Oefenen voor de selectietesten voor de politie

Auteur Topic: Oefenen voor de selectietesten voor de politie  (gelezen 15983 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Keltic

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 39
Reactie #20 Gepost op: 21 oktober 2015, 19:33:06

En even extra je best doen voor de schrijftest. Haal je daar namelijk score B2 dan krijg je vrijstelling voor Taalperfect tijdens de opleiding, schijnt een hoop werk te zijn.

Dat kan ik bevestigen. Heb de Taalperfect-cyclus doorlopen en in Tertiel 6 afgesloten. Kost enorm veel uren om dit af te ronden. Tip is dus: bereid je goed voor en concentreer je goed op de taaltesten, dat kan je vele uren achter de laptop schelen.


Prio1

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
Reactie #21 Gepost op: 21 oktober 2015, 20:56:27
Succes, probeer je in de eerste 2 rondes niet gelijk stuk te lopen maar daarna gassen!
Probeer bij de ballen rechtop te komen, zo haal je de meeste zuurstof binnen.

We horen wel hoe het gegaan is! 8)
Mijn uitspraken kunnen nooit in verband worden gebracht met welke organisatie dan ook.


jaydes1012

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 79
Reactie #22 Gepost op: 21 oktober 2015, 21:18:02
Ik laat het zeker weten en wordt steeds zenuwachtiger. Ik heb het idee dat bijna iedereen de testen al gehad heeft...
Sollicitatie Hoofdagent Oost-Brabant


MikeH

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 56
Reactie #23 Gepost op: 22 oktober 2015, 12:37:14
Citaat van: ralphc link=msg=1379432 date=1445398395
En even extra je best doen voor de schrijftest. Haal je daar namelijk score B2 dan krijg je vrijstelling voor Taalperfect tijdens de opleiding, schijnt een hoop werk te zijn.

Dat is wel lekker. Betekend dat vrije uurtjes voor als je het gehaald hebt? ;)

Mijn tip voor sporttest: Loop het snot voor je ogen O0 Het is maar een paar minuten vlammen. Ik ben 30 en zat ruim 30 seconden onder de benodigde tijd, dus aan je leeftijd kan het niet liggen.
Dagen ervoor goed eten en drinken voor de energie dat die dag nodig is.
Aspirant Hoofdagent Amsterdam


Bram23

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 74
Reactie #24 Gepost op: 22 oktober 2015, 13:15:33
Citaat van: MikeH link=msg=1379736 date=1445510234
Dat is wel lekker. Betekend dat vrije uurtjes voor als je het gehaald hebt? ;)

Mijn tip voor sporttest: Loop het snot voor je ogen O0 Het is maar een paar minuten vlammen. Ik ben 30 en zat ruim 30 seconden onder de benodigde tijd, dus aan je leeftijd kan het niet liggen.
Dagen ervoor goed eten en drinken voor de energie dat die dag nodig is.

Klopt. Een paar minuten alles geven. Als je een beetje conditie hebt moet de sporttest geen probleem zijn. Al viel het mij tegen hoeveel er toch nog sneuvelden.


MariaMaria

  • Asp.Politievrijwilliger
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 25
Reactie #25 Gepost op: 22 oktober 2015, 13:20:33
Ik ben 41 en zat 15 seconden binnen de tijd 098uo   ..Was wel een herkansing, de eerste keer zat ik er 0.8 seconden over..  :-\

Knallen en pas stoppen als je het gehaald hebt. Gaat je lukken!!
Heel veel Succes!! O0


jaydes1012

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 79
Reactie #26 Gepost op: 22 oktober 2015, 17:42:56
Dat goed eten en drinken voor die dag wordt moeilijk voor me. Dat is een beetje in strijd met mijn kcal dieet, maar ik zal mijn best ervoor doen.

Ik hoop dat mijn conditie goed genoeg is. Ik doe nu 3 x in de week conditie-app niveau 5 om het op peil te houden.

Maar zoals ik nu meekreeg in het andere topic is het niet genoeg om alleen de testen te behalen. Ze maken daarin alsnog een selectie wie er de beste waren.
Sollicitatie Hoofdagent Oost-Brabant


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #27 Gepost op: 22 oktober 2015, 17:56:52
Citaat van: jaydes1012 link=msg=1379796 date=1445528576
Dat goed eten en drinken voor die dag wordt moeilijk voor me. Dat is een beetje in strijd met mijn kcal dieet, maar ik zal mijn best ervoor doen.

Ik hoop dat mijn conditie goed genoeg is. Ik doe nu 3 x in de week conditie-app niveau 5 om het op peil te houden.

Maar zoals ik nu meekreeg in het andere topic is het niet genoeg om alleen de testen te behalen. Ze maken daarin alsnog een selectie wie er de beste waren.
Voor wat betreft eten betekend het niet dat je direct zo veel mogelijk en zo vet mogelijk moet gaan eten. Alleen je moet zeker niet te weinig eten want sporten met een lege maag helpt niet bepaald mee.

Drie keer per week niveau 5 lopen lijkt mij echt wel voldoende, ik deed het twee keer per week en ik heb de test ook gehaald.

Voor wat betreft de aanvullende selectie is het niet helemaal zeker waar ze naar kijken. Ze geven aan dat ze kijken wie het beste binnen het profiel past. Maar je hoeft echt geen recordtijd neer te zetten om bij de best-passende kandidaten te horen. Als ze überhaupt al naar je tijd kijken bij het maken van een selectie.

Gewoon je best doen en alles geven! O0


jaydes1012

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 79
Reactie #28 Gepost op: 22 oktober 2015, 17:59:23
Dank jullie wel voor alle berichten. Het doet me wel goed om te lezen dat jullie het ook allemaal gehaald hebben.
Sollicitatie Hoofdagent Oost-Brabant


Jims

  • o.a. Centralist GMK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,981
Reactie #29 Gepost op: 22 oktober 2015, 19:45:37
Citaat van: MikeH link=msg=1379736 date=1445510234
Mijn tip voor sporttest: Loop het snot voor je ogen O0 Het is maar een paar minuten vlammen.

Dat is mijn advies dan weer juist om níet te doen.. Je kan de test beter 'slim' lopen en je krachten verspreiden over alle onderdelen, in plaats van direct in het begin als een malle te gaan.

Maar als je een goede basisconditie hebt zou het niet uit moeten maken  :P
If you can dream it, you can do it.