Handschoentjes en handschoenen

Auteur Topic: Handschoentjes en handschoenen  (gelezen 12745 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Copper13

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 12
Reactie #10 Gepost op: 29 december 2018, 13:29:34
https://www.ad.nl/binnenland/zorgen-om-materiaal-politie-wapenstok-zo-los-te-rukken~a279a289f/

Inmiddels bekend filmpje van de wapenstokhouder en ‘snijwerende’ handschoenen. Het een is op te lossen met tiewraps, het ander niet.

Ben zelf nu toch aan het kijken voor goede kwaliteit snijwerende handschoenen.

Iemand hier goede ervaringen of ideeën?

Voorheen konden wij alleen die lompe lederen snijwerende handschoenen via de webshop bestellen. Omdat ik hier niet fatsoenlijk mee kon werken (bijv. schrijven, werken met (gewelds)middelen) heb ik destijds een paar Mechanix handschoenen gekocht (type pursuit cr5) bij een webshop genaamd gearpoint.nl

Deze zijn niet alleen snijwerend en praktisch bij aanhoudingen met verzet, een raam ritsen of een deur rammen, maar je kan met deze handschoenen aan ook gewoon je touchscreen telefoon gebruiken. De handschoenen passen ook makkelijk in een van je broekzakken of in je vest. Lang verhaal kort: ik ben er tevreden mee!

Volgens mij zijn ze vanuit PU ook bezig om een nieuwe hoes voor het steekwerende vest te ontwikkelen. Heb zo geen idee hoe ver ze hiermee zijn, maar hoop dat ze dit ook praktisch aanvliegen en coll. op de werkvloer hiermee laten werken. Met iets als dit is dat probleem met die onhandige wapenstokhouder ook direct opgelost:


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #11 Gepost op: 29 december 2018, 20:26:23
Ik heb al een collega gezien die de houder aan de zijkant van zijn vest op de elastieken die daar zitten bevestigd heeft. Daardoor zit hij onder de arm maar hij is wel goed bereikbaar. Je moet alleen geen jas aan doen...
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Copper13

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 12
Reactie #12 Gepost op: 30 december 2018, 13:51:36
Ik heb al een collega gezien die de houder aan de zijkant van zijn vest op de elastieken die daar zitten bevestigd heeft. Daardoor zit hij onder de arm maar hij is wel goed bereikbaar. Je moet alleen geen jas aan doen...

Dat klinkt als een creatieve oplossing!
Maar aan de andere kant, die jas is deze maanden wel zo fijn.

Bij de nieuwe type ME jassen zitten er ritsen aan de zijkanten, dus dan zou het wel weer kunnen..