Handschoentjes en handschoenen

Auteur Topic: Handschoentjes en handschoenen  (gelezen 12753 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

NavySeals

  • Selectie politievrijwilliger
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 37
Gepost op: 2 november 2015, 14:28:54
Goedemiddag allemaal,

Mijn vraag aan jullie vandaag is: wat gebruiken jullie het liefst als handschoentjes; nitril of latex, poeder of poedervrij, etc. Ook vraag ik me af wat de grote baas levert en verlangt.

Andere vraag: wat voor handschoenen (de wat dikkere, niet-wegwerp exemplaren, snijwerend, enz....) gebruiken jullie? Welke hangen er aan een koppel en wat zijn de ervaringen?

Brandt los, ik hoor (lees) het graag!


Politievrijwilliger NHN (selectieprocedure) Vrijwilliger ZLSM - HBO-student Fotograaf - Vrijwilliger MVA NS (enkele dagen per jaar) Foto's die ik plaa


Pepernoot

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 241
Reactie #1 Gepost op: 2 november 2015, 14:55:34
Citaat van: NavySeals link=msg=1381488 date=1446470934
Goedemiddag allemaal,

Mijn vraag aan jullie vandaag is: wat gebruiken jullie het liefst als handschoentjes; nitril of latex, poeder of poedervrij, etc. Ook vraag ik me af wat de grote baas levert en verlangt.

Andere vraag: wat voor handschoenen (de wat dikkere, niet-wegwerp exemplaren, snijwerend, enz....) gebruiken jullie? Welke hangen er aan een koppel en wat zijn de ervaringen?

Brandt los, ik hoor (lees) het graag!

Oei poeder of geen poeder, ik dacht dat het allemaal poedervrij was bij de baas. Zijn een hoop verschillende soorten maar nooit met poeder. Denk aan lichtblauw/ donkerblauw/ wit..

De andere handschoenen worden verstrekt door de baas. Al zijn er een hoop die andere handschoenen hebben aangeschaft.. Bij de een hangt de handschoen aan de koppel bij de ander in de zak.
Er zijn zelfs bureau's die niet willen dat je je handschoenen aan je koppel hangt.


bewapi

  • Aspirant Niveau 4 Noord-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 57
Reactie #2 Gepost op: 2 november 2015, 15:13:03
Wegwerp handschoenen, vd baas poeder vrij.
Overige ook vd baas ( snijwerend ), niet altijd aan de koppel.
Wel standaard een setje windstoppers in de broekzak. ( eigen )


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #3 Gepost op: 2 november 2015, 16:04:06
Nitryl handschoenen, poedervrij gebruik ik het liefste als EHBO'er. En altijd genoeg paar op zak hebben  ;) Ik loop standaard met minimaal 3 paar op zak bij een inzet.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Matth

  • Hoofdagent Eenheid OOB
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 457
Reactie #4 Gepost op: 3 november 2015, 09:22:56
Ik zou als startend vrijwilliger de kat even uit de boom kijken. Ga een tijdje meedraaien dan merk je vanzelf wat je wel en niet nodig hebt en waar dit voor jou aan moet voldoen.


guest16442

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 3 november 2015, 14:57:06
Inderdaad. In de loop der tijd zul je er vanzelf achter komen wat een goede toevoeging kan zijn aan je bestaande uitrusting. Dat doen de meeste vrijwilligers ook, en anders ben je al snel het mikpunt voor BOA-grappen.  >:D


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #6 Gepost op: 3 november 2015, 15:28:12
Het is een bekend fenomeen dat je bij studenten het koppel steeds voller ziet worden met tasjes, multitool, zelf gekochte pocketboek en andere houders. Tot ze er de hele dag mee in de auto moeten zitten of een keer mee gerend hebben. Dan gaat er steeds meer weer af.

Waarom zou je een tasje kopen voor latex handschoenen? Je hebt in de broek zes zakken zitten. Ik heb altijd twee setjes in een van de zakken zitten. Voel je bijna niets van en toch paraat. Voor snijwerende handschoenen gebruik ik die van de baas. Andere handschoenen zijn leuk maar als de snijwerendheid blijkt tegen te vallen en je jezelf open haalt vraag ik mij af of de baas de schade wel volledig vergoed.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #7 Gepost op: 3 november 2015, 16:03:51
Ik ben er ook wat puristischer in geworden. Zaken die ik a-la-minute nodig heb hangen aan mijn koppel. Zowel mijn leren handschoenen als een setje latex handschoenen wil ik altijd onder handbereik heb omdat ze voor mijn eigen veiligheid zijn. Die hangen dus aan mijn koppel of zitten in een tasje.

Verder heb ik een setje dunne hardloophandschoenen in mijn jaszak zitten die ik kan dragen icm de leren hadnschoenen voor als het echt heel koud is (en aangezien VP'ers toch vaak chef hek zijn...)
Hobby Bobby eenheid Den Haag


ES EL

  • Verpleegkundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 67
Reactie #8 Gepost op: 29 januari 2016, 23:10:43
Een flinke lading nitril handschoenen in mijn tasje aan de riem. Geen latex en geen talk, veel mensen zijn allergisch voor latex en / of talk. Als je zelf niet allergisch bent zou het vervelend zijn als diegene die je helpt vervolgens onder de uitslag zit  :o.
En een paar steekwerende handschoenen met kevlar bij de wat opstandige personen of fouillering.


LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Reactie #9 Gepost op: 28 december 2018, 21:58:41
Voor snijwerende handschoenen gebruik ik die van de baas. Andere handschoenen zijn leuk maar als de snijwerendheid blijkt tegen te vallen en je jezelf open haalt vraag ik mij af of de baas de schade wel volledig vergoed.
https://www.ad.nl/binnenland/zorgen-om-materiaal-politie-wapenstok-zo-los-te-rukken~a279a289f/

Inmiddels bekend filmpje van de wapenstokhouder en ‘snijwerende’ handschoenen. Het een is op te lossen met tiewraps, het ander niet.

Ben zelf nu toch aan het kijken voor goede kwaliteit snijwerende handschoenen.

Iemand hier goede ervaringen of ideeën?