Alarmeren BHV

Auteur Topic: Alarmeren BHV  (gelezen 13168 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Beveilig71

  • Beveiliger
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 37
Gepost op: 31 oktober 2015, 03:40:47
Beste allemaal.

Voor werk ben ik op zoek naar een alarmeringssysteem.
Het doel is dat ik zo snel mogelijk zoveel mogelijk mensen kan bereiken en al deze mensen zijn niet te bereiken via een porto of pieper.
Nu ben ik op BHVpieper.nl gestuit wat mij een prima optie lijkt maar toch ben ik benieuwd of hier mensen zijn moet goede alternatieven en/of oplossingen.

Alvast bedankt!




helm

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 31 oktober 2015, 07:52:31
Een groepsWhatsApp


Gijs

  • Oud brandweer-instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 669
Reactie #2 Gepost op: 31 oktober 2015, 08:32:20
Wat voor soort bedrijf, grote van de groep en de ontvangst binnen de gebouwenzone bekend?
Bij instappen begint de inzet.


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
Reactie #3 Gepost op: 31 oktober 2015, 09:15:23
Ze zijn niet te bereiken via pieper? Maar je Wilt ze oproepen via een (bhv) pieper?


jasir

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 556
  • veiligheidsregio drenthe 03
Reactie #4 Gepost op: 31 oktober 2015, 09:55:57


Beveilig71

  • Beveiliger
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 37
Reactie #5 Gepost op: 31 oktober 2015, 14:28:31
Citaat van: René van der Helm link=msg=1381150 date=1446274351
Een groepsWhatsApp
Dat is een optie geweest, echter vind niet iedereen het prettig als hun mobiele nummer bij iedereen bekend is of word. Buiten dat ben ik bang dat er misbruik van word gemaakt of dat het een 'zooitje' word.

Citaat van: Gijs link=msg=1381151 date=1446276740
Wat voor soort bedrijf, grote van de groep en de ontvangst binnen de gebouwenzone bekend?
Het is een groot object met meerdere gebouwen, zwembad, camping en bungalows. Groep bestaat uit ongeveer 40 man waarin ook nog eens onderscheid gemaakt moet worden wie er gealarmeerd wordt. Is het een calamiteit waarin extra mensen gewenst zijn die vrij zijn en dus vanaf huis moeten/mogen komen of is het in de avond en heb ik aan een selectie genoeg.

Citaat van: cavia link=msg=1381154 date=1446279323
Ze zijn niet te bereiken via pieper? Maar je Wilt ze oproepen via een (bhv) pieper?
Klopt, BHVpieper.nl is een mobiele applicatie voor Android, Apple en Windows phone. Via Flash SMS kan binnen enkele seconden je telefoon als 'pieper' fungeren. Komt tot nu toe wel het meest in de buurt bij wat ik zoek.

Citaat van: jasir link=msg=1381159 date=1446281757
Heb je hier al gekeken? http://www.semafoonwinkel.nl/Webwinkel-Category-5894739/06-Semafoons.html
Nee nog niet, ga ik even doen. Dankjewel.


Gijs

  • Oud brandweer-instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 669
Reactie #6 Gepost op: 31 oktober 2015, 15:25:44
Gezien de omvang en de diversiteit van gebouwen zou ik eerst gaan testen of overal ontvangst is en op welke afstand de mensen woonachtig zijn.
Denk hierbij aan gebouwen met staalconstructie en in kelders o.a. pompenkamer zwembad.
Daarnaast wat is het budget en het aantal mensen die er mee uitgerust moeten worden, en de groepsverdeling.
Bij instappen begint de inzet.


Pepijn1908

  • Geďnteresseerde
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 9
Reactie #7 Gepost op: 31 oktober 2015, 19:45:05
Citaat van: Beveilig71 link=msg=1381178 date=1446298111
Dat is een optie geweest, echter vind niet iedereen het prettig als hun mobiele nummer bij iedereen bekend is of word. Buiten dat ben ik bang dat er misbruik van word gemaakt of dat het een 'zooitje' word.

Je kan ook een broadcast bericht versturen ipv een groep maken. Dan ontvangen alle mensen hetzelfde bericht alsof het een "gewoon" gesprek is. Dit kan je zelfs automatiseren (ik doe dit bijvoorbeeld om verslaggevers van de lokale nieuwssite te alarmeren als er een P2000 melding is). Probleem met Whatsapp is dat er geen officiele API is maar dat je afhankelijk bent van een "hack". Het werkt hier trouwens al maanden probleemloos.


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #8 Gepost op: 31 oktober 2015, 21:41:43
Verwacht je dan van je mensen dat ze constant hun whatsapp controleren?
Lijkt me nogal veel gevraagd. Ik negeer mijn whatsapp normaal gesproken. Als ik even tijd heb kijk ik of ik berichten heb. Als bhv'er zou ik jou bericht dus een uurtje later zien.
Je moet dan eisen dat je mensen direct ieder appje lezen en telefoon kan nooit op stil. Nogal lastig ook aangezien veel mensen meerdere appjes per dag krijgen van hun partner, vrienden, familie etc en dan steeds alles moeten laten vallen om dat appje te lezen voor geval het een bhv oproep appje is.

Daarnaast is whatsapp ook wel eens storingsgevoelig.

Ik zou het niet doen. Slecht idee als je het mij vraagt.
Zelfde geldt voor andere apps op je gsm. Die werken ook niet als je gsm op stil staat. Plus als je afhankelijk bent van een externe service provider moet je wel zorgen dat het een betrouwbare partij is die dat ook kan garanderen voor het doel wat jij hebt.


Beveilig71

  • Beveiliger
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 37
Reactie #9 Gepost op: 1 november 2015, 05:45:55
Citaat van: Gijs link=msg=1381182 date=1446301544
Gezien de omvang en de diversiteit van gebouwen zou ik eerst gaan testen of overal ontvangst is en op welke afstand de mensen woonachtig zijn.
Denk hierbij aan gebouwen met staalconstructie en in kelders o.a. pompenkamer zwembad.
Daarnaast wat is het budget en het aantal mensen die er mee uitgerust moeten worden, en de groepsverdeling.
Ontvangst is op sommige plekken inderdaad minimaal, je hebt met sommige gebouwen het nadeel van kelders. Ook is niet iedereen woonachtig in een straal van 10 kilometer. Er mag geld aan uit gegeven worden maar het moet wel in verhouding staan met het doel wat we willen bereiken (dus geen 1000 euro). Het gaat in totaal om een mannetje of 40 waarin bijvoorbeeld onderscheid gemaakt kan worden of ik overdag iedereen die aanwezig is wil alarmeren of dat ik in de avond een kleinere selectie kan bereiken die aanwezig is. Heb ik bijv een AED inzet dan zijn hooguit 5 BHV'ers voldoende en dan wil ik niet dat er 40 man BHV staat.

Voorheen hadden wij een SMS alert. Dit werd aangeboden door een telefoon provider (atlantic.nl) echter is deze ermee gestopt en kan ik geen goed alternatief hierin vinden.