bhv organisatie

Auteur Topic: bhv organisatie  (gelezen 3074 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

STRJ

  • Gast
Gepost op: 6 september 2005, 10:54:48
Moet een zorginstelling die thuiszorg biedt aan bewoners die zelfstandig een woning/kamer huren van een woningbouwvereniging een bhv organistatie/bhvplan hebben? Zo ja moet dit dan met die woningbouwvereniging of zelfstandig opgezet worden?




RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #1 Gepost op: 13 september 2005, 11:08:59
Volgens mij is hier geen BHV voor nodig. Het is net als ieder ander willekeurig flatgebouw van de woningbouw.


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #2 Gepost op: 13 september 2005, 18:53:24
Volgens mij is hier geen BHV voor nodig. Het is net als ieder ander willekeurig flatgebouw van de woningbouw.
Met dat verschil dat de thuiszorg een werkneemster is en dat de werkgever ook voor haar een veilige werkplek moet waarborgen.
Ik weet dat op bepaalde adressen een collega meegaat omdat het niet verantwoord is om de zorgvrager alleen te verzorgen.


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #3 Gepost op: 14 september 2005, 16:06:52
Met dat verschil dat de thuiszorg een werkneemster is en dat de werkgever ook voor haar een veilige werkplek moet waarborgen.
Ik weet dat op bepaalde adressen een collega meegaat omdat het niet verantwoord is om de zorgvrager alleen te verzorgen.


Ja maar dat heeft niks met BHV te maken.
Dat is meer arbo en veiligheid.


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #4 Gepost op: 14 september 2005, 19:24:43
Ja maar dat heeft niks met BHV te maken.
Dat is meer arbo en veiligheid.
De BHV is een zeer belangrijk onderdeel van de ARBO wet en heeft alles te maken met veiligheid.


peter h

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 353
  • instructeur EH/BHV/(P)BLS, AED, WO, verder Sigma
Reactie #5 Gepost op: 21 september 2005, 22:14:29
Het is een organisatie die de bewoning regelt. Dan is die organisatie ook verantwoordelijk voor de BHV. Het is dus niet te vergelijken met een woningbouwvereniging, omdat het valt onder een zorginstelling. Dat is tenminste wat ik eruit begrepen heb.
Wij verzorgen als BHV-opleidingsinstituur bij meerdere van dit soort instellingen de BHV/EHBO.

groet,

Peter


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #6 Gepost op: 23 september 2005, 22:38:41
De zorginstelling heeft werknemers in dienst, die in alleen in thuissituaties zorg verlenen. De zorginstelling is als werkgever verantwoordelijk voor de veiligheid en welzijn van zijn personeel