130 doden bij aanslagen, noodtoestand afgekondigd - Parijs (Frankrijk) 13-11-2015

Auteur Topic: 130 doden bij aanslagen, noodtoestand afgekondigd - Parijs (Frankrijk) 13-11-2015  (gelezen 80211 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Citaat van: M@rcel link=msg=1393819 date=1450881706
Het lijkt mij niet handig om dit soort documenten op een openbaar forum te plaatsen!

De opmerking in het document spreekt voor zich:
Information contained in this intelligence bulletin is for official use only. No portion of this bulletin should be released to the media, the general public, or over nonsecure Internet servers. Release of this material could adversely affect or jeopardize investigative activities.

Grtz,
Marcel

Als zo'n document niet openbaar bedoeld is, waarom staat het op een website waar iedereen op kan komen? Ondanks de waarschuwing. Ergens gaat het dan mis... (wat niet rechtpraat dat de link hier plaatsen goed is)
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Het staat publiek op internet en Oma kan goed inschatten wat wel en niet kan.

Je kunt het beste DHS informeren, dat ze de link weg (laten) halen.


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Citaat van: RAdeR link=msg=1393823 date=1450882254
Het staat publiek op internet en Oma kan goed inschatten wat wel en niet kan.

Je kunt het beste DHS informeren, dat ze de link weg (laten) halen.

Precies, lees nu mijn reactie terug en zie dat ik het beetje verkeerd verwoord  998765
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


helm

  • Gast
Het is vast geen probleem, er staan ook nog een aantal "Share This" buttons bij.


hans2707

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 182
Citaat van: René van der Helm link=msg=1393828 date=1450882787
Het is vast geen probleem, er staan ook nog een aantal "Share This" buttons bij.
Ja maar dat is, volgens mij, omdat dit een soort 'klokkenluiders' site lijkt, niet omdat de makers van dit document dat graag willen.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Citaat van: M@rcel link=msg=1393819 date=1450881706
Het lijkt mij niet handig om dit soort documenten op een openbaar forum te plaatsen!

https://publicintelligence.net/about/

Het document staat niet op dit openbare forum maar de hyperlink naar het document staat op dit forum. Ik heb het hier gepost omdat ik denk dat het interessant leesvoer is voor bijv. politiemensen.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #286 Gepost op: 29 december 2015, 17:23:23
Citaat
Charaffe al-Mouadan, 27, a native of the St Denis suburb of Paris, was among 10 Islamic State of Iraq and the Levant leaders allegedly killed in recent air strikes targeting ISIL's leadership.  

http://www.aljazeera.com/news/2015/12/military-paris-attacks-suspect-killed-syria-151229161012648.html


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #287 Gepost op: 29 december 2015, 23:47:08
Luchtmacht VS doodt IS-leider die betrokken zou zijn bij aanslagen Parijs

Gepubliceerd: 29 december 2015 16:50
Laatste update: 29 december 2015 17:24
  
De Verenigde Staten hebben een terrorist in Syrië gedood die verdacht werd van betrokkenheid bij de aanslagen in Parijs. Hij zou hebben meegeholpen met het plannen van de aanval op poppodium Bataclan.
Het Pentagon zegt dat Charaffe al-Mouadan op 24 december is omgekomen bij een luchtaanval.

lees verder: http://www.nu.nl/buitenland/4189993/luchtmacht-vs-doodt-leider-betrokken-zou-bij-aanslagen-parijs.html
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #288 Gepost op: 10 januari 2016, 21:44:16
Emotionele dag voor overlevenden aanslagen Parijs

VANDAAG, 21:12 BUITENLAND

Bij de herdenking van de aanslagen in Parijs waren vandaag ook overlevenden aanwezig, onder wie Sophie en Emmanuel. Zij waren op 13 november in concertzaal Bataclan. Stap voor stap beginnen ze hun verschrikkelijke ervaringen te verwerken.

"Deze herdenking doet ons erg goed, ook om samen te zijn", zegt Sophie. "Dit had ik nodig", voegt Emmanuel daaraan toe.
President Hollande onthulde op de Place de la République een plaquette ter nagedachtenis aan de slachtoffers. De Franse president gaf Emmanuel een hand tijdens de herdenking. Dat deed de overlevende van de aanslag in de concertzaal veel: "Het is symbolisch, maar toch..."
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #289 Gepost op: 15 januari 2016, 18:08:04
https://www.youtube.com/watch?v=PrWqp1W68YE
Zoomin.TV Nederland
Gepubliceerd op 15 jan. 2016
Citaat
De man die zich in november 2015 opblies bij de politiebestorming van een appartement in de Parijse voorstad Saint-Denis, was een Belgische IS-strijder, genaamd Chakib Akrouh. Zijn DNA is aangetroffen op een van de drie Kalashnikovs die zijn gevonden na de aanslagen.
Samen sterk in de hulpverlening!