Weer aanpassingen in de regelingen voertuigen en ogs ???

Auteur Topic: Weer aanpassingen in de regelingen voertuigen en ogs ???  (gelezen 8658 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #20 Gepost op: 28 oktober 2015, 20:16:52


Die had ik ook gezien en ik heb daar ook aan gedacht dat hij daar "mank" ging maar, dat stukje kan ik dus weer niet rijmen met het verhaal van het (particuliere) bezemvoertuig bij bijvoorbeeld wielerwedstrijden...

Ja ik ook niet. Volgens mij is dat onzin inderdaad.
Kan me voorstellen dat het wel eens wat gedoogd wordt al ben ik het er niet mee eens.

Nogmaals ik maak me wat betreft handhaving niet ongerust, ik heb gewoon nog steeds mijn ontheffingen maar, mijn nieuwsgierigheid was wel gewekt te meer omdat er de laatste jaren en jaar in het bijzonder een behoorlijk aantal keren is gewijzigd in de wetgeving en dan met name de artikel 5.3.65 en 5.2.65 waar het verbod expliciet wordt aangehaald en steeds verscherpt. En nu zou er opeens weer een versoepeling zijn die zeker in het licht van de steeds strengere regelgeving in mijn ogen erg apart zou zijn (maar niks is onmogelijk)
Volgens mij is er geen versoepeling. Ik heb nergens gelezen dat dit zo zou zijn.
En het staat daarnaast gewoon nog in ons jaarlijks nieuw uitgegeven feitenboekje.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #21 Gepost op: 28 oktober 2015, 20:19:26


Hoe kan het dat het LFR dit kennelijk wel voor elkaar krijgt.

Wat krijgt lfr voor elkaar?


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #22 Gepost op: 28 oktober 2015, 20:22:36
Citaat van: CopVR3 link=msg=1380815 date=1446059812

Ja ik ook niet. Volgens mij is dat onzin inderdaad.
Kan me voorstellen dat het wel eens wat gedoogd wordt al ben ik het er niet mee eens.

Dat zijn die discretionaire dingeses  ;) maar, zoals ik al aangaf, ik ben een eigenwijs en de OGS heeft nu eenmaal mijn meer dan gemiddelde interesse vanwege de blauwe lampjes op de eigen bus. De bewuste diender heeft mij iets gegeven om me in vast te bijten  >:D
Begin alleen steeds meer het gevoel te krijgen dat ik in de lucht aan het bijten ben  ;D

Citaat van: CopVR3 link=msg=1380816 date=1446059966
Wat krijgt lfr voor elkaar?

Zou er dan toch ergens iets tegenstrijdigs zijn ???? Of dicht het LFR zich bevoegdheden toe die zij niet heeft.... Het LFR heeft namelijk helemaal niks met de OGS van doen. De handhaving daartoe ligt bij de politie en het verlenen van de ontheffingen voor voertuigen die niet vallen onder de diensten genoemd binnen de regeling OGS geschied door (hoe raar) de wegbeheerders. Of maakt Mark Hes ook een vergissing
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #23 Gepost op: 28 oktober 2015, 21:22:38
Citaat van: CopVR3 link=msg=1380816 date=1446059966
Wat krijgt lfr voor elkaar?
Het was een ex ambulance compleet met striping en blauwe lichtbalk, deze werd ingezet in een totaal andere branche.

Na tussenkomst van het LFR is de striping half verwijdert/aangepast, maar rond dezelfde tijd was het voertuig ook ineens voorzien van amber kappen op de lichtbalk. Ik moest aan dit voertuig denken toen ik dit topic doorlas.  ;)


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #24 Gepost op: 28 oktober 2015, 21:24:40
Het verhaal van Mark Hes is niet compleet. Snap niet helemaal wat er bedoeld wordt...
-Edit: inmiddels toegelicht zie ik-

Mark welke branche is dat dan?
Als deze niet zijn genoemd in art 29 is het klaar. Dan moet de blauwe signalisering eraf.
De biza striping is dan ook niet meer toegestaan.
Handhaving van het stripingverhaal vind overigens niet door de politie plaats.

@klf heb je trouwens een foto van jouw wagen? Ben er wel benieuwd naar.


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #25 Gepost op: 28 oktober 2015, 22:24:56
Citaat van: CopVR3 link=msg=1380828 date=1446063880
Mark welke branche is dat dan?
Als deze niet zijn genoemd in art 29 is het klaar. Dan moet de blauwe signalisering eraf.
De biza striping is dan ook niet meer toegestaan.
Handhaving van het stripingverhaal vind overigens niet door de politie plaats.
De ex ambu werd ingezet als rouwauto, in de originele ambulance kleuren met striping en lichtbalk en al, appart ???


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #26 Gepost op: 28 oktober 2015, 22:40:39
Je bedoelt waarschijnlijk de mortulance van VDW uitvaartsuport.

http://www.uitvaartsupport.nl/mortulance


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #27 Gepost op: 28 oktober 2015, 23:12:02
Citaat van: Firefighter1970-b.d. link=msg=1380847 date=1446068439
Je bedoelt waarschijnlijk de mortulance van VDW uitvaartsuport.
http://www.uitvaartsupport.nl/mortulance
klopt  ;)

http://www.ramonversteeg.nl/site/2014/11/dode-man-aangetroffen-in-voertuig-op-industrieterrein-harselaar-barneveld/
en via deze link zie je foto's die meer recent zijn, zonder OGS en met aangepaste striping. voertuig is overigens inmiddels verkocht.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #28 Gepost op: 28 oktober 2015, 23:42:46
Nou zegt genoeg lijkt me. Die ex-ambu moest aan de regels voldoen. Dus blauw eraf en biza eraf.


voske83

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,368
Reactie #29 Gepost op: 29 oktober 2015, 06:49:46
[offtopic]
Citaat van: klf grimmenstein markt link=msg=1380811 date=1446059283
Dat is de bekendmaking van de aanwijzing van RWS als aangewezen hulpdienst het geval wil dat er daarna ook weer een nieuwe regeling OGS is uitgegeven met een heeeeeel lange opsomming van gerechtigde diensten tav de OGS waarin (na de verwijzing naar de DBB TATA) een behoorlijk aantal "nieuwe" diensten worden beschreven. Je zou dan verwachten dat RWS daar ook tussen zou staan maar helaas is dat dus niet het geval.

Dat Besluit dateert van 25 augustus 2015. De Regeling OGS is voor het laatst gewijzigd op 1 april 2015. Die opsomming is dus niet gewijzigd na het besluit van 25 augustus 2015.
[/offtopic]