Bewapening alle rangen

Auteur Topic: Bewapening alle rangen  (gelezen 39889 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #20 Gepost op: 31 oktober 2015, 19:51:56


Overigens vind ik dat er eerst mag worden gekeken naar de manier van lesgeven. Dit nodigt niet uit.

Goh tien jaar terug ook al niet...


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #21 Gepost op: 31 oktober 2015, 20:06:38
Citaat van: CopVR3 link=msg=1381215 date=1446317516

Goh tien jaar terug ook al niet...
Tien jaar geleden, was tien jaar geleden. Er zijn hele mooie middelen voor thuisstudie tegenwoordig waarin iedereen in zijn of haar eigen tempo kan leren. Laatst nog tweemaal een hele uitgebreide bijscholing mogen doen van een dag, maar als ze van te voren t cursus materiaal hadden gedeeld had ik het in de helft van de tijd kunnen doen, op een tijd dat mij uitkwam...
Hobby Bobby eenheid Den Haag


BOA-VP

  • BOA Handhaving & Aspirant VP
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 10
Reactie #22 Gepost op: 4 november 2015, 16:39:10
Citaat van: kaasje link=msg=1381211 date=1446316750
Na januari komt er voorlopig een freeze op nieuwe VP'ers, daarna zullen er weer nieuwe VP'ers (na de reorganisatie) worden aangenomen. Deze zullen echter weer de volledige niveau 2 opleiding gaan volgen (aldus de wandelgangen). Wat met de huidige 2- VP'ers dan gaat gebeuren is nog niet geheel bekend, maar waarschijnlijk kunnen ze na herexamen op de oorspronkkelijke modules verder stromen.

Overigens vind ik dat er eerst mag worden gekeken naar de manier van lesgeven. Dit nodigt niet uit.

Geld dat ook voor de lichting die start in februari van 2016 volgens de wandelgangen?


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #23 Gepost op: 4 november 2015, 19:10:27
nee voor iedereen, behalve de feb 2016 lichtingen.....


NavySeals

  • Selectie politievrijwilliger
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 37
Reactie #24 Gepost op: 4 november 2015, 19:20:55
Nou weet ik niet wat het verschil is van vrijwilliger met een 'volledige niveau 2-opleiding', maar ik heb me laten vertellen dat een 'normale' surveillant ook geen VuWa draagt. Valt er nog meer onder N2? ??? Ik zou graag het vuurwapen zien bij vrijwilligers, anders lijkt het meer een veredelde BOA/Stadswacht (nou zal dat ook vast het beeld zijn van de beroeps, maar toch....) 98uiye

Nogmaals, welke rang/opleiding onder welk 'niveau' valt is mij niet geheel bekend....
Politievrijwilliger NHN (selectieprocedure) Vrijwilliger ZLSM - HBO-student Fotograaf - Vrijwilliger MVA NS (enkele dagen per jaar) Foto's die ik plaa


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #25 Gepost op: 4 november 2015, 19:39:27
Citaat van: NavySeals link=msg=1381978 date=1446661255
Ik zou graag het vuurwapen zien bij vrijwilligers, anders lijkt het meer een veredelde BOA/Stadswacht

De gemiddelde burger valt het niet eens op als ze worden geholpen of worden aangesproken door een vrijwilliger ???


Bravo

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Reactie #26 Gepost op: 4 november 2015, 19:54:20
Citaat van: kaasje link=msg=1381211 date=1446316750
Na januari komt er voorlopig een freeze op nieuwe VP'ers, daarna zullen er weer nieuwe VP'ers (na de reorganisatie) worden aangenomen. Deze zullen echter weer de volledige niveau 2 opleiding gaan volgen (aldus de wandelgangen). Wat met de huidige 2- VP'ers dan gaat gebeuren is nog niet geheel bekend, maar waarschijnlijk kunnen ze na herexamen op de oorspronkkelijke modules verder stromen.

Overigens vind ik dat er eerst mag worden gekeken naar de manier van lesgeven. Dit nodigt niet uit.

Er is nog nog helemaal niets besloten over toekomstige opleidingen. In de COR noch in het CGOP is een voorstel daarover voorbij gekomen. Een besluit zal gebaseerd worden op een landelijke visie op politievrijwilligers. Gesprekken daarover zijn opgeschort. Conceptversies van die visie zijn ingetrokken. Maar zelfs op basis van die conceptvisies kun je niet baseren dat de volledige niv2 opleiding terugkeert. Dit gerucht uit de wandelgangen kan ik echt naar het rijk der fabelen verwijzen. Dat er iets met het opleidingsstelsel moet gebeuren is iedereen het wel over eens, maar wát er moet gebeuren zijn we het nog lang niet over eens.

Citaat van: BOA-VP link=msg=1381915 date=1446651550
Geld dat ook voor de lichting die start in februari van 2016 volgens de wandelgangen?

Citaat van: MNL-5200 link=msg=1381969 date=1446660627
nee voor iedereen, behalve de feb 2016 lichtingen.....

Hahahah


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #27 Gepost op: 4 november 2015, 20:08:35
Citaat van: NavySeals link=msg=1381978 date=1446661255
Nou weet ik niet wat het verschil is van vrijwilliger met een 'volledige niveau 2-opleiding', maar ik heb me laten vertellen dat een 'normale' surveillant ook geen VuWa draagt. Valt er nog meer onder N2? ??? Ik zou graag het vuurwapen zien bij vrijwilligers, anders lijkt het meer een veredelde BOA/Stadswacht (nou zal dat ook vast het beeld zijn van de beroeps, maar toch....) 98uiye

Nogmaals, welke rang/opleiding onder welk 'niveau' valt is mij niet geheel bekend....
Je hebt echt een bijzonder beeld over politie vrijwilligers gezien het feit dat je zelf in de selectie zit.


NavySeals

  • Selectie politievrijwilliger
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 37
Reactie #28 Gepost op: 4 november 2015, 21:06:53
Citaat van: PietjePuk link=msg=1382007 date=1446664115
Je hebt echt een bijzonder beeld over politie vrijwilligers gezien het feit dat je zelf in de selectie zit.

Ik heb me meer bezig gehouden met de voor mij belangrijke delen van de functie. Op welk niveau het allemaal is en de andere feitjes die alleen uitmaken voor een uitgebreid CV leer ik vanzelf wel, lijkt me.... Mij ging het meer om werkzaamheden, werktijden etc. De leuke details leer ik hier op het forum ook nog wel....
Politievrijwilliger NHN (selectieprocedure) Vrijwilliger ZLSM - HBO-student Fotograaf - Vrijwilliger MVA NS (enkele dagen per jaar) Foto's die ik plaa


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #29 Gepost op: 4 november 2015, 21:22:13
Als het respect van burgers in jou moet afhangen van het al dan niet dragen van een vuurwapen heb je nog een hele lange weg te gaan.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein