GRIP 2 Grote brand (bedrijfsloods Adco) Oostplaatsweg - Middelharnis 08-06-2005

Auteur Topic: GRIP 2 Grote brand (bedrijfsloods Adco) Oostplaatsweg - Middelharnis 08-06-2005  (gelezen 19931 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

SuuS bOskoOp

  • Gast
zo,,dat is een aardige fik daar zo :o :o  maar wel mooie foto's!!!


Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Ehhh

Weer ff wat feitjes.....
Op dit moment is er afgeschaald naar GRIP 1.Langzamerhand zal er steeds verder afgeschaald worden. Er zijn 4 peletons ingezet. De aflossing zal zoveel mogelijk verzorgd worden door mensen uit het eigen gebied ;)


Colin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 947
Ik hoor net dat ze de brand hier bij ons op het dorp vanaf de haven nog kunnen zien. Middelharnis is vanaf hier hemelsbreed ca. 20/25 km.
Groeten, Colin


Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Ik hoor net dat ze de brand hier bij ons op het dorp vanaf de haven nog kunnen zien. Middelharnis is vanaf hier hemelsbreed ca. 20/25 km.

Kan wel kloppen. Af en toe laait hij nog flink op ;)


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
brand Middelharnis nog niet bedwongen
De brandweer verwacht dat het nog de hele dag duurt voor de brand bij het bedrijf Adco in Middelharnis helemaal uit is.   
uitgegeven: 15:09 08-09-2005 gewijzigd: 10:09 09-09-2005 

Brandweerlieden laten het vuur gecontroleerd uitbranden om te voorkomen dat schadelijke stoffen vrijkomen. In de bedrijfsloods van 10.000 vierkante meter vol oud papier, hout en voedsel brak donderdagmiddag brand uit. Enkele omwonenden moesten  uit voorzorg elders de nacht doorbrengen.

www.rijnmond.nl


Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
brand Middelharnis nog niet bedwongen
De brandweer verwacht dat het nog de hele dag duurt voor de brand bij het bedrijf Adco in Middelharnis helemaal uit is.    
uitgegeven: 15:09 08-09-2005 gewijzigd: 10:09 09-09-2005  

Brandweerlieden laten het vuur gecontroleerd uitbranden om te voorkomen dat schadelijke stoffen vrijkomen. In de bedrijfsloods van 10.000 vierkante meter vol oud papier, hout en voedsel brak donderdagmiddag brand uit. Enkele omwonenden moesten  uit voorzorg elders de nacht doorbrengen.

www.rijnmond.nl


Ik denk toch dat ze wel langer bezig zijn....Ik gok zeker tot na het weekend ;)


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Ik gok dat ze op een gegeven moment het overgeven aan een ingehuurde brandploeg.... Als de brand onder controle is en er is geen gevaar meer voor uitbreiding waarom zou je er dan nog als brandweer bij blijven staan??  ??? :). Volgens mij wordt het dan verzekeringswerk....  ;D


K.N.R.Mark.

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 279
  • Ieder mens heeft de plicht een ander te helpen!
    • Ouddorpse Reddingsbrigade
Nee hoor net 2 tassen opgeroepen voor aflossing om 14.00 uur en 2 tassen om 17.00 uur.

Groeten Mark. ;)
Zonder redders redden we het niet!!!! http://www.knrm.nl/stations/Stellendam/04Nieuws/


Arlé

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 205
  • Ennnn uit!
De verwachting is dat ze tot zeker woensdag daar staan. Constant 2 TS'en die om de ong. 8 uur afgelost worden. Tot nu toe de grootste brand ooit in de regio met 5 pelotons! (701 - 601 - 301 - 401 - 702) Overigens niet allemaal tegelijk, gedeeltelijk voor aflos.
Met vriendelijke groet, Arlé  


ollie76

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 92
Nee, begrijp dat soort berichten ook nooit. Zou dat soms zijn om geen (onnodige) paniek onder de bevolking te veroorzaken?

Blijf het vreemd vinden. Beter zou zijn om gewoon te zeggen dat er uiteraard schadelijke stoffen (brand=rook, en rook is schadelijk) zijn vrijgekomen, maar dat er geen gevaar is geweest voor de volksgezondheid, of zoiets?!

Zou niet graag zonder ademlucht vol in die dikke rookwolk gaan staan  ;D