GRIP 2 Grote brand (bedrijfsloods Adco) Oostplaatsweg - Middelharnis 08-06-2005

Auteur Topic: GRIP 2 Grote brand (bedrijfsloods Adco) Oostplaatsweg - Middelharnis 08-06-2005  (gelezen 19891 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
omdat de verwachting was dat ze tot en met zondag bezig zouden zijn, en omdat er steeds weer oplaaien gemeld werd
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


FireRobin

  • Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,926
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
omdat de verwachting was dat ze tot en met zondag bezig zouden zijn, en omdat er steeds weer oplaaien gemeld werd

oooh op die manier
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
vraagje, wat is dat voor politiebus met die dubbele kleur lichtbalk? en kunnen ze die apart aanzetten?
http://www.mijnalbum.nl/Foto=H3WFMGOU
en waar is dit voertuig van
 
http://www.mijnalbum.nl/Foto=MPI3X4FC
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


SARwacht

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 209
  • Hulpverlening is MIJN ding!
    • Ouddorpse Reddingsbrigade
dat politiebusje is van de technische recherche wat ik begreep en dat brandweer voertuig is van Hellevoetsluis, de HV 62-1

Het roepnummer van dat busje is volgens mij de 1801 of iets dergelijks. De lichtbalken kunnen ze afzonderlijk aan en uitzetten dat klopt.

gr,

Paul
Centralist Politie Meldkamer eenheid Rotterdam Verbindings-coördinator Ouddorpse Reddingsbrigade. Strandwacht ORB Ouddorp


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
dank, twee aparte voertuigen
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


sigmatje

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 42
  • Operatieafdeling / Rode kruis / Ex-Sigma lid / BHV
Het brandweervoertuig de HV 62.1 van brandweer Hellevoetsluis.

Dit hulpverleningsvoertuig is van het type HV2. Dit houd in dat er een breed scala aan hulpverleningsmaterieel aanwezig is. Natuurlijk het redgereedschap in de vorm van de spreider, een schaar en de grote en kleine ram. Maar ook voor ongevallen met gevaarlijke stoffen zijn de nodige gereedschap en beschermingsmiddelen aanwezig. Tot de inventaris behoren ook lekafdichtingsmaterialen en zware gereedschappen als motorkettingzaag en doorslijpschijf.

Soort:  Hulpverleningsvoertuig
Merk:    Ford
Type:   F 350 XTL 4 x 4
Motor: 7,3 Liter v8
Vermogen: 180 PK / 131 kW
Brandstof: Diesel
Cilinders: 8
Zitplaatsen: 2
Bouwjaar : 1993


Bron: http://www.brandweer-hellevoetsluis.nl


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Even een kleine correctie: de 1801 is een wagen van de VOA (Verkeers Ongevallen Analyse) van de afdeling Forensisch Technische Ondersteuning, voorheen de TOD (Technische en Ongevallen Dienst), in Rijnmond zijn dat Mercedes Sprinters. De VW Transporter die op de foto's te zien is, is echter de wagen van B.P.V., Bureau Projectmatige Verkeershandhaving (inmiddels heet dit alweer anders, maar het staat nog zo op de wagen); daar rijdt normaal iemand in die alle flitspalen voorziet van nieuwe rolletjes e.d. In dit geval lijkt het echter alsof die wagen gebruikt is door het regioteam van de Verkeerspolitie (Executieve Ondersteuning, oftewel Exo); dat zijn surveillanten die naar behoeven ingezet kunnen worden in de regio, bijvoorbeeld bij alcoholcontroles etc. Kennelijk was hun eigen bus (net zo een als deze maar dan verlengd en zonder BPV Verkeerspolitie op de zijkant, maar ook met blauw-gele flitsbalken) niet beschikbaar. Mogelijk dat die bus op de foto's in Middelharnis ook als cadiwagen gebruikt werd, om de lupa's (lunchpakketten, lang leve de afkortingen binnen de politie) rond te brengen, want ik weet dat de verkeerspolitie dit daar voor zijn rekening nam.

groetjes!
greetz,  Enrique


SARwacht

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 209
  • Hulpverlening is MIJN ding!
    • Ouddorpse Reddingsbrigade
Zozo jij weet dr nog al veel van daarom heb ik gelijk een volgende vraag voor je.

Er kwam ook een Politie CoPi wagen ter plaatse. Een lichtblauwe VW transporter met twee blauwe flisters in de voorzijde met een scherpe sirene. Er stonden ook een behoorlijk aantal antennes op het dak. Kun je wat nadere details over dit voertuig vertellen en heb je dr soms ook foto's van?

gr,

Paul de Jong
Middelharnis
Centralist Politie Meldkamer eenheid Rotterdam Verbindings-coördinator Ouddorpse Reddingsbrigade. Strandwacht ORB Ouddorp


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Die CoPIbus is een donkerblauw VW Transporter T4, met inderdaad 2 flitsers in de grille, veel antennes op het dak (voor analoog, C2000, porto en mobilofoons) en vol met communicatieapparatuur achterin. Fungeert als verbindings/commandowagen in GRIP-situaties. Wordt bemand door het CoPI-lid van de politie (piketdiensten) en pas als er meer materiaal/personeel nodig blijkt te zijn, wordt de 27.08 (de grote Fiat Ducato Camper VC) vanaf de Boezembocht gealarmeerd. De reden voor ingebruikname van de CoPI-bus was feitelijk gewoon personeelsgebrek bij de meldkamer, die de VC bemant. Verder staan er op het dak (linksachter en rechtsvoor) nog 2 aansluitpunten voor draailampen. Hij kan met 2 blauwe draailampen op het dak rijden en als hij als cowa operationeel gaat, moet hij officieel de blauwe pitten eraf halen en 1 groene pit linksachter bevestigen.

groetjes,

Enrique
greetz,  Enrique


Michael82

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 40
Ik werd die dag opgebeld door een vriendin met de vraag wat er aan de hand was, omdat ze een grote rookwolk boven het dorp zag. Ik keek uit mn raam en heb gelijk de videocamera gepakt, om een reportage te gaan maken voor mn werk. Toen pas kwam de eerste alarmering van de brandweer. Resultaat een filmpje van het arriveren van de eerste TAS en vele andere hulpverleningsvoertuigen en flinke vlammen. Het filmpje is (incl. de ravage achteraf) op lokale tv geweest. Ik kwam het weer tegen (zonder het gedeelte met de puinhopen) en heb het even online gezet.

Het is hier te bekijken: http://www.eilandweb.nl/index.php?rubriek_id=217