein en ben bang dat ik niet snel genoeg over de kast kom.

Ik heb wel de politie-conditie app helemaal goed doorlopen en hou die goed vol. Een half uur hardlopen gaat ook allemaal goed.

Hebben jullie tips hoe ik als kleine vrouw (1.65) het makkelijkst over de kast kom?


Sollicitatie Hoofdagent Oost-Brabant


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #1 Gepost op: 18 oktober 2015, 21:58:35
Als je een half uur kan hardlopen en over voldoende doorzettingsvermogen beschikt is de test zeer goed te doen!

De IQ testen zijn geen IQ testen maar cognitieve testen. Je kan de cijfer- en letterreeksen goed oefenen op oa www.123test.nl. De gratis testen zijn beperkt maar vraag iemand anders om cijferreeksen voor je te maken. Dat heeft mij ook geholpen. Neem er verder je tijd voor en kijk goed! Klik niet te snel door als je het niet denkt te weten omdat je dan weer een niveau zakt.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


jaydes1012

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 79
Reactie #2 Gepost op: 18 oktober 2015, 22:01:47
Dank u wel voor uw reactie. Ik had er ook wel vertrouwen in dat ik het moet kunnen halen, maar de mensen die hem gedaan hebben en het niet hebben gehaald, jagen je dan toch weer schrik aan.

Op 123test.nl heb ik inderdaad de test gedaan, maar daar is zover ik kon zien maar 1 test te maken.
Sollicitatie Hoofdagent Oost-Brabant


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #3 Gepost op: 18 oktober 2015, 22:11:13
Citaat van: jaydes1012 link=msg=1379063 date=1445198507
Dank u wel voor uw reactie. Ik had er ook wel vertrouwen in dat ik het moet kunnen halen, maar de mensen die hem gedaan hebben en het niet hebben gehaald, jagen je dan toch weer schrik aan.

Op 123test.nl heb ik inderdaad de test gedaan, maar daar is zover ik kon zien maar 1 test te maken.
Met Google zul je er een boel vinden, o.a. deze, deze en deze. ;)

Voor wat betreft de kast, wij hebben ongeveer 15 tot 20 minuten uitleg gekregen over de baan en mochten ook oefenen. Elk onderdeel wordt toegelicht én mag je daarna een paar keer proberen zodat je zeker weet dat je het snapt. Daarnaast gaf de instructeur bij ons ook tips hoe elke persoon het beste kan springen, aangezien dat per persoon kan verschillen O0


jaydes1012

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 79
Reactie #4 Gepost op: 18 oktober 2015, 22:13:18
dat stelt me wel heel gerust. Ik kreeg al de tip om te zorgen dat mijn voeten met de lengte kast het eerst op de kast staan. Maar deze tip kreeg ik van iemand die 2 koppen groter is dan ik. Ik denk niet dat ik daar echt iets mee kan doen.

Ook bedankt voor de links ;)
Sollicitatie Hoofdagent Oost-Brabant


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #5 Gepost op: 18 oktober 2015, 22:20:39
Even googelen op letterreeksen en cijferreeksen en die oefenen.

Voorafgaand aan de sporttest even je vraag neerleggen bij de instructeur. Die zal met goede tips komen.
Let wel, de sporttest is een tandje zwaarder dan het hoogste niveau in de Conditie app.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


jaydes1012

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 79
Reactie #6 Gepost op: 18 oktober 2015, 22:32:43
heb je nog tips van een training die ik kan doen die ongeveer gelijk kan staan?
Sollicitatie Hoofdagent Oost-Brabant


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #7 Gepost op: 18 oktober 2015, 22:36:58
Citaat van: jaydes1012 link=msg=1379058 date=1445197884
Hallo,

Ik heb volgende week maandag mijn testen. IQ, rollenspel, sporttest en gesprek psycholoog.


dat wordt wel een lange dag trouwens  ;) dat zijn deel A én B.

Citaat van: jaydes1012 link=msg=1379071 date=1445200363
heb je nog tips van een training die ik kan doen die ongeveer gelijk kan staan?
de conditie app is een mooi oefenmiddel. Daar kom je een eind mee. Komt ook een stukje doorzettingsvermogen bij kijken. De sporttest is namelijk voor iedereen pittig.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


DaphneB

  • Sollicitant politiekundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 65
Reactie #8 Gepost op: 19 oktober 2015, 14:45:35
Geen zorgen over je lengte! Ik ben 1,64 en had ook getraind met de conditie-app. Ik heb alles gegeven en de test prima gehaald. Gaat je lukken!
Sollicitatie Politiekundige Midden-Nederland


IB2989

  • Aspirant Hoofdagent Oost-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 140
Reactie #9 Gepost op: 19 oktober 2015, 14:55:49
Ik ben 1.68 en ook geen problemen ervaren door mijn lengte. Je krijgt ook tips van de sportinstructeur wat de beste manier is om over de kast te gaan. Veel succes! :)
Sollicitatie Hoofdagent Oost-Nederland