GRIP 4 Brand (loods met kunststofkorrels) Chemelot Kerenshofweg - Geleen 09-11-2015

Auteur Topic: GRIP 4 Brand (loods met kunststofkorrels) Chemelot Kerenshofweg - Geleen 09-11-2015  (gelezen 43966 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

p2Elst

  • IVK-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,251
Citaat van: honderd link=msg=1383067 date=1447075176
Ik vraag me af of dit wel gecommuniceerd is met VR Zuid-Limburg.

Waardoor twijfel je?


Tante Til

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 44
Citaat van: Job45 link=msg=1383066 date=1447075143
Er liggen wel chemische stoffen opgeslagen, maar deze branden op dit moment niet.

Maar wil in het zelfde gebouw? Dat laten ze toch gecontroleerd uitbranden? Zoveel luchtalarmen en zo, ..... ik maak me grote zorgen voor mn broers die er wonen. Vertrouw de berichtgevingen niet helemaal. Kan iemand me geruststellen?
Elk nadeel heeft een voordeel


Job45

  • EHBO - VPK
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 367
Citaat van: Diamondback link=msg=1383069 date=1447075225
Sorry, maar als je kunststofkorrels in de fik steekt gaat die zooi ontleden en afhankelijk van wat voor kunststof het is, krijg je een scala aan bijproducten die gewoon niet gezond zijn.

Paging Dr. Tijgernest!
Uiteraard, maar zeker in dit geval heb je chemische stoffen en "chemische stoffen".
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op eigen titel.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Citaat van: Tante Til link=msg=1383072 date=1447075378
Maar wil in het zelfde gebouw? Dat laten ze toch gecontroleerd uitbranden? Zoveel luchtalarmen en zo, ..... ik maak me grote zorgen voor mn broers die er wonen. Vertrouw de berichtgevingen niet helemaal. Kan iemand me geruststellen?
In dit gebouw zelf ( wij laden er regelmatig bigbags voor GB ) liggen kleine hoeveelheden voor de productie, het grote geheel wordt per leiding aangevoerd.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Frankieboy001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,476
frankmoonen ‏@frankmoonen  3 min.
De rookwolken worden iets kleiner bij brand Chemelot. Een helicopter houdt de situatie rond Geleen de gaten. #L1 https://pbs.twimg.com/media/CTX2nuHVAAA4Nen.jpg


Job45

  • EHBO - VPK
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 367
Citaat van: Tante Til link=msg=1383072 date=1447075378
Maar wil in het zelfde gebouw? Dat laten ze toch gecontroleerd uitbranden? Zoveel luchtalarmen en zo, ..... ik maak me grote zorgen voor mn broers die er wonen. Vertrouw de berichtgevingen niet helemaal. Kan iemand me geruststellen?
De brandweer probeert ervoor te zorgen dat de chemicaliën niet gaan branden, aldus L1.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op eigen titel.


GLZ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 949
Citaat van: honderd link=msg=1383067 date=1447075176
Ik vraag me af of dit wel gecommuniceerd is met VR Zuid-Limburg.
De grap is dat de voorzitter van de VR Limburg-Noord maar één telefoontje hoeft te doen naar Maastricht en even "GRIP 5" hoeft te zeggen en het hek is helemaal van de dam.
Ik denk dat men in LZ wel op de hoogte is trouwens...


Frankieboy001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,476
p2kflex
14:27:49 09-11-15GROUP-12 DV GEPLANDE ACTIE (GRIP 2 GEEN COPI) (MPO) Chemelot SUST
GRIP 21001783BRW Limburg-Noord (HOvD Noord)
GRIP 21001782BRW Limburg-Noord (OvD-C Midden)
GRIP 21001781BRW Limburg-Noord (OvD-C Noord)


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Brandweer Sittard
Tussen Sittard en Heerlen moeten reizigers rekening houden met uitval van treinen. Door inzet van de brandweer rijden tussen Sittard en Heerlen de treinen met vertraging.


honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Citaat van: p2Elst link=msg=1383071 date=1447075346
Waardoor twijfel je?

Omdat een burgemeester in die regio het heft ook in eigen handen heeft genomen nadat er niets over gecommuniceerd werd.

Citaat van: GLZ link=msg=1383077 date=1447075594
De grap is dat de voorzitter van de VR Limburg-Noord maar één telefoontje hoeft te doen naar Maastricht en even "GRIP 5" hoeft te zeggen en het hek is helemaal van de dam.
Ik denk dat men in LZ wel op de hoogte is trouwens...

Wat is trouwens de reden van invoering van een nieuw GRIP-stelsel met GRIP 5, als het vervolgens niet gebruikt wordt in een situatie waar het het verschil zou kunnen maken?

"GRIP 5 komt inhoudelijk zeer overeen met GRIP 4, echter is er nu sprake van meerdere betrokken regio's. Omdat de Wet Veiligheidsregio's geen voorziening treft voor het overgaan van het gezag dienen de betrokken voorzitters hiertoe gezamenlijk te besluiten."
Mighty fine only gets you somewhere half the time.