GRIP 2 Grote brand (bedrijfsloods Adco) Oostplaatsweg - Middelharnis 08-06-2005

Auteur Topic: GRIP 2 Grote brand (bedrijfsloods Adco) Oostplaatsweg - Middelharnis 08-06-2005  (gelezen 19960 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

firemanr

  • Gast
Nee, begrijp dat soort berichten ook nooit. Zou dat soms zijn om geen (onnodige) paniek onder de bevolking te veroorzaken?

Blijf het vreemd vinden. Beter zou zijn om gewoon te zeggen dat er uiteraard schadelijke stoffen (brand=rook, en rook is schadelijk) zijn vrijgekomen, maar dat er geen gevaar is geweest voor de volksgezondheid, of zoiets?!

Zou niet graag zonder ademlucht vol in die dikke rookwolk gaan staan  ;D

Uiteraard is het om geen paniek te veroorzaken, alleen snappen de mensen tegenwoordig ook wel, als er van die grote zwarte rookwolken ronddrijven, er geen eau de toillette rondzweeft. Dus maak je je als brandweer een beetje belachelijk... :-\


Arlé

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 205
  • Ennnn uit!
Op TV Rijnmond is dat ook duidelijk gezegd hoor, vooral na aanleiding van de asresten die her en der in de regio naar beneden kwam. Geen rook is onschadelijk, maar aangezien er alleen hout, papier en voedingsmiddelen in stonden zijn er geen chemische stoffen o.i.d. vrij gekomen.
Met vriendelijke groet, Arlé  


ollie76

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 92
Aan de andere kant begrijp ik het ook wel.  Paniek onder de bevolking kan misschien wel tot een gevaarlijkere situatie leiden dan het incident zelf.

Het is natuurlijk ook van veel factoren afhankelijk, zoals windrichting, of een rookwolk die recht omhoog gaat,  en daarna afbuigt, en dus minder direkt gevaar oplevert, bevolkingsdichtheid etc.

De burger is anno 2005 echt niet achterlijk, en daarom kun je volgens mij beter een beetje tactisch zeggen waar het op staat, ipv beelden uitzenden van dikke zwarte rookwolken en dan zeggen dat er GEEN schadelijke stoffen zijn vrijgekomen  ;D


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Op TV Rijnmond is dat ook duidelijk gezegd hoor, vooral na aanleiding van de asresten die her en der in de regio naar beneden kwam. Geen rook is onschadelijk, maar aangezien er alleen hout, papier en voedingsmiddelen in stonden zijn er geen chemische stoffen o.i.d. vrij gekomen.
Als daar oud papier en eventueel tropisch hardhout hebben opgeslagen gelgen,komt er wel degelijk zooi de lucht in  :-X


Wilco Hogenbirk

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 305
    • Brandweer Capelle aan den IJssel
Op TV Rijnmond is dat ook duidelijk gezegd hoor, vooral na aanleiding van de asresten die her en der in de regio naar beneden kwam. Geen rook is onschadelijk, maar aangezien er alleen hout, papier en voedingsmiddelen in stonden zijn er geen chemische stoffen o.i.d. vrij gekomen.

Zelfs al komen er groene, gele en bruine rookwolken vrij
(ik noem een bootbrand in Vlaardingen) dan beweert men nog dat er geen stoffen vrij komen die schadelijk zijn voor de volksgezondheid.
En dan vindt men het vreemd als de burger maling heeft aan een loeiend luchtalarm.  :-\

M.v.g.,
Wilco Hogenbirk


Rémon Duivestein

  • Gast
zo juist einde grip. En inpakken kan beginnen  ;D


BRANDWEERVOERTUIGEN.NL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,060
  • Laat ieder in zijn waarde
    • www.brandweervoertuigen.nl
Bergschenhoek gaat weer helpen met slangen rollen.
Volgens mij zijn zei de enigste in de regio die dat kunnen.
Brandweerfotografie Ton van der Toolen  kijk ook op  www.brandweervoertuigen.nl  Op alle geplaatste foto's zit Copyright


Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Bergschenhoek gaat weer helpen met slangen rollen.
Volgens mij zijn zei de enigste in de regio die dat kunnen.

 ;D ;D ;D En vergeet niet dat onze CP ook weer gehaald wordt ;D


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
zijn ze nog bezig eigenlijk? of is et nu uit?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


FireRobin

  • Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,926
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
zijn ze nog bezig eigenlijk? of is et nu uit?

Zal wel klaar zijn nu zeker, anders duurd 't wel erg lang  :o
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen