Bewapening alle rangen

Auteur Topic: Bewapening alle rangen  (gelezen 39726 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

BOA-VP

  • BOA Handhaving & Aspirant VP
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 10
Reactie #30 Gepost op: 4 november 2015, 21:33:05
Citaat van: PietjePuk link=msg=1382007 date=1446664115
Je hebt echt een bijzonder beeld over politie vrijwilligers gezien het feit dat je zelf in de selectie zit.

Dat valt mij inderdaad ook op. Misschien is het handig dat jij jezelf toch wat meer verdiept in de inhoud van de functie die je gaat vervullen als je de selectie met positief resultaat doorlopen hebt.

Dit om teleurstellingen te voorkomen.


Rutger1

  • Integrale Handhaving
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 150
Reactie #31 Gepost op: 4 november 2015, 21:33:43
Citaat van: NavySeals link=msg=1381978 date=1446661255
Nou weet ik niet wat het verschil is van vrijwilliger met een 'volledige niveau 2-opleiding', maar ik heb me laten vertellen dat een 'normale' surveillant ook geen VuWa draagt. Valt er nog meer onder N2? ??? Ik zou graag het vuurwapen zien bij vrijwilligers, anders lijkt het meer een veredelde BOA/Stadswacht (nou zal dat ook vast het beeld zijn van de beroeps, maar toch....) 98uiye

Nogmaals, welke rang/opleiding onder welk 'niveau' valt is mij niet geheel bekend....

Ik ben erg benieuwd naar jouw argumenten waarom je als VP'er een vuurwapen nodig denkt te hebben.
- Werkzaam als Integraal Handhaver (BOA domein I) - Voormalig horecaportier en HTV-P student  Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #32 Gepost op: 4 november 2015, 21:56:37
Citaat van: Bravo link=msg=1382000 date=1446663260
Er is nog nog helemaal niets besloten over toekomstige opleidingen. In de COR noch in het CGOP is een voorstel daarover voorbij gekomen. Een besluit zal gebaseerd worden op een landelijke visie op politievrijwilligers. Gesprekken daarover zijn opgeschort. Conceptversies van die visie zijn ingetrokken. Maar zelfs op basis van die conceptvisies kun je niet baseren dat de volledige niv2 opleiding terugkeert. Dit gerucht uit de wandelgangen kan ik echt naar het rijk der fabelen verwijzen. Dat er iets met het opleidingsstelsel moet gebeuren is iedereen het wel over eens, maar wát er moet gebeuren zijn we het nog lang niet over eens.

18 nov. wordt er weer met de korpsleiding gesproken, toch? Is dat nu ook in de ijskast gezet?


NavySeals

  • Selectie politievrijwilliger
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 37
Reactie #33 Gepost op: 4 november 2015, 22:51:16
Ik heb me wel georiënteerd binnen de functie, maar deze niet vergeleken (dus nee; niet gekeken naar niveau's) aangezien dit als vrijwilliger irrelevant is.

Om even op Rutger1 terug te komen: Ik vind dat vrijwilligers de keuze moeten krijgen om met een vuurwapen te lopen en zo zelf hun taken te bepalen. Daarbij komt nog dat (daar waar het 20 jaar geleden niet nodig was dat vrijwilligers een VuWa droegen maar wel hadden) er toch sneller agressieve confrontaties ontstaan, ook als je deze niet opzoekt. Ik moet wel zeggen dat ik persoonlijk het wapen niet snel zal trekken en zelfs hoop dat ik het alleen gebruik bij schietoefeningen hoef te pakken. Dat er dan meer training nodig is lijkt me duidelijk, maar daar kies je dan als vrijwilliger zelf voor.
Politievrijwilliger NHN (selectieprocedure) Vrijwilliger ZLSM - HBO-student Fotograaf - Vrijwilliger MVA NS (enkele dagen per jaar) Foto's die ik plaa


Bravo

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Reactie #34 Gepost op: 4 november 2015, 22:53:06
Citaat van: MNL-5200 link=msg=1382046 date=1446670597
18 nov. wordt er weer met de korpsleiding gesproken, toch? Is dat nu ook in de ijskast gezet?

Zullen we hierover verdergaan in de discussie over politievrijwilligers onder 'Politie, Marechaussee en Handhaving'? Ik ben een beetje klaar met deze steeds vreemder wordende discussie over het pistool.

En bellen mag altijd + we zoeken nog mensen om de club te komen versterken  ;)


jasir

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 556
  • veiligheidsregio drenthe 03
Reactie #35 Gepost op: 5 november 2015, 06:39:49
Om back on topic te gaan. Volgens mij is het prima zoals het is. Wat mij nog wel bevreemd is dat de medewerkers van de VOA en de TR geen vuwa meer dragen volgens mij wordt het hoog nodig tijd dat ze die terug krijgen.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #36 Gepost op: 5 november 2015, 08:30:18
Om even op Rutger1 terug te komen: Ik vind dat vrijwilligers de keuze moeten krijgen om met een vuurwapen te lopen en zo zelf hun taken te bepalen.

Serieus?? :-\


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #37 Gepost op: 5 november 2015, 08:49:19
Citaat van: jasir link=msg=1382098 date=1446701989
Om back on topic te gaan. Volgens mij is het prima zoals het is. Wat mij nog wel bevreemd is dat de medewerkers van de VOA en de TR geen vuwa meer dragen volgens mij wordt het hoog nodig tijd dat ze die terug krijgen.
daar misschien niet  ::)
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


tazbrw

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 392
Reactie #38 Gepost op: 5 november 2015, 13:14:56
Citaat van: jasir link=msg=1382098 date=1446701989
Om back on topic te gaan. Volgens mij is het prima zoals het is. Wat mij nog wel bevreemd is dat de medewerkers van de VOA en de TR geen vuwa meer dragen volgens mij wordt het hoog nodig tijd dat ze die terug krijgen.

Dan verschilt dat per collega. Ik zie ze hier soms met en soms zonder.
Groeten,  Tazbrw


bewapi

  • Aspirant Niveau 4 Noord-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 57
Reactie #39 Gepost op: 5 november 2015, 14:22:14
Citaat van: NavySeals link=msg=1381978 date=1446661255
Nou weet ik niet wat het verschil is van vrijwilliger met een 'volledige niveau 2-opleiding', maar ik heb me laten vertellen dat een 'normale' surveillant ook geen VuWa draagt. Valt er nog meer onder N2? ??? Ik zou graag het vuurwapen zien bij vrijwilligers, anders lijkt het meer een veredelde BOA/Stadswacht (nou zal dat ook vast het beeld zijn van de beroeps, maar toch....) 98uiye

Nogmaals, welke rang/opleiding onder welk 'niveau' valt is mij niet geheel bekend....
Ik vraag me af of je überhaupt wel weet waar je op hebt gesolliciteerd. Misschien moet je je er iets meer in verdiepen en nogmaals jezelf de vraag stellen of je dit wil.
Je zit nog in de selectie en doet nu al dergelijke uitspraken....