Bewapening alle rangen

Auteur Topic: Bewapening alle rangen  (gelezen 39879 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

juanneele

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 38
Reactie #10 Gepost op: 27 oktober 2015, 10:56:18
Ik snap de hele discussie niet over een vuurwapen voor vrijwilligers.

Ben 1 van de gelukkige die net een doorstroom opleiding heb gehad naar niveau 3 vrijwilliger met vuurwapen.
Het voegt voor mij echt helemaal niks toe, draai nog steeds dezelfde diensten en ondersteun de beroeps met zaken waar zij anders niet aan toe komen.
Ja ik ben nu getraind om te schieten in geval van noodweer of ter aanhouding, zoek ik dat op? nee zeker niet, kan ik het?  
Zeker gezien er veel beroeps collega's in de problemen zijn gekomen door het vuurwapen gebruik de afgelopen tijd, dat wil je toch niet meemaken als vrijwilliger.


Maxell01

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 345
Reactie #11 Gepost op: 27 oktober 2015, 12:52:02
Citaat van: juanneele link=msg=1380627 date=1445939778
Ik snap de hele discussie niet over een vuurwapen voor vrijwilligers.

Ben 1 van de gelukkige die net een doorstroom opleiding heb gehad naar niveau 3 vrijwilliger met vuurwapen.
Het voegt voor mij echt helemaal niks toe, draai nog steeds dezelfde diensten en ondersteun de beroeps met zaken waar zij anders niet aan toe komen.
Ja ik ben nu getraind om te schieten in geval van noodweer of ter aanhouding, zoek ik dat op? nee zeker niet, kan ik het?  
Zeker gezien er veel beroeps collega's in de problemen zijn gekomen door het vuurwapen gebruik de afgelopen tijd, dat wil je toch niet meemaken als vrijwilliger.
Dan snap ik deze bijdrage helemaal niet. Zoek ik het op... kan ik het..? Maar wel gelukkig dat je mocht doorstromen, waarom eigenlijk hoefde toch niet?.... Waarom ben jij politievrijwilliger geworden.


juanneele

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 38
Reactie #12 Gepost op: 27 oktober 2015, 12:59:42
Ik ben vrijwilliger geworden om een bijdrage te leveren aan de maatschappij, zoals de meeste van ons.
En ik ben gevraagd voor de doorstroming.
De reden dat ik ja heb gezegd is niet het vuurwapen, maar het feit dat ik weer lekker even kon studeren en kennis op doen.
Gaat mij namelijk  echt niet om met een wapen rond te lopen.
Zoals aangegeven ik draai exact dezelfde diensten als voorheen.


Maxell01

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 345
Reactie #13 Gepost op: 27 oktober 2015, 13:13:07
Citaat van: juanneele link=msg=1380640 date=1445947182
Ik ben vrijwilliger geworden om een bijdrage te leveren aan de maatschappij, zoals de meeste van ons.
En ik ben gevraagd voor de doorstroming.
De reden dat ik ja heb gezegd is niet het vuurwapen, maar het feit dat ik weer lekker even kon studeren en kennis op doen.
Gaat mij namelijk  echt niet om met een wapen rond te lopen.
Zoals aangegeven ik draai exact dezelfde diensten als voorheen.
Iedere vrijwilliger moet de gelegenheid krijgen om door te stromen en breder inzetbaar te zijn. Breder inzetbaar geeft meer risico's en voor de extra veiligheid is de module vuurwapen daaraan gekoppeld wat ik een hele normale zaak vind. Ik ben het met je eens dat niemand er op zit te wachten om ooit zijn / haar vuurwapen te moeten gebruiken maar het is wel het middel om te gebruiken ten tijde van noodweer ter bescherming van jezelf, collegae en burgers. Bij ons is wel de mogelijkheid om breder ingezet te worden op het moment dat je vuwapend dragend bent dus misschien kun je dat eens bespreken met je leidinggevende


juanneele

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 38
Reactie #14 Gepost op: 27 oktober 2015, 13:16:46
Ben blij dat we het dan eens zijn.

Ze zijn bij ons nu aan het kijken of en waar we breder inzetbaar kunnen zijn.
Ik hoop ook echt dat er een doorstroom voor iedereen kan gaan plaatsvinden.
Zeker de beperkte niveau 2 naar volledig niveau 2, en dan uiteindelijk beperkt niveau 3 zou fijn zijn.
Maar of dit ooit gaat gebeuren, helaas ligt prioriteit ergens anders bij deze minister.


Matth

  • Hoofdagent Eenheid OOB
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 457
Reactie #15 Gepost op: 27 oktober 2015, 21:30:33
Met alle respect voor alle vrijwilligers maar mijn inziens is en blijven vrijwillers ondersteunend aan de beroeps. Dus breder inzetten prima maar wel binnen deze gedachte.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #16 Gepost op: 27 oktober 2015, 21:50:28
Met alle respect voor alle vrijwilligers maar mijn inziens is en blijven vrijwillers ondersteunend aan de beroeps. Dus breder inzetten prima maar wel binnen deze gedachte.
Klopt. De opleiding is niet voldoende voor noodhulpdiensten.
Echter zij kunnen tijdens het werk wel in dezelfde situaties komen als wij.
Ik snap dat vuurwapen dragen gewenst is.

Ik denk verder ook dat er te weinig gebruik gemaakt wordt van vrijwilligers.
Is ook per vrijwilliger verschillend. Ik ga met een groot aantal makkelijk het gevecht op straat aan.


Jeroen1982

  • Medewerker GGP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 187
Reactie #17 Gepost op: 29 oktober 2015, 21:36:15
Citaat van: CopVR3 link=msg=1380713 date=1445979028
Klopt. De opleiding is niet voldoende voor noodhulpdiensten.
Echter zij kunnen tijdens het werk wel in dezelfde situaties komen als wij.
Ik snap dat vuurwapen dragen gewenst is.

Ik denk verder ook dat er te weinig gebruik gemaakt wordt van vrijwilligers.
Is ook per vrijwilliger verschillend. Ik ga met een groot aantal makkelijk het gevecht op straat aan.

Ga jij met de vrijwilligers op de vuist dan? ;-)


ronaldod

  • VP Midden-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 107
Reactie #18 Gepost op: 30 oktober 2015, 08:18:29
Citaat van: CopVR3 link=msg=1380713 date=1445979028
Klopt. De opleiding is niet voldoende voor noodhulpdiensten.
Echter zij kunnen tijdens het werk wel in dezelfde situaties komen als wij.
Ik snap dat vuurwapen dragen gewenst is.

Ik denk verder ook dat er te weinig gebruik gemaakt wordt van vrijwilligers.
Is ook per vrijwilliger verschillend. Ik ga met een groot aantal makkelijk het gevecht op straat aan.

De huidige opleiding hadden ze nooit moeten doen. De kracht was eerder dat de vrijwilliger een gelijke opleiding had als de beroeps. Het enige wat toen verschil maakte is de ervaring op straat en de tijd per week.
Door de huidige opleiding is de positie van de vrijwilliger verzwakt. Maar dit is al zo vaak genoemd op dit forum en wordt vanaf dag 1 al geroepen maar op 1 of andere manier wil het niet landen bij degene die dit bedacht heeft .


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #19 Gepost op: 31 oktober 2015, 19:39:10
Citaat van: ronaldod link=msg=1381015 date=1446189509
De huidige opleiding hadden ze nooit moeten doen. De kracht was eerder dat de vrijwilliger een gelijke opleiding had als de beroeps. Het enige wat toen verschil maakte is de ervaring op straat en de tijd per week.
Door de huidige opleiding is de positie van de vrijwilliger verzwakt. Maar dit is al zo vaak genoemd op dit forum en wordt vanaf dag 1 al geroepen maar op 1 of andere manier wil het niet landen bij degene die dit bedacht heeft .
Na januari komt er voorlopig een freeze op nieuwe VP'ers, daarna zullen er weer nieuwe VP'ers (na de reorganisatie) worden aangenomen. Deze zullen echter weer de volledige niveau 2 opleiding gaan volgen (aldus de wandelgangen). Wat met de huidige 2- VP'ers dan gaat gebeuren is nog niet geheel bekend, maar waarschijnlijk kunnen ze na herexamen op de oorspronkkelijke modules verder stromen.

Overigens vind ik dat er eerst mag worden gekeken naar de manier van lesgeven. Dit nodigt niet uit.
Hobby Bobby eenheid Den Haag